Saksbehandler skilt og arbeidsvarsling
Statens vegvesen
Markveien 49A, 9510 Alta, Stakkevollvegen 35-37, 9010 Tromsø, Storgata 11, 9405 Harstad
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler skilt og arbeidsvarsling
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 8. januar
Om stillingen
Seksjon Transportforvaltning Troms og Finnmark har 12 engasjerte medarbeidere fordelt på kontorer i Harstad, Alta og Tromsø. Her vil også du høre til. Seksjonen har ansvar for å styrke Statens vegvesen som den fremste samfunnsaktøren innen veg og vegtransport regionalt og lokalt. Vår seksjon har også ansvar for saksbehandling etter vegloven, vegtrafikkloven og plan- og bygningsloven. Vi samhandler med kommuner og fylkeskommuner samt andre statlige og private kunder.
I denne stillingen må du være fleksibel og evne å arbeide selvstendig. Samtidig må du trives med å samarbeide med andre, samt ha gode kommunikasjonsevner. Du må være løsnings- og leveranseorientert samt opptatt av å fremstå profesjonell i dialog både med interne og eksterne samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Vurdere og godkjenne permanente skilt- og oppmerkingsplaner på riksveger, fylkesveger og kommunalt vegnett.
- Rådgiving til interne og eksterne i trafikktekniske spørsmål, og gi formell uttalelse til saker etter veglov, vegtrafikklov og skiltforskriften.
- Andre arbeidsoppgaver innenfor seksjonens ansvarsområde kan også bli tillagt stillingene ut fra behov og interessefelt til medarbeider.
- Bidra til digitalisering av våre arbeidsmetoder og utvikling av kvalitetsprosesser.
- Trafikktekniske reguleringer på eksisterende og nytt vegnett, der skiltregulering, kapasitetsvurdering og vurderinger av trafikkstyring vil være sentrale oppgaver.
I tillegg kan det være aktuelt med oppgaver innen;
- Vurdering og godkjenning arbeidsvarslingsplaner for arbeid på eller ved riks- og fylkesveger.
- Kontroll av arbeidsvarsling på riks- og fylkesveger.
Du vil samhandle med både interne og eksterne aktører. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
- Mer om ansattgoder og andre fordeler på våre nettsider: Ansattgoder | Statens vegvesen
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
Du må ha:- Minimum tre års relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Relevant utdanning kan for eksempel være teknisk utdanning innen anlegg eller innen juridisk fagområde.
- Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Førerkort kl. B.
Det er ønskelig med:
- Saksbehandlerfaring fra offentlig forvaltning.
- Erfaring fra teknisk eller juridisk fagfelt.
- Relevante kurs innen arbeidsvarsling.
- Forståelse for hva rollen som skiltmyndighet og sektoransvaret innebærer.
- Kunnskap om relevant lovverk knyttet til offentlig forvaltning, vegloven, vegtrafikkloven og plan- og bygningsloven.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR: Godkjenning av utenlandsk utdanning – jobb i Norge | HK-dir
Vi vektlegger motivasjon og engasjement for stillingen og vårt samfunnsoppdrag.
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som har god vurderingsevne. I arbeidet ditt er du fleksibel og kan jobbe selvstendig. Du har god rolle- og systemforståelse, er god på å samarbeide med andre og har gode kommunikasjonsevner. Du evner å delta i og lede arbeidsprosesser hvor du sikrer tverrfaglighet, og jobber fokusert og strukturert også når oppgavene er svært kompliserte. Er du i tillegg løsnings- og leveranseorientert samt opptatt av å yte god service med et smil både internt og eksternt? Da vil denne stillingen passe deg godt.
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Testene gir verdifull innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og bidrar til en rettferdig og objektiv vurdering.
Som en del av rekrutteringsprosessen gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med en ekstern leverandør. Bakgrunnssjekk skjer alltid med kandidatens samtykke, og ansettelse forutsetter godkjent bakgrunnssjekk.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
I Transport og samfunn jobber vi for hele transportsystemet. Vi har sektoransvar for trafikksikkerhet, klima- og miljøområdet, for fagkompetanse på helhetlig bypolitikk, kollektivtransport, arbeidet med byvekstavtaler, bypakker og bompengefinansiering, samt samfunnssikkerhet og beredskap.
Hver eneste dag bidrar vi til at det blir utviklet ny kunnskap og vi legger til rette for bruk av ny teknologi.
Divisjonen har om lag 800 medarbeidere over hele landet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1465c698-e700-404b-ae1a-4531012b3402
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10275035
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Vadsø
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Alta
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Storslett