Vil du jobbe som rådgiver/controller i ett av landets største og mest spennende bygg- og eiendomsforetak?
Oslo kommune, Oslobygg KF
Grenseveien 82, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/controller budsjett og rapportering
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 22. september
Som rådgiver/controller i Oslobygg KF vil du få muligheten til å bidra aktivt i foretakets økonomiske styring, den interne og eksterne rapportering, foretakets budsjettprosess, samt årsavslutningen – kort sagt økonomistyring fra a til å. Med fokus på investeringer vil du være delaktig i alt fra planlegging og oppfølging, frem til ferdigstillelse av større og mindre rehabiliteringsprosjekter. Du vil få en god innsikt i livssyklusen til byggene våre både når det gjelder drift og investering samt de politiske prosessene knyttet til dette arbeidet, og du vil kunne opparbeide et stort kontaktnett på tvers av organisasjonen.
Vi ser etter deg som har noen års økonomisk bakgrunn fra større virksomheter og god kjennskap til arbeidet forbundet med drift, driftsprosjekter og investeringsprosjekter og -porteføljer. Du forstår viktigheten av enkle og tydelige rutiner, samt hvordan dette bygger og støtter opp om gode prosesser. Du trives i en variert hverdag, med arbeidsoppgaver som innebærer alt fra langsiktig planlegging til daglige operative gjøremål, og liker å jobbe med både tall og tekst, ønsker å bidra inn i et sterkt fagmiljø og er positivt opptatt av merverdien godt samarbeid gir.
Oslobygg KF er Oslo kommunes eget eiendomsforetak og er en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med ca. 2,7 millioner kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Seksjonen, med sine ti ansatte, hører inn under divisjon for økonomi- og virksomhetsstyring, som har rundt 100 ansatte. Seksjonen har ansvaret for budsjettering i foretaket, både for drift og investeringer, samt rapporteringen av disse gjennom året. Dette internt til ledelse og avdelinger i foretaket, innad i kommunen og til myndighetene. Oslobygg KF planlegger å investere for rundt 35 milliarder kroner de neste årene, så vi har et tydelig og viktig samfunnsansvar. Arbeidet vårt påvirker alle som bor i Oslo og vi ønsker deg med på laget!
Oslobygg KF skal være i front på bærekraftige og innovative løsninger, samt en pådriver for endring og fornying i bransjen, noe som også vil kunne gi mange spennende utfordringer i det daglige arbeidet med tanke på effektivisering av prosesser.
Arbeidsoppgaver
- Økonomioppfølging av drift- og prosjektbudsjett
- Bidra i utarbeidelsen av økonomiske prognoser og analyser
- Controlling av investeringsprosjekter og -porteføljer
- På tvers av foretakets divisjoner bidra i den løpende rapportering på status, fremdrift og avvikshåndtering i prosjekter
- Veilede foretakets enheter i investeringsrelaterte spørsmål rundt budsjett, prognose og rapportering
- Delta i utvikling og forbedring av budsjett- og rapporteringsrutiner og -prosesser
Kvalifikasjoner
- Relevant økonomiutdanning på bachelornivå, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Relevant erfaring fra drift og prosjektrelatert arbeid samt økonomistyring
- Kjennskap til ERP-systemer og prosjektstyringsverktøy
- Erfaring fra komplekse organisasjoner
- Gode excel- og wordkunnskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
Vi tilbyr
I denne stillingen har du en unik mulighet til å bli kjent med Oslo kommune som byggherre, og du vil bidra inn i vårt sterke fagmiljø med å effektivisere og optimalisere økonomiske prosesser. Du vil bli en del av vår visjon om å gjøre Oslo til en bedre by å leve i, og støtte opp om vårt viktige samfunnsoppdrag. Du får selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i en variert hverdag, alt med din personlige og faglige utvikling i fokus.
Vi holder til i moderne lokaler sentralt på Helsfyr et par minutters gange fra Helsfyr kollektivknutepunkt. Et signalbygg der miljø- og bærekraftsprofilen er tydelig, noe som gjenspeiler våre ambisjoner.
Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dedikerte kollegaer, som også er opptatt av å være sosiale gjennom ulike aktiviteter som arrangeres av våre ansatte. Er du av den sporty typen har vi eget treningsrom, og du får trene en time i uken i arbeidstiden - om du velger marka, treningssenteret eller eget gym er opp til deg.
Vi har subsidiert kantine og spisepausen er inkludert i den normale arbeidstiden, og som kommunalt foretak tilbyr vi selvsagt gode ordninger på pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring.
Kontaktinformasjon
Emil Boysen, Seksjonsleder, 40109305, emil.boysen@obf.oslo.kommune.noHanne Elisabeth Hovdedalen, HR-rådgiver, 91547887, hanne.hovdedalen@obf.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Grenseveien 820663 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5001830996
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Oslobygg er Oslo kommunes eiendomsforetak, og en av landets største byggherrer og eiendomsforvaltere. Vi tar vare på og utvikler kommunens eiendommer på en bærekraftig måte tilpasset innbyggernes behov. Eiendommene inkluderer barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsanlegg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i Oslo.
Hver dag forvalter våre 650 ansatte omtrent 1800 bygg, og årlig investeres det for 7–10 milliarder kroner. Miljø, energi, innovasjon, inkludering og seriøst arbeidsliv er våre hovedsatsninger.
Les mer om Oslobygg på www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/oslobygg/
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så fall få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
13ca8daa-e2c4-4eb9-967f-5bf693819dd0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9e9c43dc98d34f659c28a752252f273d