Jordmor
Legetjenester, Meløy kommune
Gammelveien 7, 8150 Ørnes, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Jordmor
Oppstart
2. februar 2026
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 30. september
Ønsker du bedre balanse mellom fritid og jobb? Har du et tydelig faglig engasjement og et ønske om videre fagutvikling? Liker du rå natur med majestetiske fjell, utsikt over havet, nordlys og sene kvelder med midnattssol? Da oppfordrer vi deg til å søke på ledig stilling som jordmor hos oss i lege- og helsetjenesten.
Lege- og helsetjenesten består av leger, helsesykepleiere, sykepleiere, jordmødre, helsesekretærer, psykisk helserådgiver, kommunepsykolog, familieveileder og merkantile ressurser. Vi har legekontor og helsestasjoner både i nordre og søndre del av kommunen. Tjenesten har 3 jordmorstillinger. Spesialisthelsetjenesten har ambulansestasjon med heldøgns bemanning på vakt på Ørnes og Engavågen. Vi har også et nært samarbeid med Redningsselskapet, som er i beredskap i Ørnes havn.
Jordmødrene deler på beredskapsvakt som innebærer vurderings- og følgetjeneste, etter behov, til Nordlandssykehuset i Bodø. De siste årene har det vært ca 50-60 fødsler i Meløy kommune per år.
Arbeidstid: Dagtid og beredskapsvakt enkelte ukedager og helg, dermed en del fridager. Vakt inngår som en del av arbeidstiden på 37,5 timers uke.
Arbeidssted: Jordmor har hovedkontoret ved Ørnes helsestasjon som er betjent hver dag.
Oppstart i stillingen 2 februar, eventuelt tidligere etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Svangerskapsomsorg
- Foreldre- og fødselsforberedelse
- Hjemmebesøk nyfødte/barselomsorg
- Familieplanlegging
- Beredskapsvakt/følgetjeneste
- Helsestasjon for ungdom
- Tverrfaglig samarbeid
Kvalifikasjoner
- Autorisert jordmor. Autorisasjonsnummer må oppgis i søknaden
- God kompetanse innen bruk av digitale verktøy
- God kjennskap til norsk helsevesen
- Du må ha førerkort for bil
- Må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig. For søkere med annet morsmål enn skandinavisk, må det dokumenteres bestått B2-nivå både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du har god arbeidskapasitet, er ansvarsbevisst, jobber selvstendig og strukturert
- Du er bevisst på egne holdninger og verdier
- Du har vilje og evne til faglig utvikling
- Du er tålmodig, fleksibel og har evne til å håndtere uforutsette hendelser
- Du har evne til å skape tillitt og etablere gode relasjoner til andre mennesker
- Du har lyst til å jobbe i team og å være en aktiv deltaker i utviklingen av tjenesten vår
- Du bidrar til å opprettholde et godt og humørfylt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet, faglig engasjement og tidligere referanser vektlegges
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale/kvalifikasjoner
- Flyttegodtgjørelse etter kommunens regulativer
- Bedriftshelsetjeneste.
- Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte.
- Et positivt og støttende arbeidsmiljø med gode kollegaer som deler kompetanse og erfaringer.
- Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde.
- I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
- Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.
- En ny ordning for sletting av studiegjeld trer i kraft fra 1. januar 2025. Har du folkeregistrert adresse i Meløy kan du få slettet inntil 25 000kr av studielånet ditt hvert år. Opptjeningsperioden starter 1. januar 2025, men du er inkludert om du flytter til Meløy på et senere tidspunkt. Du kan lese mer om ordningen på www.regjeringen.no
- Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Vitnemål må lastes opp i WebCruiter.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.
- Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
- Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse.
- Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Hanne Lore Rosting Sagen, Avdelingsleder, +47 94056939, hanne.sagen@meloy.kommune.noArbeidssted
Gammelveien 78150 Ørnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Meløy kommuneReferansenr.: 5002893836
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 02.02.2026
Søknadsfrist: 30.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0fff2044-f0a6-4f41-9df7-e3b78195aaa1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
de331f46b6f94741936a890c70d1ccf5