Saksbehandler
Mottak og vurdering - administrasjon, Lillestrøm kommune
Dampsagveien 2, 2000 Lillestrøm
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler
- Oppstart
- 5. januar 2026
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 2. desember
Lillestrøm kommune har et eget Forvaltningskontor som blant annet behandler søknader om helsetjenester til innbyggere over 18 år. Vi tildeler tjenestene støttekontakt, aktivitetssenter, trygghetsalarm, hjemmehjelp, hjemmesykepleie, ambulerende hjemmetjenester, psykisk helse, avhengighet, demensteam, kreftkoordinator, IP, BPA, omsorgsstønad, korttid, avlastning institusjon, langtid og omsorgsbolig tilknyttet bemanning. Vi har tett samarbeid med alle tjenestene i kommunen og daglig elektronisk dialog med spesialisthelsetjenesten om pasienter som er innlagt på sykehus.
Forvaltningskontoret er bemannet med saksbehandlere som alle har 3-årig høyskoleutdanning bestående av sykepleiere, vernepleiere og barnevernspedagog. Det gis råd og veiledning på telefon og på kartleggingsbesøk, som skal legge til rette for at innbyggeren kan ta trygge og gode valg i egne liv. Det er nasjonale føringer på at de innbyggerne som kan, skal bo hjemme så lenge de er i stand til det, og at vi tildeler individuelle tjenester som sikrer forsvarlig hjelp der innbyggeren oppholder seg.
Vi er organisert sammen med en nyopprettet avdeling Samhandling og respons, som skal være kommunens kompetanse på helseteknologi og være 2.linje for mottak av alarmer. Kommunen har stort fokus på å ta i bruk teknologi der vi kan i tiden fremover, og vi som tildeler tjenester skal vurdere om det er mulig å sette inn teknologi som støtte for eller erstatning for tradisjonelle tjenester.
Forvaltningskontoret er ofte innbyggerens første møte med helsetjenestene i kommunen, og vi skal skape trygghet og forutsigbarhet i en sårbar situasjon.
Vi er lokalisert sentralt i Lillestrøm på Helsebygget og har fleksitidsordning, men det forventes at oppgavene løses innenfor vanlig arbeidstid 8-15.30 primært.
Arbeidsoppgaver
Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester som feks hjemmesykepleie, praktisk bistand, BPA, omsorgsstønad, avlastning og institusjonsplass. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten fortrinnsvis via elektronisk meldingssystem. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og forskjellige hjelpeinstanser. Du mestrer å jobbe selvstendig og i team. Den som tilsettes vil også ta del i viktig utviklingsarbeid i avdelingen.Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis sykepleier. Andre relevante 3-årige høyskoleutdanninger vurderes også
- Erfaring som saksbehandler er en stor fordel
- Relevant videreutdanning innen helserett er ønskelig
- God kunnskap og interesse for relevant lovverk
- Erfaring innen kommunehelsetjenesten
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Behersker norsk godt skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Kreativ, motivert og løsningsorientert
- Faglig dyktig og stor interesse for fagfeltet
- Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Ida Rødsten Klemetrud, +4799516906Arbeidssted
Dampsagveien 22000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5043081195
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 05.01.2026
Søknadsfrist: 02.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Ida Rødsten Klemetrud
+4799516906
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0f4171db-31c9-4e13-9e38-8e113812a0cb
- Sist endret
17. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0b0b872d6a11409583a3256184e42536
Lignende annonser
Saksbehandler
Arbeidsgiver
Mottak og koordinering
Sted
Langhus
Arbeidsgiver
Dedicare AS
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
33000 - Hjemmetjenesten, Asker kommune
Sted
Asker