Er du systematisk, strukturert og ser sammenhenger der andre ser enkeltsaker?
Adgangskontroll, Avinor AS
Edvard Munchs veg, 2061 Gardermoen
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver Adgangskontroll
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 29. oktober
Du kjenner kanskje Avinor best fra når du skal ut på reise? Ikke så rart - Avinor har ansvaret for nesten 600 000 avganger og landinger og over 50 millioner passasjerer. Vi forvalter en kompleks infrastruktur som er avgjørende for den operasjonelle driften. De riktige hodene, det gode samarbeidet mellom avdelinger og enheter er avgjørende for at alt spiller sammen på en effektiv og trygg måte.
Avdeling Adgangskontroll ser etter en ny kollega som har interesse for adgangskontroll og security-faget, og som kan tilføre ny innsikt og ferdigheter som kompletterer teamets samlede kompetanse. Har du i tillegg erfaring med styrende dokumentasjon og forståelse av regelverk? Da kan du være den vi ser etter.
Arbeidsoppgaver
Avdeling Adgangskontroll leverer tjenester innenfor adgangskontroll og ID-kort til alle Avinors lufthavner, på bakgrunn av de myndighetskrav og regelverk som til enhver tid er gjeldene innenfor området. Vi søker nå en rådgiver som skal bidra til trygg og effektiv adgangskontroll ved Avinor sine lufthavner. Rollen innebærer både operative og strategiske oppgaver, og krever evne til å håndtere komplekse problemstillinger med presisjon og oversikt.
Personen vi ønsker har svært god forståelse og evne til å sette seg inn i gjeldene regelverk og myndighetskrav. Du vil ha ansvar for at avdelingens styrende dokumenter til enhver tid er oppdatert i henhold til myndighetskrav, og du vil ha ansvar for å holde deg oppdatert på gjeldene myndighetskrav og regelverk som påvirker adgangskontroll.
Forutsetninger for å lykkes i rollen er at du er strukturert, nøyaktig og detaljorientert, samtidig som en av dine styrker er evnen til å se helhetsbildet og ut ifra det prioritere i tråd med avdelingens mål. Du har stor kapasitet og høy gjennomføringsevne. Tillagt stillingen ligger også ansvar for internkontroll og kvalitetsoppfølging av instrukser, herunder også ansvar for at kvalitetsregimet blir gjennomført.
I tillegg til ansvarsområdene nevnt ovenfor, skal du utføre daglige, operative aktiviteter innenfor adgangskontroll og konfigurasjon. Du må dermed trives med en hektisk hverdag, hvor du må kombinere daglige driftsoppgaver med egne ansvarsområder. Daglige operative aktiviteter er blant annet å saksbehandle innkomne henvendelser i ServiceNow, navnsette kortlesere, konfigurere tidsstyringer, utarbeide rapporter, og forvalte og bygge adgangsnivå i adgangskontrollsystemet.
Du liker å jobbe i team, men jobber også godt selvstendig og innehar god selvledelse. Du er trygg på å foreta selvstendige vurderinger og avgjørelser på grunnlag av tilgjengelig informasjon. Du vil være en pådriver for å se nye løsninger og effektiviseringsmuligheter i avdelingen.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Du må ha:
- Høyere utdanning eller relevant arbeidserfaring
- Erfaring med å sette deg inn i og forstå regelverk, og relevant erfaring fra arbeid med sikkerhet
- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
- Evne til å bygge og vedlikeholde tillitsfulle relasjoner
- Meget gode datakunnskaper og systemforståelse
- Nøyaktig, strukturert og systematisk som dine viktigste personlige egenskaper
Vi ønsker også at du har:
- God kunnskap om relevante deler av security regelverket
- Erfaring i og god kunnskap om adgangskontroll- og sikkerhetssystemer
- Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
Dette kan vi tilby deg:
- En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse og mange muligheter til å utvikle seg
- Et inkluderende, tverrfaglig og uformelt arbeidsmiljø med høy faglig standard og lav terskel for å spørre om hjelp
- Konkurransedyktig lønn, gode pensjon- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring
- Full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, ekstra ammefri med lønn, firmahytter, rabattordninger og en arbeidshverdag med trivelige kollegaer
I Avinor jobber vi etter verdiene åpen, ansvarlig, handlekraftig og kundeorientert.
Forutsetning for tilsetting er at bakgrunnssjekk, herunder uttømmende politiattest, iht. myndighetskrav for arbeid på lufthavn kan fremlegges og godkjennes.
Kontaktinformasjon
Mari Veiset Kårstad, Avdelingssjef Adgangskontroll og Kundesenter, mari.veiset.karstad@avinor.noArbeidssted
Edvard Munchs veg2061 Gardermoen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Avinor ASReferansenr.: 5027243930
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi er cirka 2800 ansatte som sammen driver 43 flyplasser i Norge – og sørger for at nesten 50 millioner passasjerer kommer seg trygt opp i luften og ned igjen. De fleste nordmenn, og de som kommer på besøk til Norge tenker ikke så mye over Avinor, men bruker nesten alle tjenestene våre i forbindelse med flyreisen – og takket være disse kan vi opprettholde et stort nettverk av også mindre lønnsomme flyplasser gjennom tax free-salg, parkering og avgifter for å oppholde seg i norsk luftrom. Vi kaller dette for Avinormodellen – og den bidrar til at folk som bor i utkantstrøkene også får kort vei til jobb, sykehus, utdannelse og så videre, takket være finansiering fra de større flyplassene.
Avinor er en viktig brikke i å gjøre luftfarten grønnere og bærekraftig på sikt. Vi jobber tett med miljøorganisasjoner, er sentral i utviklingen av bærekraftig flydrivstoff og elektriske fly. Dette er avgjørende for vår overlevelse, og et fantastisk spennende område som omhandler innovasjon og samarbeid med mange spennende partnere. Vi jobber også målrettet for fossilfri egendrift.
For at Avinor skal fortsette å levere tjenester og produkter i verdensklasse, må alle være med å utvikle dem. Derfor sier det seg selv at alle typer medarbeidere er ønsket hos oss, uavhengig av bakgrunn, legning, etnisitet, religion, funksjonsevne og alder. Her skal alle føle seg velkomne!
Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om dette i søknaden, med en begrunnelse for hvorfor du mener det er grunnlag for unntak. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV, vitnemål og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken vil kunne bli gjennomført av vår samarbeidspartner og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0c9caebb-2ea6-43ed-be17-5356cd268b45
- Hentet fra
talentech
- Referanse
63e0bce6608b4878aa930e93238dfbda