Direktør - Stiftelsen Hernes Institutt - Elverum
Stiftelsen Hernes Institutt
Instituttvegen 34, 2410 Hernes
Om jobben
- Stillingstittel
- Direktør
- Oppstart
- Etter avtale
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Send søknad til
Hernes Institutt
Instituttvegen 34 2410 HERNES Norge Telefon: 62 42 24 00. Nettside: www.hernesinstitutt.no
Da vår nåværende direktør skal gå av med pensjon er det ledig stilling som
Direktør ved Stiftelsen Hernes Institutt
Stiftelsen er i en spennende omstillingsprosess i forbindelse med inngåelse av ny rammeavtale med Helse Sør-Øst RHF, som sikrer drift i inntil ni år. Med vår ledende posisjon i fagfeltet har vi et klart mål om å påvirke nasjonale myndigheter til å øke bruken av spesialisert arbeidsrettet rehabilitering for å flere ut i arbeid og utdanning.
Arbeidsoppgaver og ansvarSom direktør vil du ha ansvar for et bredt spekter av fagområder, som følger av Stiftelseslovens § 35 og styrets føringer. Det er ikke et krav at du har operativ erfaring fra alle disse, men du må ha solid strategisk forståelse, høy lærevilje og evne til raskt å tilegne deg ny innsikt i samarbeid med øvrig ledelse ved Stiftelsen. Vi søker en strategisk og tydelig leder som vil videreutvikle Hernes Institutt og styrke vår posisjon som en ledende aktør innen arbeidsrettet rehabilitering. Du får en sentral rolle i et sterkt fagmiljø og store muligheter til å påvirke utviklingen av feltet nasjonalt. Rollen krever fysisk tilstedeværelse på instituttet.
Hovedansvaret omfatter:
· Å synliggjøre stiftelsen som en ledende aktør innen arbeidsrettet rehabilitering og bidra aktivt til samfunnsutvikling og politikkutforming på området.
· Å sikre systematisk arbeid med kvalitetsforbedring, pasientsikkerhet, forskning og utvikling.
· Å videreutvikle vår kultur for verdibasert ledelse, vårt gode arbeidsmiljø og helhetlige, koordinerte pasientforløp.
· Å ha et overordnet ansvar for økonomi, personalledelse og administrasjon, inkludert risikostyring og internkontroll.
Kvalifikasjoner· Relevant høyere utdanning fra universitet/høgskole.
· Solid ledererfaring, gjerne fra tilsvarende virksomhet innen helse, rehabilitering eller offentlig forvaltning.
· God forståelse for styrings- og rammebetingelser innen økonomi, jus og offentlig forvaltning.
· Kunne drive tillitsbasert og verdiforankret ledelse, og evne til å lede høyt kompetente fagmiljøer.
· Kunne drive strategisk arbeid, interessepolitikk og myndighetsdialog.
· Dokumentert erfaring med virksomhetsstyring, inkludert risikostyring og internkontroll.
· Erfaring med å utarbeide faglige rapporter, analyser og saksframlegg.
· Må forstå viktigheten av tverrfaglige behandlingsforløp og helhetlig pasientoppfølging.
Personlige egenskaper· Forstår betydningen av gode og helhetlige tjenestetilbud innen arbeidsrettet rehabilitering, både på individ og samfunnsnivå.
· Er en proaktiv og samlende leder med høy gjennomføringsevne.
· Har strategisk blikk og evne til å skape engasjement internt og eksternt.
· Har god skriftlig og muntlig framstillingsevne.
· Er fleksibel, løsningsorientert og samarbeidssterk.
Vi tilbyr· En sentral lederstilling i en etablert og anerkjent institusjon innen arbeidsrettet rehabilitering.
· En mulighet til å påvirke et fagområde med et viktig samfunnsoppdrag.
· Et engasjert og godt arbeidsmiljø med eierskap til virksomheten.
· Gode pensjonsordninger gjennom KLP.
· Lønn etter avtale.
Kontaktperson for stillingen
Sven Inge Sunde
Styreleder
948 02 613
Om bedriften
Hernes Institutt er en ideell stiftelse lokalisert i Elverum, og er en landsdekkende leverandør av spesialisthelsetjenester innen arbeidsrettet rehabilitering, gjennom statlige driftsavtaler. Vi benytter en kognitiv, adferdsrettet og tverrfaglig behandlingsmodell med mål om å styrke pasientenes deltakelse i arbeidsliv og/eller utdanning. Vår visjon er <<Arbeid som helse>>, og vårt verdigrunnlag er styringsverktøy for virksomheten.
Våre ansatte har høy og bred kompetanse innen helsefag, arbeidsliv og velferdstjenester. Sammen med pasienten selv har de et daglig tett tverrfaglig samarbeid som også inkluderer arbeidsgivere, NAV, fastleger og andre relevante eksterne samarbeidspartnere. Stiftelsen er akkreditert etter CARF medical rehabilitation program, som er en internasjonal akkrediteringsinstans for leverandører av helse- og omsorgstjenester.
I tillegg til fagpersonene i behandlingsavdelingen er det enadministrasjons og en driftsavdeling, og det er totalt 44 ansatte ved Stiftelsen.
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0c5b5fda-d79a-434c-b6c5-21fd1365a357
- Sist endret
3. desember 2025
- Hentet fra
Stillingsregistrering
- Referanse
0c5b5fda-d79a-434c-b6c5-21fd1365a357
Lignende annonser
Prosjektleder
Arbeidsgiver
eHelse og teknologi, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal
Daglig leder
Arbeidsgiver
Stiftelsen Sagatun Recovery
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Helseteknologi, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal