Bachelor helse-/sosialfag m/videreutdanning i psykisk helse og rus
34030 - Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus 2, Asker kommune
1384 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Bachelor helse-/sosialfag m/videreutdanning i psykisk helse og rus
Oppstart
1. januar 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100% og deltid 100.%
Arbeidstid
Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Virksomhet psykisk helse og rus gir tjenester til personer over 18 år med psykisk helse- og/eller rusutfordringer av kort eller lang varighet, og behandling av begynnende og milde psykiske helse- og rusproblemer. Virksomheten gir et variert tjenestetilbud avhengig av hva den enkelte trenger for å mestre hverdagen og bli mest mulig selvhjulpen. Dette kan omfatte råd og veiledning, kurs, behandling, praktisk hjelp, ambulant oppfølging, omsorgsbolig og forskjellige aktivitetstilbud. Virksomheten organiserer og leder kommunens psykososiale kriseteam, og i tillegg kommunens evakuerte- og pårørendesenter i krisesituasjoner.
Vi er en virksomhet i utvikling for å imøtekomme innbyggeres behov for tjenester, og spiller på lag med innbyggere om målrettede tjenester som hjelper den enkelte til et selvstendig liv.
Avdeling Oppfølgingstjenesten 2; Møteplasser og Aktivitet består av disse enhetene: Grindestua rusfri møteplass, Aktivitetshuset i Asker, Aktivitetssenteret i Slemmestad, Gatelaget og Feltsykepleien
Vi søker 2 engasjerte fagpersoner med Bachelor i helse-og/eller sosialfag med videreutdanning i psykisk helse og/eller rus
- 100% fast stilling ved Aktivitetshuset, Idunnsvei 3 A, Asker 70% fast stilling ved Aktivitetssenteret, Skolebakken 14, Slemmestad
Aktivitetshuset og Aktivitetssenteret gir tjenester til hjemmeboende innbyggere med psykisk helseutfordringer. Tjenesten blir gitt i henhold til enkeltvedtak om psykisk helsearbeid og Gerica benyttes som dokumentasjonssystem.
Tjenestene gis i form av oppfølging og/eller gruppetilbud. Aktivitetshuset og Aktivitetssenteret er også møteplasser der det tilbys ulike aktiviteter og kurs.
NB. søkere bes om å oppgi hvilken stilling de ønsker i søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Individuell oppfølging av innbyggere koordinering og veiledning tilpasset den enkeltes utfordringer
- Bistå innbygger i forhold til å ta kontakt med andre aktuelle i hjelpeapparatet
- Sammen med innbygger utarbeide plan for oppfølging
- Drive grupper (eks.angstmestring, IMR, fysisk aktivitet m.m.)
- Være pådriver for utvikling og drift av aktiviteter
- Tverrfaglig samarbeid med andre i innbyggers nettverk (fastlege, pårørende, NAV etc.)
- Delta i ansvarsgrupper
- Delta i daglig drift av Aktivitetshuset/Aktivitetssenteret
- Løpende dokumentasjon i Gerca
- Veilede studenter og kollegaer
- Sammen med kollegaer og innbyggere utvikle tjenesten
Kvalifikasjoner
- Bachelor i helse-og/eller sosialfag med videreutdanning i psykisk helse og/eller rus
- Søkere med bachelor i helse- og/eller sosialfag uten videreutdanning kan bli vurdert dersom vedkommende kan dokumentere relevant erfaring fra arbeid med målgruppen.
- For sykepleier eller vernepleier: Offentlig godkjenning i HPR.
- Relevant erfaring fra fagfeltene psykisk helse og rus.
- Erfaring fra drift av grupper og kurs, og erfaring med nyetablering av nye aktivitetstilbud
- Ønskelig med erfaring og kunnskap om recoveryorientert praksis.
- Ønskelig med gode ferdigheter i kommunens drift og styringssystemer
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Faglig engasjement
- Førerkort kl.B
- Det er krav om politiattest for den som ansettes i stillingen
Personlige egenskaper
Vi søker en medarbeider som:
- er faglig engasjert
- har god evne til kommunikasjon og samarbeid
- er fleksibel og løsningsorientert
- har gode samarbeidsevner og også evne til å jobbe selvstendig
- arbeider målrettet i samarbeid med innbygger og andre
- er god på å bygge og vedlikeholde relasjoner
- er opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø
- har evne til å håndtere krevende situasjoner
- har stor arbeidskapasitet og er god på å prioritere
- er opptatt av å videreutvikle tjenesten i samarbeid med kollegaer og innbyggere
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med kompetente kollegaer
- Samarbeid med øvrige kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten
- Arbeid på dagtid og et trivelig arbeidsmiljø
Kontaktinformasjon
Kjersti Karlsen Selimann, Avdelingsleder, 98251571, kjersti.selimann@asker.kommune.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4878679414
Stillingsprosent: 100, 70%
Fast
Startdato: 01.01.2025
Søknadsfrist: 01.12.2024
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2786524
- Hentet fra
talentech
- Referanse
32b228dc5c874601a9be7b6771983592