Kommunikasjonsrådgiver
Seksjon for samfunnskontakt, Nav
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kommunikasjonsrådgiver
Oppstart
2. januar 2026
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. oktober
Vi søker nye kommunikasjonsrådgivere, to faste stillinger og et vikariat på 12 mnd.
Som kommunikasjonsrådgiver hos oss vil du jobbe sammen med dyktige kolleger i et av forvaltningens største og mest intensive kommunikasjonsmiljøer. Du vil jobbe tett på arbeids- og velferdsdirektøren og andre ledere i direktoratet. Vi samarbeider bredt med mange ulike fagmiljøer i hele Nav.
I Nav er vi opptatt av å være til stede i den offentlige debatten. Vi kommuniserer i mange ulike kanaler. Hos oss får du muligheten til å jobbe med alt fra mediesaker og strategisk rådgivning til podkaster, frokostseminarer og arrangementer som Arendalsuka.
Nav har et viktig samfunnsoppdrag. Vi bidrar til sosial og økonomisk trygghet, fremmer overgang til arbeid og aktivitet, og forvalter en tredjedel av statsbudsjettet. Arbeids- og velferdsområdet er et stort felt som mange er opptatt av. Oppmerksomheten om virksomheten vår er høy. Vi ser derfor etter deg som har stor arbeidskapasitet, og som leverer godt når tiden er knapp. Sammen skal vi bidra til at Nav er en synlig aktør og har en tydelig stemme i offentligheten.
Arbeidsoppgaver
To av stillingene er pressevakter som jobber i turnus. Ordningen medfører kvelds‑ og helgearbeid.
En av stillingene er som mediekoordinator, der man jobber særlig tett med økonomi og styringsavdelingen i direktoratet.
- Kommunikasjon med media ved innkommende saker, samt
- Innsalg og forskningsformidling
- Kommunikasjonsrådgivning for direktoratets ledere og fagavdelinger
- Samhandle tett med fagavdelingene og fylkene i Nav
- Utarbeide helhetlige og tydelige budskap
- Formidle statistikk og forskning visuelt, for eksempel med grafikk og illustrasjoner
- Innholdsproduksjon til interne og eksterne kanaler, inkludert sosiale medier
- Koordinering og samarbeid med interne og eksterne interessenter
- Delta i kommunikasjonsstabens øvrige arbeid, og tverrfaglige team ved behov
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå, gjerne innen kommunikasjon, journalistikk, statsvitenskap, samfunnsvitenskap eller tilsvarende
- Minst tre års erfaring fra media- eller kommunikasjonsfeltet
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Erfaring fra offentlig sektor vil være en fordel
Personlige egenskaper
- For å lykkes med oppgavene i stillingen er det viktig at du er effektiv, fleksibel, uredd og kreativ.
- Det er en forutsetning at du trives godt med å samarbeide med andre, samtidig som du klarer å jobbe selvstendig når det trengs.
- Vi søker deg som raskt kan sette deg inn i nye temaer, har et godt språk og kan skrive gode tekster.
- Du trives med høyt tempo. Vi har et godt og støttende arbeidsmiljø, og ønsker oss kolleger som vil bidra til dette.
Vi tilbyr
- Lønn fra kroner 680 000 - 810 000 kroner som rådgiver i kode 1434, eller seniorrådgiver i kode 1364, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
- Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse
- Du får jobbe i et ambisiøst og godt arbeidsmiljø, sammen med dyktige og engasjerte kollegaer
- Du får utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- Mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke
- Sommer- og vintertid, og mulighet for å opparbeide fleksitid
- Nye, flotte lokaler på Helsfyr
Kontaktinformasjon
Kaia Storvik Hanssen, Direktør for samfunnskontakt, 48295856, kaia.storvik@nav.noArbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5021554575
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 02.01.2026
Sluttdato: 31.12.2026
Søknadsfrist: 17.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
07b5303b-2929-48c0-b1c9-bf7e9f0e50a9
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7bc05c54316740099abb3b120bf75e00