På vegne av vårt nyetablerte selskap søker vi Regnskapsansvarlig
Tell - Nyetablert selskap av PwC
0194 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Regnskapsansvarlig
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 30. september
Hvem er vi?
Vi er Tell av IK Partners, et nyetablert selskap med vekstambisjoner som skal skilles ut fra PwC, og som skal stå på egne ben. Gjennom en investering fra IK Partners og utvalgte partnere fra PwC blir vi en av de største aktørene i revisjons- og rådgivning i vårt marked i Norge. Virksomheten vår bygger videre på et sterkt faglig fundament, innen revisjon, rådgivning, skatt og avgift. Med en solid kundeportefølje, og en ambisiøs og langsiktig eier i ryggen, gir dette oss både trygghet og kraft til å satse og vokse.
Vi er 300 kollegaer fordelt på 20 kontorer over hele landet som har jobbet sammen i PwC, og som nå starter denne reisen. Vi går inn i en spennende vekstfase hvor vi legger grunnlaget for en egen identitet, kultur og organisasjon. Vi skal bygge en sterk profil og tiltrekke oss dyktige folk som ønsker å være en del av oss. Målet vårt er å bli en ledende aktør i vårt segment, og vi vet med sikkerhet at våre ansatte er nøkkelen til å nå dit.
Ansvarsområder i denne stillingen:
Som Regnskapsansvarlig vil du ha en sentral rolle i å lede og videreutvikle selskapets regnskapsfunksjon, med fokus på kvalitet, effektivitet og etterlevelse av lover og regler. Du vil være ansvarlig for å sikre korrekt regnskapsføring, rapportering og økonomisk kontroll, samtidig som du bidrar til selskapets vekst og mål. Regnskapsansvarlig rapporterer til CFO.
Dine ansvarsområder vil blant annet inkludere:
-
Lede og videreutvikle regnskapsfunksjonen, inkludert teamet som jobber med utgående og inngående fakturabehandling.
-
Sikre korrekt regnskapsføring i henhold til gjeldende lover, regler og standarder (NGAAP).
-
Bistå i utarbeidelse av årsregnskap, kvartalsrapporter og annen finansiell rapportering.
-
Sørge for effektiv avstemming av balanse- og resultatposter, samt oppfølging av leverandør- og kundekonti, samt gjennomføre betalinger.
-
Identifisere og implementere forbedringer i regnskapsprosesser og systemer for å øke effektivitet og redusere risiko.
-
Ansvar for korrekt håndtering, bokføring, avstemming og rapportering av mva., inkludert mva-meldinger, fradrag og dialog med skattemyndighetene.
-
Sikre rettidig og korrekt innrapportering til Altinn, samt oppfølging av frister og dialog med offentlige etater.
-
Oppfølging av administrasjonspersonell som håndterer utgående fakturering og generell bilagsføring.
-
Samarbeide tett med CFO, controllere og andre avdelinger for å sikre sømløs integrasjon mellom regnskap og øvrige økonomifunksjoner.
Hvem er du?
Du har solid erfaring med regnskap og økonomistyring, og du har vært med på å bygge opp eller utvikle regnskapsfunksjoner før. Du liker å ha oversikt, men du trives også med å ta initiativ og sette retning. Faglig er du trygg, men nysgjerrig på nye løsninger og teknologi. Samtidig liker du tanken på å være med fra starten - og sette spor. Du vil jobbe tett på kjerneprosessene i et i et selskap som satser på strategiske investeringer i teknologi og optimalisering av leveransemodeller. Videre blir du en sentral fagperson i økonomiteamet og vil få mulighet til å påvirke og utvikle prosesser i et miljø med høy kompetanse og fagkunnskap. Som ansatt bidrar du til å forme selskapets kultur, basert på samarbeid, personlig ansvar og inkluderende fellesskap.
Vi ønsker at du har:
-
5--10 års relevant erfaring innen regnskap, gjerne som Regnskapssjef, Regnskapsansvarlig, eller i en senior rolle innen regnskap og økonomi.
-
Høyere utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon (f.eks. bachelor eller master i økonomi og administrasjon, eller autorisert regnskapsfører/revisor).
-
Solid kunnskap om regnskapsstandarder (NGAAP og/eller IFRS) og relevant lovgivning.
-
Erfaring med regnskapssystemer og interesse for moderne teknologi som kan effektivisere regnskapsprosesser.
-
En strukturert og kvalitetsbevisst tilnærming, med evne til å håndtere komplekse prosesser og detaljer.
-
Sterke lederegenskaper og evne til å bygge tillit og samarbeid på tvers av organisasjonen.
-
En "hands-on"-tilnærming når det trengs, kombinert med strategisk forståelse for hvordan regnskapsfunksjonen kan støtte selskapets vekst.
-
Motivasjon for å bygge og videreutvikle en regnskapsfunksjon i en organisasjon i vekst og endring.
Vi ser frem til å realisere våre vekstambisjoner, og ønsker deg velkommen til å bli med på reisen mot en spennende fremtid. Vi skal bygge en mangfoldig, rettferdig og inkluderende arbeidsplass, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
ArbeidsstedOslo og omegn
SøknadsinformasjonDu bes laste opp CV, søknadsbrev, karakterutskrifter og andre relevante vedlegg i PDF.
Spørsmål knyttet til stillingen rettes til Christian Wiig Jacobsen (Interim CFO), christian.jacobsen at pwc.com / +47 95 26 09 62.
Søknadsfrist: 30. september 2025.*I henhold til GDPR bes du søke via systemet, og ikke direkte til kontaktpersonen(e) oppført i denne annonsen.
Økonomi og finans
Om bedriften
Rådgiver
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
078d5cf7-f41a-417f-99c7-f5cec14b6dff
- Hentet fra
FINN
- Referanse
427387280