Kan du hjelpe oss med å lære av våre feil?
Skatteetaten, Skattedirektoratet
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver forbedring og avvik
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 15. oktober
Nå søker vi etter deg som vil jobbe med kontinuerlig forbedring, hendelses- og avvikshåndtering, og kultur og kompetanseutvikling på relevante verktøy og prosesser.
Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø med 15 kunnskapsrike kollegaer, og vil samarbeide tett med både avviksansvarlige, sikkerhetsledere og andre fagmiljøer internt. Du får jobbe med mange spennende oppgaver, og sammen med oss vil du bidra til at vi styrker vår kapasitet og kompetanse ytterligere innen kvalitetsstyring.
Dette går jobben ut på
Vi skal være gode på en enhetlig håndtering av alle slags avvik. Du vil jobbe med å videreutvikle, og forbedre Skatteetatens støttesystemer på området.
Dine hovedarbeidsoppgaver vil være å
- ta en aktiv rolle i Skatteetatens håndtering av hendelser og avvik
- samarbeide med, og følge opp Skatteetatens ulike divisjoner og avdelinger for å sikre tidsmessig, god og helhetlig håndtering, utvikling og tiltaksoppfølging
- informere om forbedringer i prosesser og systemer for hendelseshåndtering og rotårsaksanalyse
- bidra til å øke generell kunnskap og modenhet om hendelseshåndtering og rotårsaksanalyse i etaten via opplæring, kurs, bevisstgjøring og andre kompetansehevende tiltak
- gjennomføre analyser og undersøkelser, lage og presentere statistikk og innsiktsrapporter
- utvikle og forvalte metoder, prosesser og rutiner innen seksjonens ansvarsområder
Kompetanse som er viktig i rollen
Vi ser etter deg som
- har relevant bachelorgrad, gjerne innen kvalitetsstyring, internkontroll, HMS, samfunnssikkerhet eller beredskap. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-direktoratet. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- har erfaring med resultat- og prosessdrevet arbeid med leveranser fra større virksomheter
- har erfaring med kvalitetssystem knyttet til komplekse virksomheter med kritisk infrastruktur eller digitale løsninger
- har gode evner til raskt å få oversikt, sortere og organisere informasjon ved hjelp av digitale verktøy
- kan sikkerhetsklareres til HEMMELIG i henhold til sikkerhetsloven
Det er ikke et krav, men en fordel om du har erfaring med ISO9001 eller risikostyring
Dette ser vi etter hos deg
For å trives og lykkes i rollen trenger du å
- sette deg raskt inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger, og se behov på tvers av ulike fagområder
- ha gode kommunikasjonsevner, og samarbeide godt med andre, både i egen gruppe, og med divisjonens avviksansvarlige, sikkerhetsledere og øvrige fagmiljøer
- være selvstendig når du løser oppgaver, samtidig som du jobber godt med andre i team når det er nødvendig
- være strukturert og analytisk for å sikre gode beslutningsgrunnlag, og for å utvikle effektive prosesser og rutiner
- ha god gjennomslagskraft og evne til å prioritere slik at du får gjennomslag for nødvendige tiltak, og sikrer at de viktigste oppgavene blir prioritert først
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver med en årslønn mellom 650 000 - 920 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. De første 6 mnd. regnes som prøvetid.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vitnemål/karakterutskrifter og ev. relevante attester legges ved søknaden (eller legges inn som vedlegg snarest mulig).
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Stian Ruud, underdirektør, 950 45 441Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5017994420
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Stian Ruud
underdirektør
950 45 441
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
04966ff1-52b0-4fda-91ab-f51441da4aca
- Hentet fra
talentech
- Referanse
136b5a48c02e4f43b9d68e02947091c1