Har du kommersiell teft og forretningsforståelse?
Azets Insight AS
0277 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Business Solution Architect
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest fredag 14. november
Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. I Norge er vi over 1000 ansatte fordelt på flere forretningsområder. Vi er i ferd med å bygge opp en ny avdeling innen Business Development -- med tydelig fokus på datadrevet analyse, Go-To-Market-prosesser, innovasjon og vekst. Nå ser vi etter en strategisk og teknologisk sterk Business Solution Architect som kan drive utvikling og kommersialisering av konsepter som gir reell verdi -- både for kundene og for virksomheten.
Din nye arbeidshverdagSom Business Solution Architect får du en sentral rolle i å koble forretningsbehov med teknologiske løsninger. Du vil være ansvarlig for å forme og spesifisere løsninger som støtter kundens forretningsstrategi, og samtidig sikre at disse er både teknisk gjennomførbare og kommersielt lønnsomme. Du vil jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi, forretning og innovasjon -- og være en nøkkelperson i vurdering av businesscaser, risiko og lønnsomhet ut i markedet og for kundene våre. Arbeidsoppgaver innebærer:
- Analysere forretningsprosesser og behov
- Utforme løsningskonsepter for kundene ut i fra deres behov
- Lage og presentere løsningsforslag til beslutningstakere
- Ha tett samarbeid med IT-avdelingen for å sikre at løsninger er i tråd med strategi
- Bistå i teknologivalg og plattformstrategier
- Evaluere “buy vs build” og tredjepartsleverandører
- Følge opp implementering og kvalitetssikre løsningens
I Azets jobber vi på en moderne måte. Vi er en innovatør i markedet og ligger langt fremme i overgangen til bruk av automatisering, digitalisering og skybaserte løsninger. Du får også:
- Et sterkt fagmiljø med bred kompetanse på tvers av avdelinger, kontor og landegrenser
- Stor grad av selvstendighet og ansvar i rollen, samt mulighet til å forme og påvirke hvordan rollen skal se ut
- Et sosialt og inkluderende arbeidsmiljø, med fokus på mangfold og inkludering
- Vi har et strukturert kompetanseløp som sikrer din utvikling. Med din leder setter dere konkrete læringsmål, og det blir fulgt opp på samme måte som resultatmål
- Har du rett erfaring og innstilling skal vi møte deg på dine lønnsforventninger
- Gode pensjons- og forsikringsordninger som sikrer deg for fremtiden
- Fleksible arbeidsdager med muligheter for hjemmekontor og fleksibel arbeidstid
For å trives og lykkes i denne rollen bør du være en person som trives med ansvar og liker å jobbe selvstendig. Samtidig motiveres du av å skape vekst, utvikle nye muligheter og bidra til merverdi for både kunder og virksomheten. Du er en som kombinerer forretningsforståelse med teknologisk innsikt, og ser hvordan digitale løsninger og automatisering kan forbedre effektivitet, kvalitet og kundeopplevelse. Og du er opptatt av hvordan regnskapstjenester kan tilpasses ulike kundesegmenter. Andre formelle krav:
- Noen års arbeidserfaring innen analyse av finansielle og operasjonelle data, samt prosjektarbeid eller prosjektledelse som kan knyttes løsningsarkitektur
- Erfaring fra konsulentbransjen og at du har jobbet med ulike kundesegmenter er fordelaktig
- Relevant utdannelse, helst på masternivå, for eksempel innen innovasjon, entreprenørskap, digitalisering og forretningsutvikling eller industriell økonomi og teknologiledelse
- Høy kompetanse på digitale løsninger, gjerne fra regnskapsbransjen (f.eks. ERP, automatisering, AI, integrasjoner)
Arbeidssted vil være i Azets sine lokaler på Skøyen, med mulighet for hjemmekontor. Noe reisevirksomhet må regnes med for å bygge relasjoner og følge opp initiativer. Oppstart etter avtale. Du bes om å laste opp CV, vitnemål, motivasjonsbrev og eventuelle andre relevante vedlegg.
Har du spørsmål eller ønsker å vite mer om stillingen? Ta gjerne kontakt med Head of Business DevelopmentTorbjørn Slåtto på tlf +47 975 77 187.
I Azets mener vi at kraften av mangfold er en del av vår suksess, fordi vi vet at de beste løsningene oppstår når ulike erfaringer og perspektiver møtes. Likeverd og respekt er en viktig del av arbeidshverdagen vår og vi er stolte av å ha et inkluderende fellesskap der alle kan være seg selv. Uansett bakgrunn, nasjonalitet, alder, kjønn, legning eller funksjonsnedsettelse er du velkommen til å søke på stillinger hos oss! #LI-SJ1Om bedriften
Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr tjenester og programvare innen forretningsdrift som regnskap, lønn, HR og rådgivning. Vi leverer en personlig tjeneste - både digitalt og lokalt. Våre 7.500 dedikerte medarbeidere betjener flere enn 90.000 kunder innenfor et bredt spekter av bransjer i Norden og Storbritannia. I Norge har vi mer enn 40 kontorer og over 1.000 ansatte.
Azets investerer kraftig i ny teknologi. Vi er en bransjeledende aktør innenfor automatisering, digitalisering og skybaserte løsninger. Målet er alltid at kundene våre skal nyte godt av brukervennlige kundeløsninger med stor nytteverdi.
- Sektor 
- Privat 
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
- 04410f74-ef2b-4f33-8683-0ef167e89042 
- Sist endret
- 27. oktober 2025 
- Hentet fra
- FINN 
- Referanse
- 433723895 
Lignende annonser
Senior Advisor
Arbeidsgiver
Azets Insight AS
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Azets Insight AS
Sted
Oslo
Development Manager
Arbeidsgiver
Azets Insight AS
Sted
Oslo