Virksomhetsleder ved Kjøllefjord sykehjem
Lebesby kommune
Postboks 38, 9790 Kjøllefjord
Om jobben
- Stillingstittel
- Virksomhetsleder ved Kjøllefjord sykehjem
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 8. januar
Kommunen du kommer til
I Lebesby kommune, helt nord i Finnmark, får vi betalt for å jobbe og leve på steder som er så vakre at vi burde ta inngangsbillett. Folk lokkes hit av uendelige friluftsmuligheter og en varm kystkultur. Det er ikke så rart at de kommer – det er gode grunner til at drøye 1200 hardføre personer har valgt å bosette seg akkurat her.
Den største hemmeligheten er folkene. De som alltid sier hei og ha det når du kommer og drar fra arbeid. De som tar deg med på tur, eller inviterer deg med på et av de mange arrangementene som blir stelt i stand. Lebesby, med Kjøllefjord som kommunesenter, er en levende kommune. Det bygges og planlegges, og det er plett umulig å kjede seg. Det skjer noe hele tiden, enten det er idrett, musikkfestival eller quiz på puben en vanlig torsdag. Som en kollega sa: “Jeg hadde mer fritid da jeg bodde i Oslo”. Og vil du nyte smellvakker natur er det bare til å trø over dørterskelen.
Virksomhetsleder ved sykehjem
Nåværende virksomhetsleder ved Kjøllefjord sykehjem går av med pensjon våren 2026, etter 15 år i stillingen. For å sikre en god overgang og videreføring av kompetanse, ønsker vi at ny virksomhetsleder tiltrer i god tid før dette, slik at det blir en periode med overlapping og opplæring.
Virksomhetsleder har ansvar for sykehjemmet med 14 fastplasser, 2 rehabiliteringsplasser, en sykestue og ØHD-seng, samt kjøkkendrift og vaskeri.
Vil du lede og utvikle fremtidens omsorgstjenester i Lebesby kommune?
Lebesby kommune søker en strategisk, tydelig og utviklingsorientert virksomhetsleder til vårt moderne og fremtidsrettede sykehjem. Stillingen innebærer overordnet ansvar for drift, faglig utvikling og personalledelse ved en av kommunens viktigste omsorgsinstitusjoner. Du vil ha en sentral rolle i videreutviklingen av tjenester innen pleie, omsorg, aktivitetstilbud og ernæring, i tråd med fremtidens behov og nye teknologiske muligheter.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for virksomhetens fag, økonomi og personalledelse
- Strategisk utvikling og gjennomføring av kommunens mål og strategier
- Endringsledelse - drive innovasjons- og digitaliseringsprosesser
- Sikre kvalitet i tjenestene og etterlevelse av lovverk
- Utvikle og følge opp arbeidsmiljø, HMS og internkontroll
- Samarbeid med politiske organer, ansatte, tillitsvalgte, vernetjeneste, pårørende og andre aktører
- Bidra til organisasjonsutvikling og bygge en kultur preget av læring, engasjement og tillitt
- Personalansvar og utvikling av et godt arbeidsmiljø
- Økonomi og budsjettansvar
- Pådriver for systematisk forbedrings- og utviklingsarbeid
Kvalifikasjonskrav
- Helsefaglig utdanning på bachelor- eller masternivå (sykepleier, vernepleier eller tilsvarende)
- Videreutdanning innen ledelse
- Dokumentert ledererfaring, gjerne fra helse- og omsorgssektor
- God økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
- Gyldig politiattest må fremlegges
- Erfaring med drift av institusjonstjenester, inkludert kjøkkendrift og aktivitetstilbud
- Erfaring fra omstillingsprosesser og HR-arbeid
Personlige egenskaper vi ser etter
- Er tydelig, trygg og inspirerende som leder
- Har strategisk blikk og evne til å se muligheter
- Er utviklings- og endringsorientert
- Er strukturert, målrettet og resultatorientert
- Har evne til å motivere, engasjere og vise retning
- Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Er fleksibel, løsningsorientert og har stor arbeidskapasitet
- Viser empati og omsorg, og møter mennesker med respekt og varme
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfull lederstilling med mulighet til å påvirke og utvikle tjenestene i Lebesby kommune
- Opplæring og veiledning, med oppgaveoverføring
- Et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø
- Stor grad av fleksibilitet, frihet og tillit til å forme tjenesten
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Konkurransedyktig lønn- og arbeidsvilkår
- Et engasjert lokalsamfunn
- Lebesby kommune ligger innenfor statens tiltakssone med lavere skatter, nedskriving av studiegjeld m.v
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig
- Gode velferds- og andre personalordninger, herunder oppstartstilskudd ihht. reglement
- Vi kan tilby barnefamilier gratis barnehage- og rimelige SFO priser, samt fritidsaktiviteter i regi av kommunen og lag- og foreninger.
Annet
- Vi ønsker alle søknader og CV elektronisk i jobbnorge.no
- Aktuelle søkere kan bli innkalt til intervju
- Det må oppgis to referanser av nyere dato i søknaden
- Tiltredelse: etter avtale
- Meroffentlighet
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil da bli vurdert i forhold til offentlighetsloven. Hvis det, etter kommunens vurderinger, ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søkere vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Vil du vite mer
For nærmere opplysninger om stillingen og stillingsbeskrivelse, ta kontakt med helse- og omsorgssjef Muna Larsen eller virksomhetsleder Paula Ylinampa.
Lebesby kommune har tatt stilling til markedsføring av stillingen og ønsker ikke å bli kontaktet av andre enn søkere.
Vil du vite mer om Lebesby kommune
Ta en titt på klipp fra livet langt mot nord her >>>
og sjekk ut hva som skjer i Lebesby kommune:
https://lebesby.hvaskjer.info/
Se også vår hjemmeside, Facebookside og www.visitnordkyn.com
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
02383d87-22ed-401a-8e59-96f05c568522
- Sist endret
18. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10274363
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Lebesby kommune
Sted
Kjøllefjord
Arbeidsgiver
Lebesby kommune
Sted
Kjøllefjord
Arbeidsgiver
Lebesby kommune
Sted
Dyfjord, Kunes, Lebesby, Kjøllefjord, Veidnes