Vil du kombinere design, data og detaljer for å skape konverteringssterke kundeopplevelser?
NORWEGIAN LAB AS
Oslo, Norge, 0255 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- UX & CRO Specialist
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Norwegian Lab er et av Europas raskest voksende e-commerce selskaper, og vi har etablert oss som en betydelig aktør innen kosttilskudd. Vår suksess er tuftet på en datadrevet tilnærming - fra produktutvikling og markedsføring til nettsider og kundeopplevelse. Teamet vårt jobber alltid for å være nyskapende og annerledes i bransjen.
UX & CRO Specialist - Norwegian Lab ASNorwegian Lab vokser raskt, og vi ser nå etter en UX & CRO Specialist som brenner for å skape konverteringsoptimaliserte, datadrevne brukeropplevelser - og som vet at selv små justeringer kan ha stor effekt på konvertering og salg.
Du vil jobbe i skjæringspunktet mellom UX-design, konverteringsoptimalisering (CRO) og kvalitetssikring (QA) av nettsider, sammen med et tverrfaglig team innen marketing, design, utvikling og business intelligence. Rollen passer perfekt for deg som både har et kreativt øye og et analytisk hode - og som liker å teste, feile og lære underveis.
Som UX & CRO Specialist får du ansvar for å:- Analysere og optimalisere brukeropplevelsen på tvers av våre digitale flater (nettbutikk, landingssider, checkout)
- Utvikle, teste og kvalitetssikre design og funksjonalitet i samarbeid med utviklere og markedsførere
- Bruke data som beslutningsgrunnlag for å finne tiltak som faktisk påvirker konvertering, salg og brukeropplevelse
- Forbedre nettsidestrukturer, landingssider og brukerflyt i samarbeid med design- og marketingteamet
- Lage wireframes, prototyper og forslag til nye moduler i Figma eller tilsvarende
- Sørge for at brukeropplevelsen er intuitiv, engasjerende og konverteringssterk
- Planlegge, gjennomføre og evaluere A/B-tester sammen interne og eksterne team.
- Analysere data fra GA4, Hotjar, VWO, Optimizely eller lignende
- Utarbeide hypoteser basert på innsikt og dokumentere resultater for kontinuerlig læring
- Identifisere friksjon i kundereisen og oversette innsikt til konkrete struktur-, design- og innholdsforbedringer
- Utføre grundig kvalitetssikring av nye sider og funksjoner før lansering
- Teste på tvers av enheter og nettlesere for å sikre feilfrie, stabile leveranser
- Bidra til å utvikle og dokumentere gode QA-rutiner
- Har minst 2 års erfaring med UX-design og/eller CRO, helst innen e-handel
- Har erfaring med Figma eller tilsvarende designverktøy
- Har forståelse for dataanalyse og eksperimentering (A/B-testing)
- Er nøyaktig og detaljorientert, men også kommersiell og nysgjerrig på hva som driver salg
- Har evne til å balansere brukerbehov og forretningsmål
- Liker å jobbe i tverrfaglige team og bidra på tvers av fagområder
- Nøkkelrolle i et suksessrikt vekstselskap
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Et inkluderende og svært godt og fremoverlent arbeidsmiljø
- Jobbe selvstendig og i team med andre ambisiøse og svært dyktige kollegaer
- Moderne og nyoppussede lokaler på Solli plass
- Gratis frokost og varmlunsj på kontoret
- Fritt valg av arbeidsverktøy (PC, Mac etc.)
- Muligheter for både hjemmekontor og fysisk kontor
- Vi dekker mobiltelefon og bredbånd
- Konkurransedyktige betingelser
Kontakt Lars Petter Skeie på mobil 99246363 eller Einar J. Børsum på mobil 91825482 for mer informasjon.
(Enkel søknadsprosess: Last opp CV og fyll inn personalia)
Om bedriften
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
003c910c-1ce5-4044-bfc4-34ec13ad80f7
- Sist endret
27. oktober 2025
- Hentet fra
FINN
- Referanse
433717554
Lignende annonser
Digital designer
Arbeidsgiver
Sopra Steria
Sted
Oslo
Performance Marketing Specialist
Arbeidsgiver
RoomSketcher
Sted
Oslo
Digital markedsfører
Arbeidsgiver
Bogstadveien Medisinske Senter As
Sted
Oslo