IT-KONSULENT
Om stillingen
Typiske arbeidsoppgaver innen IT er:
- Hendelseshåndtering – bistå brukere gjennom brukerstøttehenvendelser via telefon, e-post, fjernstyring eller ved oppmøte på kommunenes lokasjoner
- Drift og vedlikehold, samt overvåkning av driftsstatus, på nettverk, servere, backup etc.
- Etablere og vedlikeholde teknisk dokumentasjon og brukerguider på våre IT-tjenester
- Brukeradministrasjon innen forskjellige systemer
- Innkjøp av IT-utstyr og annet brukernært utstyr
- Oppsett og konfigurering av programvare, PC, mobiltelefoner, AV-utstyr, nettbret etc.
- Vedlikeholde og videreutvikle kommunens IT-løsninger
- Deltar i prosjekter som involverer IT-løsninger
Kvalifikasjoner/hvem vi søker
Kvalifikasjoner:
- Du må ha høyere utdanning innen IT fra høyskole eller universitet.
- Fagbrev innen IT, kombinert med erfaring fra arbeidsområdet, kan erstatte kravet om høyere utdanning.
- Du må kunne vise til jobberfaring innen IT-drift, administrasjon og teknisk forvaltning av PC-er og annet brukernært utstyr, drift og vedlikehold av IT-infrastruktur og IT-brukerstøtte.
- Det er fordelaktig om du har kjennskap til drift av nettverksinfrastruktur (LAN/WAN/WLAN/brannmur), Citrix, AD, VMware og virtualiserte miljøer.
Vi ser etter deg som:
- Er serviceinnstilt og flink til å skape relasjoner
- Trives med å dele og formidle kunnskap både til kolleger og brukere av kommunenes IT-løsninger
- Er nytenkende og ser etter utviklingsmuligheter med tanke på drift av våre IT-løsninger
- Er positiv, svært løsningsorientert og har høy grad av selvstendighet i arbeidshverdagen
- Jobber strukturert, og er kvalitets- og resultatorientert
- Er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og arbeidsformer
- Kan kommunisere meget godt på norsk, både muntlig og skriftlig
- Bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Har førerkort klasse B og bil til disposisjon
Personlig egnethet vektlegges.
Vi kan tilby deg:
- En arbeidshverdag med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Muligheten til å påvirke hvordan kommunene drifter sine IT-løsninger
- Konkurransedyktige betingelser, lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger
- Fleksitid
- Et godt arbeidsmiljø
Generell informasjon
Tilsetting skjer i henhold til lover, reglement og avtaleverk. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Spørsmål om stillingen kan rettes til IT-leder drift Hans-Terje Skog på mobil 926 64 962 eller e-post: hans-terje.skog@sorreisa.kommune.no.
Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli gjort offentlig selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli oppført på søkerlista.
Søknad, CV og kopi av attester og vitnemål sendes elektronisk via lenke på denne siden "Søk stillingen"
Om bedriften
Om Sørreisa kommune
Er du kommunens nye IT-konsulent
Et rikt næringsliv, nærhet til videregående skole og høgskoletilbud og et rikt kulturliv gjør Sørreisa til en god kommune å bo, vokse opp og arbeide i. Sørreisa kommune har ca. 3500 innbyggere og ligger sentralt midt i Troms og Finnmark fylke. Det er en arbeidsplass med ca. 280 årsverk. Vår visjon er å gjøre hverdagen bedre – for alle. Sentralt i dette er våre verdier; nær, trygg og engasjert. Vi jobber hele tiden for å bli en enda bedre leverandør av kommunale tjenester og søker nå etter ny dyktig medarbeider.
Sørreisa kommune er på utkikk etter ny IT-konsulent. Som IT-konsulent er du en del av Personal, Utvikling og Service og har ansvar for den daglige driften av de kommunale IT-tjenestene til Sørreisa og Dyrøy kommuner. IT håndterer IT-infrastruktur, understøtter fagsystemer, yter brukerstøtte og kompetansehevende tiltak i kommunene. Dette gjør arbeidshverdagen svært allsidig. Du vil arbeide tett sammen med IT-leder drift samt en lærling for å løse oppdragene forbundet med drift og vedlikehold av hele porteføljen.