Ledende miljøterapeut Flatland
Gausdal kommune
Østre Gausdal
Om jobben
Stillingstittel
Ledende miljøterapeut Flatland
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Ledende miljøterapeut Flatland
Habilitering, Gausdal kommune
Gausdal kommune søker etter engasjert vernepleier i 100 % stilling. Som ledende miljøterapeut vil du inngå i et lederteam med overordnet ledelse, samt tilsvarende stilling i tilstøtende bofellesskap. Flatland bofellesskap er et bofellesskap for personer med tilrettelagte tjenester. Flatland yter tjenester til 10 tilhørende leiligheter, samt at det ytes tjenester til mennesker i private boliger.
For å sikre gode tjenester til brukerne våre i fremtiden er vi helt i oppstarten av et større samarbeid med andre tjenester i kommunen.
Vi søker derfor etter 100 % stilling som ledende miljøterapeut.
Arbeidstid vil fortrinnsvis innebære dagarbeid.
Vi ser etter en person som ønsker å jobbe i en spennende stilling der faglig kompetanse og gode lederegenskaper er sentralt. Du må ha et sterkt faglig engasjement og trives med ansvar!
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for daglig drift, herunder bemanning og utarbeidelse av turnusplaner i samarbeid med ajourholder
- Stedfortreder ved leders fravær
- Delegert personalansvar:
- Veiledning, oppfølging og ivaretakelse av personal i det daglige
- Planlegging av personalmøter i samarbeid med øvrig ledelse
- Årlige utviklingssamtaler med personal - Fagansvar:
- Ledelse av fagmøter
- Faglig veiledning med primærkontakter
- Lede eller bistå i tverrfaglige koordingerinsmøter
- Utarbeidelse og oppdatering av rutiner og prosedyrer
- Sikre gode fagsystemer
- Kontakt med samarbeidspartnere som fastlege, spesialisthelsetjeneste, NAV m.m.
- Samarbeid med kommunepsykolog
- Autorisert vernepleier, eller relevant helse- og sosialfaglig bachelorgrad
- Videreutdanning eller erfaring innen ledelse
- Erfaring fra arbeid med personer med psykisk utviklingshemming, autisme og utfordrende atferd
- Kjennskap til arbeid rundt helse- og omsorgsloven kap. 9.
- Kunnskap om målgruppa, målrettet miljøarbeid, ulike metoder og strukturert faglig arbeid
- Kunnskap og evne til samhandling på tvers av nivåer og fagfelt
- Evne til å foreta faglige vurderinger og utvise godt skjønn
- Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
- Gode kommunikasjons - og samarbeidsevner
- Fleksibel og løsningsorientert
- Pågangsmot
- Evne til å jobbe selvstendig og i tett samarbeid med kollegaer
- Førerkort klasse B
Personlig egnethet vil vektlegges i stor grad.
Vi tilbyr- Systematisk lederopplæring
- Et bofelleskap i faglig utvikling
- Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Enhetlig fagteam
Godkjent politiattest må legges frem ved tiltredelse.
For mer informasjon og for å søke på stillingen klikk på "Søk på stilling" knappen på denne siden.Om bedriften
Bli en del av Gausdal kommune – hvor vi sammen får det til! Som en vital del av vårt fellesskap vil du bidra til å realisere vårt hovedmål: å gi riktige tjenester til rett tid med rett kvalitet. Her står våre ansatte i sentrum. Vi er en fremtidsrettet kommune som verdsetter mangfold og kvalitet i tjenestene vi tilbyr. Med kun en kort kjøretur til Lillehammer, kombinerer Gausdal det beste fra naturskjønnhet og nærhet til bylivet. Her er det trygt og godt å leve.
Klikk her hvis du vil vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter.
Gausdal kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb i kommunen, uansett alder, kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
Sektor
Offentlig