Ønsker du en sentral og synlig rolle med stor påvirkningskraft?
Vi søker deg som får motivasjon av å jobbe med økonomiske analyser, budsjetter, prognoser innen retail.
Hos oss vil du få mulighet til å utvikle deg og til å virkelig være med å påvirke selskapets vekst og bunnlinje. Du vil rapportere til Buying Manager og jobbe tett med innkjøpsavdelingen og ledelsen i brandet. I tillegg vil du delta i vårt interne Business Analyst Forum for å utarbeide, vedlikeholde og utvikle verktøy og rapporter på tvers av brands, med fokus på automatisering og forenkling. Som Business Analyst er du ansvarlig for analyser og rapportering for å sikre maksimering av ytelse og resultat i henhold til strategiske planer i Brand - Cubus. Du tilrettelegger og støtter innkjøp i beslutningsprosessen.
Vi ser etter deg som virkelig ønsker å oppnå noe. Du er en ambisiøs medarbeider med sterk forretningsforståelse, sterke analytiske evner, solid fremstillingsevne som skaper engasjement og har høy gjennomføringsevne.
Hovedoppgavene for stillingen vil være:
Budsjett og Prognose
- Fasilitere prosessen total sett, med et stort fokus på innkjøpsbudsjetteringen
- Tett samarbeide med innkjøpsavdelingen innenfor prognoser og analyser
- Aktivt analysere og se trender og potensialer i økt lønnsomhet
- Prognostisere totale kostnader knyttet varekjøp og lager
Finansiell rapportering
- Sammenstille relevante rapporter knyttet til varekjøp og P&L
- Analysere og synliggjøre resultater og prestasjon mot budsjett og strategi
- Bistå med ad hoc analyser
Strategisk Plan
- Fasilitere og tilrettelegge for etablering og jevnlig revidering av Brand Strategy
- Sørge for målbarhet
- Utarbeide rapporter til kortsiktige og strategiske valg basert på agenda
Vi ser for oss at dette beskriver deg:
- Vi ser for oss at du har god forståelse innenfor faget varehandel og retail
- Sterk kommersiell forretningsforståelse og forstår de økonomiske driverne i et konsern
- Opptatt av å bidra til et sterkt team som deler kunnskap og spiller hverandre gode
- God helhetsforståelse og evner å se problemstillinger på tvers av forretningsområder
- Sterk kompetanse innen virksomhetsstyring, budsjettering og rapportering
- Superbruker i Excel og generelt høy IT-kompetanse og interesse for IT, herunder BI-verktøy
- God regnskapsforståelse
- Gode analytiske egenskaper og resonneringsevne
- Du har en Master innen finans, økonomi eller regnskap
- 3-5 års arbeidserfaring med business modeller, forecasting, analyse og lignende, med fordel innen retail
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Hos oss vil du få:
En utfordrende og spennende jobb i et norsk retailselskap med sterke konsepter og høye markedsandeler i Skandinavia. Du vil ha en sentral og synlig rolle med stor påvirkningskraft. Sist, men ikke minst tilbyr vi fantastiske kolleger og en kultur som er helt unik. Vi lever våre verdier, og forhåpentligvis er vår kultur i samsvar med deg, da det er utrolig viktig for oss.
Vi ser virkelig fram til å snakke med ambisiøse og flinke kandidater som ønsker å videreutvikle seg innenfor retail og business. Vi håper å høre fra deg.
Dersom du ønsker mer informasjon om rekrutteringsprosessen og stillingen er du velkommen til å ta kontakt med erica.arrelov@varner.com
Om bedriften
Varner består av 9 unike brands, Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban, WOW, Levis Store og Nike Store. Vi er 8.800 medarbeidere, har 1.350 butikker og er et av Nord-Europas største tekstilkonsern. Våre butikker er fordelt på 6 land. Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Island.
Retail Fashion er i stor utvikling, hvor teknologi og nye handlevaner gir nye muligheter. Varner ligger i forkant av denne utviklingen. Vi møter våre kunder hver dag med våre brands og setter våre kunder i sentrum for vårt mål om den beste handleopplevelsen i Retail. Varner har en sterk og transparent prestasjonskultur hvor ansvarlighet og bærekraft står sentralt.
Varner Service Office ligger på Slependen utenfor Oslo. I tillegg har Varner serviceavdelinger i Sverige och Finland.