For Egeland Rør søker vi personalsjef
Egeland Rør er landsdelens ledende rørleggerbedrift med lokalisering i Kristiansand, Mandal og Arendal. Selskapet er en del av Sig. Halvorsen Gruppen. Virksomheten vår omfatter oppdrag innen industrinæringen, servicearbeid, fornying av bad, bolig- og tekniske installasjoner og entrepriser for proffmarkedet.
Egeland Rør er i en positiv utvikling, og vi har ambisjoner om ytterligere vekst. Vi skal bygge vår organisasjon, og søker etter en personalsjef til nyopprettet stilling som kan bidra til å videreutvikle våre kapasiteter og våre flinke fagfolk. Sammen skal vi forbedre systemer og struktur.
Personalsjef skal ha ansvaret for personal- og HR arbeid, og vil være selskapets eneste ressurs. Det er en meget spennende stilling hvor du vil få stor påvirkningskraft og mulighet til å bygge funksjonen fra start. Stillingen rapporterer til daglig leder og inngår i ledergruppen.
Arbeidsoppgaver
Å skaffe, utvikle og beholde kompetanse er avgjørende for at Egeland Rør skal nå sine mål og realisere strategien.
Personalsjefen er en viktig bidragsyter ved å sikre at vi rekrutterer de dyktigste medarbeiderne, at de utvikler seg både faglig og personlig og blir lenge. Personalsjef vil være en rådgiver og bidragsyter i både det strategiske og operative personalarbeidet.
- Kompetanse-, kultur- og organisasjonsutvikling
- Lederutvikling og lederstøtte ved blant annet arbeidet med strategiprosesser internt
- Rekruttering av håndverkere og lærlinger. Arbeide aktivt med omdømmebygging for å sikre tilgang på attraktiv fagkompetanse.
- Være rådgiver for og utfordre lederne våre i arbeidet med å skaffe, utvikle, beholde og avvikle medarbeidere
- Ansvar for HMS i bedrift, AMU, vernerunder og påfølgende HMS rutiner
- Personalhåndbok og personalpolitikk
- Planlegging og gjennomføring av årlig lønnsprosess sammen med daglig leder
- Implementering av personalsystem og bistå med digitalisering av arbeidsprosesser og systemer knyttet til HR
- Personaladministrativt arbeid knyttet til alle HR-prosesser
- Div forefallende administrative oppgaver
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdannelse
- Relevant erfaring - gjerne fra tilsvarende stilling
- Sterk interesse for HR-faget og evne til å utføre et bredt spekter av HR-oppgaver
- Arbeidsrettslig kompetanse
- Ønske om og evne til å jobbe operativt
- Gode excelkunnskaper og ferdigheter innen MS Office og systemer generelt
- Flytende norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
- Meget gode samarbeidsevner og forretningsforståelse
Personlige egenskaper
- Beslutningsdyktig og en tydelig.
- Strukturert og har evne til å motivere og engasjere medarbeidere.
- Positiv med godt humør og du byr på deg selv.
- Stor arbeidskapasitet, god prosessforståelse og gjennomføringsevne.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner samt evne til å arbeide både dedikert faglig og overordnet på et strategisk nivå.
Vi tilbyr
- Konkurransedyktige betingelser
- Et trivelig og uformelt arbeidsmiljø
- Ordnede arbeidsforhold
- Gode utviklingsmuligheter
- Sosiale goder som: tilleggspensjon, leilighet i Spania og gode forsikringsordninger
For spørsmål, ta kontakt med Nina Skeie