Kemnerkontoret - regnskapskontrollør
Beskrivelse
Ved kemnerkontoret er det ledig fast 100 % stilling som regnskapskontrollør, med tiltredelse 1. juli 2019.
Kemnerkontoret har ansvaret for felles innkreving av skatter og avgifter i tillegg til innkreving av
kommunale krav. De viktigste arbeidsoppgavene innen skatt er innfordring, arbeidsgiverkontroll,
føring av skatteregnskapet og informasjon og veiledning. Kemnerkontoret har for tiden 16 ansatte.
Arbeidsoppgaver
- Kontroll av arbeidsgiveres regnskaper innen lønnsområdet med sikte på korrekt lønnsinnberetning og beregning av arbeidsgiveravgift
- Avdekke overtredelse av skattebetalingslovens og folketrygdlovens bestemmelser om beregning og innbetaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift
- Utarbeidelse av kontrollrapporter i skatteetatens kontroll/støttesystem for arbeidsgiverkontroll, KOSS
- Kontroll og analysearbeid i samarbeid med skatteetaten innenfor a-krimområdet
- Informasjon og veiledning til arbeidsgivere, regnskapsførere og revisorer i Bodø og andre kommuner vi utfører arbeidsgiverkontroll
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskole-/universitetsutdanning på masternivå
- Kunnskap om og erfaring innen kontrollarbeid
- Erfaring med bruk av skatteetatens kontroll/støttesystem, KOSS
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
- Like høyt aktivitetsnivå
- Løsningsorientert innstilling
- Leverings- og sluttføringsevne
- Evne til både teamarbeid og selvstendig arbeid
Vi tilbyr
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Støttende ledelse og gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Engasjerte og dyktige kolleger med lang arbeidserfaring, godt humør og stor takhøyde
- Konkurransedyktige lønnsvilkår
Annet
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, og personlig egnethet vil inngå i vurderingen.
Lønn etter avtale.
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.
Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.
Om bedriften
Bodø ble kåret til Norges mest attraktive by i 2016. Først og fremst fordi vi er svært offensive, gode på samhandling og fordi vi stadig utvikler nye og smarte løsninger. Våre 4500 medarbeidere får det til å skje og utfører det lille ekstra - hver dag!Aldri har Bodøfolk vært stoltere av byen sin, og aldri har det vært mer spennende å jobbe for Bodø kommune.