Er du vår nye strategiske og kreative nettredaktør?
Stiftelsen Norsk Folkemuseum
Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Digital kommunikasjonsrådgiver
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Antall stillinger
1
Vil du være med å videreutvikle den digitale synligheten og øke oppmerksomheten til museene i stiftelsen? Da vår digitale kommunikasjonsrådgiver skal ut i permisjon, lyser vi ut et vikariat på 6 måneder. Vi søker deg som er kunnskapsrik, kreativ og erfaren med digital innholdsutvikling. Du vil ha ansvar for å drifte og videreutvikle nettsidene på våre 6 arenaer, og vil fungere som vår nettsideredaktør. Opprettelse av digitale billetter og overvåking av det digitale billettsalget ligger også til denne rollen. Stillingen er tilknyttet kommunikasjon og marked som jobber på tvers av arenaene i stiftelsen. Arbeidssted for stillingen er på Bygdøy i Oslo. Det må påregnes noe reising mellom besøksstedene.
Vi ser etter deg som allerede har erfaring med å utvikle treffsikkert innhold på nett tilpasset ulike målgrupper, og som kan vise til resultater. Du har gjerne erfaring på tvers av digitale kanaler, og er vant til å teste og lære for å skape utvikling. Du vil jobbe med tekst- og innholdsproduksjon, visuell historiefortelling og konvertering på nett, og er vant til å følge KPI’er for evaluering av effekt.
Vi tenker at du motiveres av å jobbe med ulikt faglig innhold som gjenspeiler museene sine ansvarsområder, og kan omstille deg raskt mellom forskjellige oppgaver. I hverdagen vil du jobbe i tett samarbeid med mange dyktige fagpersoner, og bidra til stiftelsens videre løft innen digital kommunikasjon.
Ansvarsområder:-
Ansvar for at innholdet på nett skaper synlighet, interesse og konvertering
-
Planlegge, produsere, optimalisere og publisere innhold på nettsidene
-
Utarbeide innholdsplaner og jobbe systematisk med utvikling av nettsidene
-
Ansvar for å følge og analysere digital brukerinnsikt og omsette innsikter til valg og prioritering av budskap
-
Opprettelse av digitale billetter og overvåking av digitalt billettsalg
-
Bidra i tverrfaglige prosjekter etter behov
-
Følge utviklingen av medievaner og kommunikasjonstrender
-
Tett samarbeid med teknisk leverandør, kollegaer og andre fagavdelinger
-
Høyere utdanning innen digital markedsføring, kommunikasjon eller tilsvarende
-
Meget god erfaring med digitale verktøy, og har helst erfaring med Google Analytics, Semrush og Looker Studio
-
Kompetanse på søkeordsoptimalisering (SEO) og søkemotorannonsering (SEM)
-
Erfaring med innholdsverktøy som Indesign, Premier Pro e.l er en fordel
-
Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
-
Har god kreativ sans og øye for det visuelle
-
Interesse og forståelse for museenes samfunnsoppdrag
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:Vi kan tilby et sosialt og godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer. Det er høy faglig kompetanse i kommunikasjon- og markedsseksjonen, og det er gode muligheter for å lære mer om andre disipliner innen kommunikasjonsfaget. Vi har fleksible arbeidstidsbestemmelser og attraktive ansattgoder. Du får en variert og spennende arbeidshverdag i en organisasjon som er under utvikling, og hvor du til stor grad kan være med å påvirke egen hverdag.
Engasjementet er fra 10. februar -- 10. august 2025, og vi behandler søknader fortløpende.
Stiftelsen Norsk Folkemuseum legger vekt på mangfold, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
For stillingen gjelder lønn etter avtale. Fra lønnen trekkes 2 % til Statens Pensjonskasse.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Cathrine S.Øiom, leder for kommunikasjon og marked på tlf: 93258629.
Om bedriften
Sektor
Privat