Jobbspesialist
Rana Utvidet oppfølging, NAV
Ranheimgata 1, 8622 Mo i Rana
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist Arbeid med støtte (AMS)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
NAV Rana har en 100 % fast stilling som jobbspesialist ledig med snarlig tiltredelse. NAV Rana er en spennende og utviklingsorientert arbeidsplass med et godt fagmiljø blant våre vel 60 medarbeidere fordelt på fire avdelinger. Den ledige stillingen inngår i et team med fire jobbspesialister og en metodeveileder som skal jobbe med tiltaket "Arbeid med Støtte".
Vi ser etter deg som har troen på at alle kan få og beholde en jobb eller fullføre utdanning til tross for store utfordringer. Du er en god nettverksbygger og tør være tydelig og direkte i møte med arbeidsgivere. Du har pågangsmot og engasjement og ønsker å utgjøre en forskjell. Identifiserer du deg med dette, kan du være den som blir vår nye kollega.
Tiltaket Arbeid med støtte, er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere, samt mye tid ute hos arbeidsgivere. Som jobbspesialist skal du jobbe etter Supported Employment metodikk (SE) og målgruppen er mennesker med sammensatte utfordringer som trenger bistand for å komme ut i arbeid. Stillingen krever at du jobber systematisk etter metoden, med målrettet ressurskartlegging, jobbsøk og jobbutvikling i nær kontakt med arbeidsgivere. Det stilles høye krav til registrering og rapportering.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen og motivasjonen din for å ville jobbe med brukere i målgruppen.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver som Jobbspesialist vil være å følge opp inntil 20 deltakere ved å:
- Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner samt legge en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av fag- og yrkesutdanning
- Bruke en stor del av arbeidsdagen til å oppsøke bedrifter og bygge nettverk med disse
- Følge opp deltakere i jobb eller i utdanningsløp, samt involvere aktuelle samarbeidspartnere
- Engasjere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer
- Ha ansvar for framdrift i egen portefølje
- Dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem
- Ha tett samarbeid med NAV-veileder
NAV er en organisasjon i endring og utvikling, og du må derfor være forberedt på at arbeidsoppgavene kan endre seg.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum utdanning på bachelor-nivå eller tilsvarende. Gjerne innenfor rådgivning, sosialfag, HR, samfunnsfag eller pedagogikk. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Erfaring fra veiledning, motivasjon og / eller oppfølgingsarbeid
- God digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye digitale løsninger
- God på møteledelse
- God muntlig og skriftlig kompetanse
- Førerkort kl. B
Det er ønskelig at du:
- Har erfaring med metodisk jobbing hvor du står i tett relasjon til deltakere over tid
- Har kjennskap til Supported Employment
- Har god kjennskap til utdanningssystemet og arbeidsmarkedet i Rana
- Har kjennskap til ulike veier til fagbrev
- Interesse og forståelse for NAV sine arbeidsoppgaver og samfunnsoppdrag
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- Har troen på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan få og beholde en jobb
- Har gode relasjonelle ferdigheter og evner å skape tillit
- Er initiativrik, uredd og tør å utforske inkluderingsviljen
- Kan prioritere, ha god oversikt over oppgaver og samtidig tåle stor uforutsigbarhet
- Trives med å bli fulgt opp på kvalitet og resultat
- Evne til å håndtere høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet, fleksibilitet
- Er en lagspiller som deler av egen erfaring og er god på samarbeid
- Tar ansvar og jobber strukturert og målrettet, i tillegg er du positiv, engasjert og jobber godt både selvstendig og i team
Du vil i jobben møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Personlig egnethet vil derfor legges stor vekt.
Vi tilbyr
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
- Opplæring og veiledning
- Stilling som rådgiver i kode 1434, lønn mellom kr. 557.100,- - 615.700,- (lønnstrinn 57-63)
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Laila Ellingsen, Avdelingsleder Utvidet oppfølging, 48299917, laila.ellingsen@nav.noArbeidssted
Ranheimgata 18622 Mo i Rana
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4842517024
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.08.2024
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2717291
- Sist endret
29. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
49e8ae20923a4e4d99d924e29b408228