Frisklivsveileder
Om stillingen
Frisklivssentralen er et kommunalt tilbud for veiledning og oppfølging til å endre levevaner. Hovedfokus er innenfor områdene fysisk aktivitet, kosthold og tobakk. Frisklivssentralen skal i tillegg ha kjennskap til, stimulere og tilrettelegge for ulike tilbud for fysisk aktivitet i nærmiljøene.
Frisklivstilbudet har til hensikt å fremme helse og forebygge sykdom. Tilbudet er derfor spesielt rettet mot personer som har økt risiko for sykdom eller har en diagnose hvor fysisk aktivitet, endret kosthold og røykeslutt har en forebyggende effekt og/eller inaktivitet. Dette kan også inngå som en del av og parallelt med behandlingen hos lege, fysioterapeut eller annen helseinstans. Frisklivstilbudet har også til hensikt å redusere sosiale ulikheter i helse. Frisklivssentralen har åpent tre dager i uken (mandag, tirsdag og torsdag).
Lenvik kommune lyser ut 50 % fast stilling som frisklivsveileder ved Frisklivssentralen i Lenvik fra og med 1.juni 2019 med mulighet for tidligere oppstart.
Arbeidsoppgaver
- Treningsveiledning i grupper
- Helsesamtale
- Veiledning for endring av levevaner og helseutfordringer
- Journalføring/rapportering.
- Planlegge/Arrangere temakvelder og aktivitetsdager.
Vi tilbyr
- En kommune i stor utvikling og endring
- Gode pensjonsordninger i KLP/SPK
- Vi kan tilby faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø. Virksomheten har stort fokus på kompetanseutvikling.
Kvalifikasjonskrav
Formelle krav til stillingen:
- Helsefaglig bakgrunn eller annen relevant utdanning
- Gode IKT ferdigheter
- Erfaring innen folkehelsearbeid
- God norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
- Engasjert, initiativrik, løsningsorientert og proaktiv
- Erfaring/kompetanse innen motiverende intervju vil bli vektlagt
- Erfaring fra arbeid fra frisklivsentral eller lignende vil bli vektlagt.
- Erfaring innen gruppetrening.
Personlig egenskaper:
- Empatisk, lyttende og innbyr til tillit
- Kan jobbe selvstendig, samt tverrfaglig
- Tar ansvar er stabil og ærlig
- Gode samarbeidsevner og evne til relasjonsbygging med deltagere og kollegaer
- Entusiastisk og målrettet
Vi vektlegger at medarbeidere i virksomheten har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å arbeide selvstendig og strukturert
For stillingen gjelder
Lenvik kommunes verdier er respektfull, ansvarlig og mulihetsorientert. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, kreves ved tilsettinger der det er lovpålagt.
I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
Kopi av attester og vitnemål skal framlegges ved intervju. Kopiene blir ikke returnert.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Hege Birkeland tel. 47683026 e-post: hege.birkeland@lenvik.kommune.no
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Der hvor øya Senja møter fastlandet ligger barnebykommunen Lenvik. Med sine 11 620 flotte og engasjerte innbyggere, et spennende og innholdsrikt omland, og med en vakker og vill natur, er området attraktivt å bo og flytte til. Størsteparten av befolkningen i kommunen bor i og i nærheten av byen Finnsnes
Lenvik blir sammen med Berg, Torsken og Tranøy Senja kommune fra 2020. Den nye kommunen blir en av Norges fremste innen havbruk og sjømat, og har i tillegg et mangfold av næringsbedrifter innen industri, handel og reiseliv. Senja kommune vil få ca. 15000 innbyggere og har mange aktive og livskraftige bygder og tettsteder.
Byen Finnsnes er regionsenteret i Midt-Troms, og vil bli kommunesenter i den nye kommunen. Næringslivet i Midt-Troms regionen er variert og spennende. Bardufoss lufthavn når du på 45 min. Hurtigbåten til de større byene Tromsø og Harstad tar vel 1 time.