Eiendomsforvalter
Frogn kommune - eiendom søker eiendomsforvalter med høy gjennomføringseve og evne til å systematisk følge opp kommunens eiendomsportefølje.
Vi ser etter deg som evner å arbeide kort og langsiktig med eiendomsstrategi og vedlikeholdsstrategi for eiendomsporteføljen og som kan arbeide med forvaltning av kontrakter, avtaler og leieforfold.
Stilling: Fast 100%
Arbeidssted: Frogn kommune, enhet eiendom
Om arbeidsgiver:
Frogn kommune eiendom har omtrent 100 000 m2 inkludert kommunale utleie boliger. I enhet eiendom er det 2 forvaltere innenfor kommunale boliger og 2 stillinger som eiendomsforvaltere for hele eiendomsporteføljen. Kommunens verdier er respekt, raushet, engasjement og prosfejonell, verdiene danner grunnlaget for arbeidet vårt. Enhet eiendoms visjon er "Et rom for alle" og våre strategier er; F.R.O.G.N eiendom - F ellesskap, R iktige prosesser, O rden, G ode bygg gode tjenester og N ær.
I enhet eiendom ligger driftsapparat, renhold, prosjektteam og eiendomsforvaltning. Totalt er det ca 60 årsverk i enheten. Stillingen svarer til eiendomssjef.
Kvalifikasjonskrav:
- Høyere utdannelse innen eiendom, forvaltning med bygg eller jus i fagkretsen -minimum bachelornivå
- Erfaring fra eiendomsforvaltning
- God skriftlig of muntlig fremstillingsevne
- God IKT og systemforståelse (kommunen bruker Plania)
- Gode kommunikasjon og samarbeidsevner
Ansvarsområde: Eiendomsforvaltning av eiendomsportefølje samt kontrakter, og avtaler
- Forvalte kommunens eiendomsportefølje
- Ansvar for planlegging og oppfølging av drift for eiendomsportefølje med tilhørende tekniske innstallasjoner
- oppfølging av internkontroll og HMS
- Bindeledd mellom driftsapparat, eiendom og bruker av bygget/leietaker
- Forvalte leiekontrakter der kommunene er leier og utleier (samt utlån av offentlige bygg). Reforhandling av leiekontrakter
- Behandle søknader om kjøp av tilleggsareal
- Kjøp og salg av eiendommer- delta i forhandlinger både større og mindre transaksjoner
- Forvalte tomtefesteavtaler
- Dokumentbehandling, Statens kartverk m. m
- Utarbeide og revidere standarddokumenter
- delta i prosjekter
- optimalisere og effektivisere, systematisere og forenkle arbeidsflyt i forvaltningsoppgaver
- andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring fra arbeid i store organisasjoner
- Gode kunnskaper om offentlig forvaltning
- Arbeide systematisk og følge opp avtaler
- Ønske og evne til samhandling fra innbyggere og andre enheter
Tiltredelsesdato: 01.01.2021
Lønnsplassering: I henhold til gjeldene tariff og avtaler.
Kontaktperson: ,Hege Therese Skarbø Berle tlf: 48169760