Byggeleder/Rådgiver
Statens vegvesen
Storgata 11, 9405 Harstad, Markvn 36, 8402 Sortland
Om jobben
Stillingstittel
Byggeleder/Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Om stillingen
Vi søker medarbeider til spennende stilling innen kontraktsoppfølging av OPS-kontrakt i driftsfase!OPS er vegutbygging i offentlig-privat-samarbeid der et selskap har totalansvar for en vegstrekning. Strekningen E10/rv. 85/rv. 83 Fauskevåg/Steinsland-Gullesfjordbotn-Sigerfjord tunnel bygges nå i OPS modellen. Utbyggingen vil bidra til bedret fremkommelighet, redusert reisetid og økt trafikksikkerhet. Samlet vil prosjektet knytte Hålogalandsregionen bedre og tettere sammen.
Det blir trafikkåpning av delstrekninger. Forventet ferdigstillelse og trafikkpåsetting av hele strekningen skjer høsten 2028.
ArbeidsoppgaverI byggefasen deltar drift med rådgiving og ulik oppgaveløsning. Dette gjør vi i godt samarbeid med øvrig driftsorganisasjon i området. Stillingen har videre leveranseoppfølging av driften på delstrekningene som trafikkåpnes, og med hele strekningen når alt er ferdig bygget og trafikkåpnet.
Statens vegvesen er vegeier. Noen av arbeidsoppgavene dine vil være relatert til dette, i tett samarbeid med OPS-selskapet og andre involverte i Statens vegvesen. Stillingen forutsetter ikke at man skal kunne alle fag, men man må evne å skaffe seg oversikt, ta initiativ, prioritere og samarbeide for å kunne følge opp leveranser og tilhørende øvrige oppgaver.
Kontorsted vil være Harstad eller Sortland.
Videre vil dine arbeidsoppgaver bestå av:- Leveranseoppfølgingen av den totale leveransen, tilgjengelighet til vegen og kvalitet på det som leveres.
- Kontakt og samhandling med OPS-selskapet
- Arbeid med endrings/tilleggsbestillinger.
- Oppfølging av HMS.
- Ulike vegeiersaker.
- Kontakt og samarbeid med øvrige deler av Statens vegvesen sin organisasjon.
- Kontakt med andre offentlige og private interessenter på strekningene.
Samlet spenner oppgavene i stillingen over et bredt felt. Du vil ha en allsidig hverdag, der mange interessante utfordringer og spørsmål må løses til gode for trafikantene og samfunnet.
Kompetansekrav
- Relevant høyere utdanning fra universitet eller høgskole, på minimum bachelornivå. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra fagområdet og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
- Førerkort klasse B
- Relevant erfaring knyttet til drift- og vedlikehold, bygging, elektro/automasjon eller lignende er ønskelig. Annen relevant erfaring vil også bli vurdert.
- Også du som er nylig utdannet, kanskje med noe erfaring, er velkommen til å søke. Opplæring vil bli gitt.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hrdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Vi vil også legge vekt på:- At du arbeider strukturert og selvstendig
- At du tar initiativ og er resultatorientert
- Har nødvendige IT-ferdigheter
- Stillingen forutsetter gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på norsk.
- Har gode samarbeidsevner, samt bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Personlige egenskaper og egnethet for stillingen.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknadenFyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandlingStatens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt seksjonssjef Olav Sveen på telefon 97413911 for en hyggelig prat.
Om bedriften
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
Noe av det viktigste vi gjør for samfunnet og miljøet er å ta vare på det vegnettet vi allerede har. I divisjon Drift og vedlikehold har vi ansvaret for løpende helårlig drift av riksvegene, inkludert ferjer. Vi vedlikeholder og utvikler vegnettet, og planlegger og gjennomfører utbedringsprosjekter. Drift og vedlikehold har rundt 880 medarbeidere over hele landet, og en årlig omsetning på om lag 16 milliarder kroner.
Sektor
Offentlig