Drift og forvaltning
Molde kommune Molde bydrift
Plutovegen 7, 6419 Molde
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver grunneierforvaltning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Det er ledig 100 % stilling som rådgiver grunneierforvaltning.
Vil du være med å tilrettelegge for samfunnsutviklingen i Molde kommune, i et faglig sterkt arbeidsfellesskap?
Som rådgiver grunneierforvaltning vil du være en del at et team som ivaretar grunneierrollen for Molde kommune, og jobber tett opp mot andre fagområder i kommunen. Som rådgiver grunneierforvalter vil du også jobbe strategisk for at Molde kommune skal nå samfunnsmålene.
Vi søker en dyktig rådgiver som behersker saksbehandling og forvaltning av saker innen grunneierforvaltning, både administrativt og politisk.
Virker dette spennende er dette kanskje jobben for deg!
Beskrivelse av arbeidssted
Stillingen er underlagt forvaltningsavdelingen i enheten drift og forvaltning. Enheten er sentral i drift, forvaltning og utvikling av kommunen, med til sammen ca. 40 ansatte. Enheten løser oppgaver innen drift av veg, park og parkering samt forvaltning innen veg, parker- og friområder, landbruk, vilt, skog, eiendom, næring, natur, miljø m.m. Enheten har også ansvaret for utviklingsprosjekter.
Enheten har ansatte lokalisert i flere lokasjoner i Molde sentrum. I tillegg har vi ansatte i både Eidsvåg og Midsund.
Hovedoppgaver
- Håndtere henvendelser vedrørende kommunal grunn
- Kjøp og salg av kommunal grunn
- Erklæringer, tinglysninger og skjøter
- Nabovarsler og samtykker
- Salg av næringsareal og boligtomter
- Saksbehandle og utrede saker innen området
- Utarbeide avtaler og utbyggingsavtaler
- Oppfølging av prosjekter
- Bistå inn i reguleringsarbeid
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med:
- Relevant utdanning på masternivå innen jus, jordskifte eller tilsvarende
- Søkere med annen relevant utdanning og/eller erfaring vil også bli vurdert
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God kompetanse på bruk av digitale verktøy
Personlige egenskaper:
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne til samarbeid og til å skape gode relasjoner
- God tilretteleggings- og gjennomføringsevne
- Strukturert, kreativ og løsningsorientert
- Evne til å lede prosesser
- Kunne se helhet og tenke strategisk
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med relevant
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig
utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.
Lønn etter avtale.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2653602
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3347427_191165_no