Miljøterapeut - Jernbaneveien bolig
Org. nr: - Stillingsident: 4124546340 Presentasjon av stillingen:
Er du en dyktig og engasjert fagperson som er klar for en utfordrende stilling?
Jernbaneveien på Stabekk består av 25 beboere med ulike behov for bistand. Våre beboere er i alderen 18-75 år, og bor i egne leiligheter. De trenger opplæring, veiledning og bistand i det daglige.
Selvbestemmelse og mestring er viktige verdier i vårt arbeid, og vi jobber hver eneste dag for å finne best mulige løsninger for at våre beboere skal ha en meningsfull hverdag.
Vi søker etter deg som kan jobbe fast turnus i 53,7 % hver 2. helg, med oppstart så raskt som mulig.
Arbeidsoppgaver
¿ Ansvar for å yte gode tjenester som fremmer beboers livskvalitet
¿ Følge opp prosedyrer og rutiner i henhold til enkeltvedtak
¿ Iverksetting av miljøterapeutiske tiltak
¿ Direkte beboerrettet arbeid, veiledning til å mestre daglige gjøremål og fritid.
¿ Legemiddelhåndtering
¿ Ansvar for at dokumentasjon i FAS/journalsystem er oppdatert og oppfyller krav til dokumentasjon
¿ Følge opp vedtak etter HOL kap. 9.
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:
¿ har tre-årig helsefagutdanning eller annen relevant utdanning. For helsepersonell kreves registrert HPR-nr. i CV. HPR-nr hentes fra Helsepersonellregisteret.
¿ har erfaring med mennesker med utviklingshemming og autisme
¿ har erfaring med utfordrende adferd
¿ har god kjennskap til alternativ og supplerende kommunikasjon
¿ har gode datakunnskaper og dokumentasjonsferdigheter
¿ har kjennskap til relevant lovverk
¿ har gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig ¿ krav om bestått norskprøve B2
Utdanningsretning
Helsefag
Sosialfag
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
Vi ser etter deg som:
¿ er en god kommunikator og samarbeider godt i team
¿ takler stress og uforutsigbarhet
¿ er fleksibel og løsningsorientert
¿ er kreativ og tenker helhetlig
¿ har pågangsmot
¿ har engasjement for målgruppen
¿ har gode faglige og etiske holdninger
¿ jobber systematisk
Personlig egnethet blir vektlagt
Vi tilbyr
¿ Turnus med arbeid hver 2. helg
¿ Individuell tilpasset opplæringsplan
¿ Kompetanseutviklingsstipend
¿ Offentlig tjenestepensjonsordning
¿ Tilgang på hytter og ferieleiligheter i inn-/utland
Andre opplysninger
¿ Vitnemål og attester tas med på intervju
¿ Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres, og oppholdstillatelse være gyldig
¿ Gyldig politiattest iht. §20a i Helsepersonelloven må fremlegges før tiltredelse, ikke eldre enn 3 mnd
¿ Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Ofentliglova §25)
Kontaktinformasjon
Caroline Platou-Jensen, Avdelingsleder, Tlf: 95455339
Arbeidssted
Stabekk
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4124546340
Stillingsbrøk: 53,7%
Deltid, Fast, Turnus
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 23.09.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4124546340&company_id=1081735441&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden