Eiendomsforvalter - Virksomhet eiendom
Sarpsborg kommune
Virksomhet eiendom
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Antall stillinger
1
Beskrivelse av arbeidssted
Kommuneområde teknisk består av følgende fem Virksomheter: Eiendom, Utbygging, Vann og avløp, Kommunalteknikk og Sarpsborg brann og feiervesen.
Virksomhet eiendom består av syv team: Team forvaltning og utvikling eiendom, Team byggdrift, Team byggvedlikehold, Team renhold administrasjon og tre renholdsteam. Virksomheten er lokalisert i Tune administrasjonsbygg på Grålum.
Kommunen er en stor eiendomsbesitter og eier eiendommer til en verdi av rundt 5 milliarder kroner. Kommunens rolle som eiendomsbesitter innbefatter ikke bare eiendomsutvikling og kommersielle interesser, men også i stor utstrekning samfunnsutvikling. Kommunens eiendommer kan grovt sett deles inn i tre hovedkategorier. Det er formålsbygg (skoler, barnehager, sykehjem), boliger og grunneiendommer. Disse eiendommene skal anskaffes (kjøpes, leies inn eller bygges), forvaltes, driftes, vedlikeholdes, utvikles og eventuelt avhendes (selges/rives).
Team forvaltning og utvikling eiendom ivaretar det strategiske eierskapet til kommunens bebygde og ubebygde
eiendommer. Gjennomfører kjøp, salg og utvikling av kommunale eiendommer.
Teamet har hovedansvaret for utvikling av kommunens eiendommer i tråd med kommunens egne behov og ønsket
byutvikling. I dette ligger en kontinuerlig vurdering av hvordan egne eiendommer eller innleide bygg best kan utnyttes.
Team forvaltning og utvikling eiendom vil styrke sin kapasitet og kompetanse, og søker derfor etter 1 eiendomsforvalter i 100% stilling.
Stilling / Arbeidsoppgaver
Stillingene innebærer i hovedsak å forvalte og utvikle kommunal bygningsmasse for økt arealeffektivitet og samfunnsriktig utnyttelse.
Ha oversikt over kommunens eiendomsmasse og gjøre vurderinger knyttet til disponering av eiendommene. Koordinere prosesser om endrede arealbehov. Utøve kontraktsforhandling, kontraktinngåelse og oppfølging av inn- og utleiekontrakter.
I tillegg til å:
- Være eierrepresentant
- Sikre effektiv tjenesteproduksjon gjennom koordinering, samhandling og målrettet utvikling av eiendommens kvaliteter.
- Bidra til gode prosesser gjennom involvering og dialog med intern og eksterne aktører.
- kunne samhandle med frivillige organisasjoner og idrettslag om bruk av arealer.
- Forberede og utrede saker til politisk behandling for administrasjonen.
- Ha god styring og oversikt over kommunens eiendommer.
Stilingen krever at du er resultat- og kostnadsorientert og at du er komfortabel med å ta helhetlige beslutninger.
Stillingen krever teknisk forståelse av bygg og eiendomsforhold.
Forvalteren foretar strategisk vurdering på hvordan brukers arealbehov best løses og fremmer alternative løsninger med kostnadsestimat. Forvalter bør ha god økonomisk forståelse og god evne til formidling.
Vi søker deg som er god på samhandling, glad i å snakke med folk, samtidig må man kunne ta selvstendige beslutninger.
Kvalifikasjonskrav
- Utdannelse fra universitet eller høyskole på Bachelor-nivå eller høyere innenfor:
- Eiendomsutvikling og forvaltning
- Økonomiske fag
- Juridiske fag
Realkompetanse eller dokumenterte resultater med relevans for de konkrete oppgavene tillagt stillingen, kan veie opp for manglede utdannelse.
Ønsket erfaring
Byggforvalter m/ økonomisk, juridisk og teknisk erfaring.
Avtalerett.
Forretnings- og markedsforståelse.
Personlig egenskaper
Ha evne til å samarbeide, ta initiativ og arbeide selvstendig
Ha evne til å strukturere komplekse oppgaver over tid
Gode evner til å kommunisere skriftlig og muntlig på norsk
Må like "å ta telefonen"
Høy arbeidskapasitet
Evnen til å etablere gode relasjoner
Resultatorientert, kreativ og løsningsorientert
Omstillings- og endringsvillig
Sertifikat klasse B
Entusiastisk og positiv
Vi tilbyr
Samfunnsutviklende og utfordrende arbeidsoppgaver.
Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Tverrfaglig miljø og nettverk.
Gode muligheter til kompetanseutvikling.
Varierte arbeidsoppgaver.
Øvrige vilkår/annet
Søker må kunne disponere egen bil.
Søknad sendes
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post. Dersom du ikke har tilgang til egen PC kan du låne ved kommunens Bibliotek (ikke for interne brukere) eller ved kommunens Servicetorg tlf.69 10 80 00
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd
Om bedriften
Sarpsborg kommune har 55 000 innbyggere og ligger sentralt plassert syd i Viken med en 80 km lang kystlinje mot Oslofjorden. I kommunen finner du både det nye sykehuset Østfold Kalnes og vitensenteret Inspiria Science senter som er til nytte og glede for hele regionen. Byen feiret i 2016 sitt 1000-års jubileum. Medarbeiderne i Sarpsborg kommune jobber etter de felles verdiene "Framtidsrettet, åpen, respektfull og troverdig" og kommunens plattform for ledelse og medarbeiderskap støtter opp under visjonen "Sammen skaper vi Sarpsborg".Sarpsborg kommune ønsker et mangfold på arbeidsplassen som speiler befolkningen med hensyn til kjønn, alder, funksjonsevne og kulturell bakgrunn"www.sarpsborg.com
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
563786
- Hentet fra
Sarpsborg kommune
- Referanse
rekruttering.sarpsborg.com/recruitment/opening?4826