80 % stilling som arkivar ved Fredrikstad byarkiv
Fredrikstad byarkiv er en avdeling i Seksjon økonomi og organisasjonsutvikling i Fredrikstad kommune.
Byarkivet er sentralarkiv, og har et overordnet ansvar for arkivtjenesten i de kommunale virksomhetene. Byarkivet har 33,8 årsverk, og har ansvar for post- og budtjeneste, dagligarkiv, arkivdepot og systemansvaret for det elektroniske sakarkivsystemet ePhorte.
Fra 01.08.2019 er det ledig 80 % stilling som arkivar. Stillingen krever at den som tilsettes må kunne jobbe hver dag fra mandag til fredag med 80% arbeidstid.
Arbeidsområde: Arkivdanning
Hovedarbeidsområde
Delta i de daglige rutinene i arkivdanningen som poståpning, vurdering av arkivverdighet, klassering, journalføring, skanning, restanseoppfølging, avskriving, arkivlegging, utlån
Skanning av post til Barnevernet og PPT
Kvalitetssikring og arkivpleie
-Opplæring, rådgiving, brukerstøtte og oppfølging av saksbehandlere
-Offentlig journal
-Innsynsbegjæringer
-Depotarbeid
-Sørge for at arkivfunksjonen yter effektiv tjeneste for alle interne og eksterne brukere av arkivet
-Delta i øvrige arbeidsoppgaver som ligger under byarkivets ansvarsområde
Kvalifikasjonskrav
Det kreves arkivfaglig utdannelse. Erfaring fra arbeid med arkivdanning kan kompensere for manglende utdanning.
Det kreves god kunnskap om og bred erfaring fra bruk av elektroniske sakarkivsystem, fortrinnsvis ePhorte
-Erfaring fra arkivarbeid innenfor fagområdene helse, omsorg, utdanning og oppvekst vil bli vektlagt
-Erfaring med skanning av dokumenter
-God kunnskap om aktuelt lovverk
-God kunnskap om elektronisk arkiv
-Gode IKT-kunnskaper
Personlige egenskaper
I vurderingen av søkere vil personlige egenskaper som er nødvendig for stillingen bli sterkt vektlagt. Vi ønsker oss en medarbeider som er:
-Fleksibel, nøyaktig og serviceinnstilt
-Initiativrik
-Nytenkende og utadvendt
-Evne og vilje til å arbeide strukturert og selvstendig, men også ha evne til å arbeide i team
-Være resultatorientert
-Takle høyt arbeidstempo
-Lojal
-Motivert for - og ha evne til - å tilegne seg nye arbeidsoppgaver og kunnskap
Vi kan tilby
-Utfordrende arbeidsoppgaver i et aktivt miljø
-Gode muligheter for faglig utvikling
-Et trivelig arbeidsmiljø
Lønnsopplysninger
Stillingen avlønnes i stillingskode 6559, internkode 2250.
Søknad sendes
Fredrikstad kommune, Byarkivet benytter elektronisk søknadsprosess.
Gå inn på www.fredrikstad.kommune.no under stillingsannonser/kunngjøringer.
Interne søkere kan gå inn på FREKIT, Enterprise Personalia, velg fanen Hjem og trykk på ledige stillinger.
Dersom du har spørsmål om søkndsprosessen ta kontakt med førstesekretær Marianne Andersen tlf.: 69 30 62 45.
Spørsmål og ytterligere opplysninger om stillingen kan fåes ved henvendelse til teamleder Eva Brit Dahl og byarkivar Ingerid Gjølstad.
Offentlighet
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentligheten. Søkere som har bedt om unntak fra offentligheten vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25). Det vil fremgå av den offentlige søkerlisten hvor mange søkere det har vært, alder og hvilket kjønn de har.
Om bedriften
Velkommen til Fredrikstad, kåret til Norges mest attraktive by 2017. En liten time fra Oslo, der Glomma renner ut i havet, finner du Fredrikstad. Med våre 82.000 innbyggere er vi landets sjette største by. Fredrikstad er i sterk vekst. I tillegg til en urban bykjerne, har vi et spennende og variert omland og en vakker skjærgård. Byen er kjent for sitt rike kulturliv og sine historiske tradisjoner. Gamlebyen er Nord-Europas best bevarte festningsby. I Fredrikstad finner man trygge oppvekst- og levekår, et godt botilbud og et variert miljø- og teknologibasert næringsliv. Du når Oslo på en time og Gøteborg på vel to timer. Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.MERK Fredrikstad - så andre MERKer det!