Eksportkoordinator
Pelagia søker en engasjert og dyktig medarbeider til kontoret vårt i Egersund.
Arbeidsoppgavene inkluderer blant annet:
• Salgs-/Ordrebehandling inkludert fakturering, tollbehandling og utarbeidelse av nødvendige eksportdokumenter. Pelagia bruker ERP systemet Dynamics 365.
• Kontakt med våre kunder, speditører og mattilsyn, samt våre selgere, logistikkavdeling og produksjonssteder.
• Oppfølging og avstemming av varebeholdninger på våre lagre i inn- og utland.
Kvalifikasjoner/Egenskaper:
• Strukturert med gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper, samt løsningsorientert.
• Nøyaktig og med øye for detaljer.
• Må være serviceinnstilt og kunne trives i en sesongbasert bransje der det til tider kan være hektisk.
• Gode språkkunnskaper, minimum flytende engelsk muntlig og skriftlig
• Kunnskap om Incoterms, Letter of credit og Documentary collection er en fordel.
• Relevant utdanning
Vi kan tilby:
• En utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver i et ledende sjømatselskap.
• Uformelt og aktivt arbeidsmiljø, lokalisert ved fjorden i Egersund.
• Arbeidstid 8-16 mandag-fredag, fleksiordning. Overtid må påregnes i travle perioder.
• Konkurransedyktige betingelser
Søknad og CV bes sendt til job@ pelagia.com merket "Eksportkoordinator".
Om bedriften
Pelagia er verdens ledende produsent av pelagisk fisk og marine protein og oljer. Produktene våre selges globalt med 6,3 milliarder kroner i omsetning i 100% eide selskaper. Våre fabrikker er lokalisert i Skottland, Irland, Shetland, Danmark og Norge og vi produserer ca 1,2 milliarder kilo pelagisk fisk per år. Hovedkontoret har sete i Berge.
Pelagia arbeider målrettet for å øke verdiskapningen på produktene vi produserer. Initiativ, hands on mentalitet, ansvar og nytenkning er deler av vårt verdisett og som bidrar til et dynamisk og inspirerende arbeidsmiljø.