Vil du bli vår nye veileder i tiltaket Avklaring for minoritetsspråklige
Blå Kors
0975 Oslo
Om jobben
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 31. desember
Blå Kors er en ideell organisasjon som jobber med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats i Norge for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet.
Blå Kors eier og driver nærmere 70 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 1500 engasjerte frivillige og 2400 aktive medlemmer når vi langt ut. Og, vi er opptatt av å videreutvikle samfunnsoppdraget på stadig nye måter.
Vår organisasjon ønsker også å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Vi ønsker å legge til rette for inkluderende rekruttering.
Blå Kors arbeidskompetanse AS er en del av divisjon Inkludering i Blå Kors Norge. Vårt formål er å
utvikle og tilby tjenester, herunder kartlegging, opplæring og kompetanseheving med mål om økt
arbeidsinkludering i samfunnet. Blå Kors arbeidskompetanse Oslo AS er leverandør av tjenester til NAV.
Beskrivelse
Blå Kors arbeidskompetanse Oslo er leverandør av tiltaket Avklaring for minoritetsspråklige. Formålet med tiltaket er å kartlegge tiltaksdeltakerens arbeidsevne og eventuelle behov for bistand for å skaffe seg eller beholde arbeidet. Avklaringen skal bidra til at deltakere får økt innsikt i sine muligheter på arbeidsmarkedet og i egne ressurser og ferdigheter i jobbsammenheng.
Målgruppen for tiltaket er minoritetsspråklige brukere som har begrensede norskferdigheter og svakere grunnleggende ferdigheter. Mange i denne gruppen har i tillegg sammensatte helseutfordringer og liten grad av tilknytning til norsk arbeidsliv. Brukerne kommer fra forskjellige bydeler i Oslo.
Vi søker etter en veiledere i 100 % engasjement med snarlig tiltredelse. Engasjementet er frem til 31.03.25, med mulighet for forlengelse. Du vil få en egen portefølje med deltakere som du har hovedansvaret for gjennom hele tiltaksløpet.
Arbeidsoppgaver
- Individuell yrkes- og karriereveiledning.
- Kartlegging av norskferdigheter og grunnleggende ferdigheter.
- Utarbeide individuelle handlingsplaner i samarbeid med deltaker.
- Finne egnede arbeidsutprøvingsplasser tilpasset deltaker.
- Oppfølging av deltakere i arbeidsutprøving i samarbeid med arbeidsgivere.
- Tett samarbeid med arbeidsgiver i Oslo og Akershus.
- Dokumentere i fagsystem og rapportere til NAV iht. etablerte rutiner og frister.
- Bruk av tolk i samtaler
Kvalifikasjoner
- 3 års relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Gjerne innen veiledning, pedagogikk eller sosialfag. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder kompetanse på tilrettelegging i arbeidssituasjoner for personer med helseutfordringer og tilbakeføringsarbeid.
- Fordel med kjennskap til målgruppen, kunnskap om migrasjon og migrasjonshelse samt integreringskunnskap.
- Fordel med kjennskap til Supported Employment (SE), Motiverende Intervju (MI) og interkulturell kommunikasjon.
- Kompetanse på kartlegging: herunder kartlegging av norskferdigheter og grunnleggende ferdigheter, og kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne.
- Kjennskap til det lokale næringslivet, arbeidslivets mekanismer og behov.
- Kompetanse i bruk av tolketjenester.
- Kommuniserer meget godt i norsk skriftlig og muntlig.
- Gode digitale ferdigheter.
Personlige egenskaper
- Resultatorientert og kreativ
- Ser muligheter, er målrettet og løsningsorientert
- Dyktig til å kommunisere og involvere
- Gode samarbeidsevner og fleksibilitet
- Er en god nettverks- og relasjonsbygger
- Har høy arbeidskapasitet, takler stress og uforutsette hendelser
- Systematisk og strukturert i forhold til registrering og rapportskriving
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En meningsfull jobb med faglige utfordringer hvor du kan utgjøre en forskjell for enkeltindivider i tiltaket
- Arbeidsoppgaver som er utfordrende både faglig og sosialt
- Spennende fagmiljø med gode interne opplæringsrutiner
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Søknadsfrist: snarest
Intervju blir tatt fortløpende- og ved riktig kandidater avsluttes prosessen umiddelbart.
Erfaring til faget vil vektlegges, og det er en fordel med førerkort klasse B.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke.
Spørsmål om stillingen kan rettes til virksomhetsleder Mona Westby Engh, telefon 958 23 362 og teamleder Raifeh Albahleh, telefon 413 19 068.
Kontaktpersoner for stillingen
Raifeh Albahleh
teamleder
+4741319068
Mona Westby Engh
virksomhetsleder
+4795823362
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted