Er du god på å kople behov med leveranser? Vi søker kundeansvarlig!
Brenner du for gode kundeopplevelser, utvikling og forbedring? Trives du med å jobbe tverrfaglig og helhetlig? Liker du å jobbe med å skape struktur, utvikling og forbedring? Hvis du kjenner deg igjen i dette, håper vi du vil bli med oss på laget som kundeansvarlig!
I seksjon Kunde- og marked jobber vi blant annet med strategisk og operativ kundeoppfølging, tjenesteutvikling og innsiktsarbeid. Blant våre mål er å ivareta kundenes behov, være en pådriver for kundeorientering på tvers av fagområder, bidra til gode tjenesteleveranser og ikke minst: gjøre kundene tilfredse. Vi ser etter en kollega som både liker og tåler at deler av veien blir til mens vi går, og som kan bidra til at vi sammen utvikler oss mot målene våre.
I seksjon Kunde og marked er vi åtte ansatte som ser fram til å ta deg i mot som vår nye kollega. Vi er en del av Norsk helsenetts divisjon Felles tjenestesenter, som leverer tjenester innenfor digital arbeidsflate, fagapplikasjoner, anskaffelser og dokumentasjonsforvaltning til 13 kunder i helseforvaltningen og til vår egen organisasjon. Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe hos oss? Det får du svar på ved å se på denne filmen: https://vimeo.com/686605359
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Vi hører gjerne fra deg som har lang erfaring, deg som er nyutdannet, og deg som uavhengig av bakgrunn tenker at du har det som skal til for å lykkes i stillingen!
Arbeidsoppgaver
Som kundeansvarlig vil du være et bindeledd mellom kundene i helseforvaltningen og Norsk helsenett. Kundene er forskjellige, og har ulike behov. I jobben tar du i bruk dine naturlige evner til å skape gode relasjoner og nettverk, både hos kundene og i egen organisasjon. Du er nysgjerrig på å forstå kundenes behov, og du er opptatt av å være serviceorientert både internt og eksternt.
Dette er blant arbeidsoppgavene du vil ha som kundeansvarlig:
- Du tar et helhetlig ansvar for oppfølging av kundene, og er kundens kontaktpunkt når de kontakter Norsk helsenett
- Du er interessert i og forstår kundenes virksomhet, mål, samfunnsoppdrag og behov for tjenester
- Du avklarer og bistå kundene både på operative og strategiske forhold og problemstillinger
- Du planlegger og gjennomfører møter på operativt, taktisk og strategisk nivå, både angående drift, status, prosjekter og tiltak
- Du tar i mot og vurderer forespørsler, og følger opp bestillinger og leveranser, i tett samarbeid med driftsavdelingene
- Du informerer kundene aktivt om nye og forbedrede tjenester
- Du prioriterer og strukturerer ved behov og i dialog med interessenter - ut fra behov
- Du deltar i prosjekter, tverrfaglige team og møteforum
Dette er blant kvalifikasjonene du trenger for å lykkes i stillingen
- Erfaring som kundeansvarlig eller fra en rolle med kunderettet arbeid. Vi er åpne for at det kan være mange former for erfaring som er relevant, og ser fram til at du viser oss det i søknaden din
- Du har gjerne erfaring fra virksomhet som leverer IKT eller digitale tjenester, eller erfaring som du anser er overførbar til denne typen stilling
- Du har teknisk forståelse og interesse for IT og digitale verktøy. Vi forventer ikke at du skal kunne tekniske detaljer, men som kundeansvarlig for våre tjenester trenger du å være interessert i det vi leverer
- Hvis du har ledererfaring, prosess- eller prosjektledererfaring vil det være til nytte i jobben, men det er ikke et krav
Dette er personlige egenskaper som vi tror du trenger i rollen
Vi ser etter en trygg kundeansvarlig med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner på tvers av fagfelt og organisasjonsnivå.
- Du er god til å forstå kundebehov og har et sterkt ønske om å skape merverdi for kunden
- Du evner å følge opp flere oppgaver samtidig og ferdigstille. Ingen oppgave er for stor eller for liten!
- Du jobber strukturert og du er god til å planlegge egen arbeidshverdag
- Du tilpasser naturlig kommunikasjonen din til nivå og fora, og formidler og kommuniserer godt på norsk både digitalt, hybrid og i fysiske møter
- Du liker å lære nye ting og sette deg inn i behov og deler gjerne dine erfaringer og kompetanse uoppfordret
- Du møter utfordringer med en sterk motivasjon for å finne gode løsninger, både til det beste for kunden og Norsk helsenett.
I denne rollen har vi erfart at personlige egenskaper er viktige for hvorvidt du vil trives og lykkes. Personlig egnethet og motivasjon vil derfor tillegges vekt i ansettelsesprosessen
Dette er blant fordelene med å bli med på laget som kundeansvarlig hos oss
I Norsk helsenett lever vi etter våre verdier: Vi er nysgjerrige, vi har driv og vi bryr oss. Vi motiveres av visjonen om å knytte Helse-Norge sammen. Vi har det hyggelig sammen på jobb, og har flere små og større aktiviteter som vi gjør sammen.
Vi kan tilby deg:
- Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger og bred og variert erfaring og kompetanse
- Muligheter til utvikling og læring
- Gode ordninger som fleksitid og 7,5 timers arbeidsdag
- Pensjonsordning i KLP og forsikringsordninger i DNB
- Godt utformede lokaler som er tilpasset ulike arbeidsformer. Vi skal også i gang med å utforme framtidens arbeidsplass, som skal gjøre det enda bedre å jobbe i våre lokaler
- Hybrid kontorløsning med mulighet for hjemmekontor
- Spennende arbeidsoppgaver og en jobb med mening. Samfunnsoppdraget er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe i Norsk helsenett
- Lønnsbetingelser som er konkurransedyktige, og som tar utgangspunkt i stilling, erfaring og bakgrunn
Norsk helsenett er omfattet av sikkerhetsloven, og for ansatte i selskapet kan det potensielt bli aktuelt med sikkerhetsklarering. Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Kontaktinformasjon
Katja Dilling, Seksjonsleder kunde- og marked, 482 95 749Kristin Jensen, Senior hr-rådgiver, 48058620
Arbeidssted
Verkstedveien 10277 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk helsenett SFReferansenr.:4513461305
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.05.2022
Om bedriften
For å kunne realisere formålet er det viktig at vi er nysgjerrige, har driv og bryr oss – noe som også er våre verdier. Vi har ansvar for de nasjonale e-helseløsningene helsenorge.no, kjernejournal, e-resept og grunndata. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er et statsforetak med om lag 700 ansatte, og vårt hovedkontor er i Trondheim med avdelingskontor i Tromsø, Bergen, Svalbard og i Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside.