Kommunikasjonskonsulenter innen grafisk design - Konsulenttjenester
Ønsker du å bidra i spennende design- og digitaliseringsprosjekter hos en av Norges største arbeidsgivere, er det nå du bør sikte deg inn på en jobb hos oss. Oslo kommune skal få en ny visuell identitet og vi i Konsulenttjenester trenger derfor engasjerte folk som ønsker å bidra til at kommunen får et helhetlig visuelt uttrykk. Konsulenttjenester styrker nå vårt kommunikasjonskonsulentmiljø - et fagmiljø som bidrar med sin kompetanse inn i en rekke prosjekter innen alt fra digitaliseringsprosjekter til utrulling av Oslo kommunes nye visuelle identitet. Vi har nå to ledige stillinger som Kommunikasjonskonsulenter innen grafisk design.
Arbeidsoppgaver
- Inngå avtaler med virksomhetene og ta et selvstendig ansvar for gjennomføring av konsulentoppdrag innen visuell kommunikasjon
- Være ansvarlig for kvalitet i leveranser samt egen faktureringsgrad
- Være konsulent for virksomhetene i omlegging til ny felles visuell identitet
- Produsere grafisk materiale til analoge og digitale flater i henhold til kommunens nye visuelle identitet og designmanual på oppdrag fra kommunens virksomheter
- Bistå i arbeidet med visuelle strategier for kommunens virksomheter
- Gjennom konsulentoppdragene bidra til kompetansebygging og transformasjon knyttet til visuell kommunikasjon
- Være en pådriver for videreutvikling av Konsulenttjenesters tjenester og tilbud
- Bidra til mersalg innen konsulentområdet og av UKEs tjenester generelt
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra eksternt rettet konsulentarbeid innen grafisk design og visuell kommunikasjon
- Dokumentert erfaring fra produksjon av analogt og digitalt kommunikasjonsmateriell i ulike flater og kanaler
- God forståelse i bruk av digitale kanaler i kommunikasjonsarbeid
- God kunnskap om kravene til universell utforming
- Kan vise til resultater i form av gode tilbakemeldinger, høy læringseffekt og måloppnåelse
- Bred erfaring fra konsulentarbeid innen kommunikasjon vil være en fordel
- Gjerne erfaring fra offentlig virksomhet
Personlige Egenskaper
- Gode formidlingsevner, skriftlig, muntlig og visuelt
- Du er initiativrik, kreativ og handlekraftig
- Du ser helheten samtidig som du er opptatt av detaljene
- Du er samarbeids- og relasjonsorientert og er vant til å jobbe mot eksterne oppdragsgivere
- Du er selvdrevet og ser raskt mange løsninger på utfordringer
- Du har god omstillingsevne
- Du følger trender, er endringsvillig og deler kunnskap/idéer med andre
Vi tilbyr
- Muligheten til å bidra til å implementere og videreutvikle Oslo kommunes visuelle identitet
- En organisasjon som legger stor vekt på kompetansebygging og utvikling
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
- Fleksibel arbeidstid og lønn etter avtale
- Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
Kontaktinformasjon
Lars Terje Pedersen, Seksjonsleder Konsulenttjenester, 93218488, larsterje.pedersen@uke.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Oslo
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Oslo kommune, Utviklings- og kompetanseetaten
Ref. nr.:4046425203
Stillingsbrøk: 100%
Fast stilling
Startdato: 01.08.2019
Antall stillinger: 2
Søknadsfrist: 29.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4046425203&company_id=3815559679&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Utviklings- og kompetanseetaten er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Våre 350 ansatte leverer en bredde av tjenester til kommunens 50 ulike virksomheter innen blant annet prosjektledelse, IT, anskaffelser, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap og kommunikasjon.
Vi er en viktig bidragsyter i Oslo kommunes digitale transformasjon: Å gi innbyggere og næringsliv et heldigitalt møte med kommunen gjennom smartere, mer effektive, mer samordnede og universelt utformede tjenester. Og vi har et særskilt ansvar for å sørge for at kommunens 53.000 ansatte får tilgang til moderne og effektive verktøy, slik at mest mulig tid kan brukes på å innfri målbildet mot innbyggerne.
For å være rustet til å svare på akselererende krav fra digitaliseringen, har etaten gjennomført et organisasjonsutviklingsprosjekt, og bygger organisasjonen på nytt. Tjenester står i sentrum, og vi legger vekt på forretningsorientert dialog og tjenesteutvikling. Vi tar mål av oss om å besitte og spre beste praksis innen en bredde av satsingsområder.