Vi søker en faglig dyktig og digital markedssjef, som kan styrke VGs posisjon i fremtiden.
VG er en av Norges mest kjente merkevarer, og gjennom ulike produkter fyller vi det norske folks behov for å holde seg oppdatert på en enkel og underholdende måte. Uansett når og hvor man måtte ønske å gjøre dette. Gjennom produktene VG, VG Helg, VG+ og VG TV er vi Norges fremste leverandør av nyheter gjennom døgnet. Vi har flere digitale abonnementsprodukter, hvor VG+ er ledende med over 180 000 abonnenter.
Markedsavdelingen i VG har ansvaret for å styrke og utvikle denne posisjonen i markedet. Gjennom ulike markedsaktiviteter jobber vi med å bygge både kjennskap og preferanse til merkevaren VG og alle produktene i porteføljen. En stadig mer fragmentert, digital medieverden, samt konstant endring i folks medievaner, fører til at sterke merkevarer er viktigere enn noensinne.
Vi søker nå en faglig dyktig og digital markedssjef, som kan styrke VGs posisjon i fremtiden.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
-
Utarbeidelse av strategier og markedsplaner for VG, alle produktene i porteføljen og nye brukerbetalingprodukter
-
Innsikt og analyse av bruker- og lesermarkedet
-
Merkevare posisjonering i alle kanaler
-
Profil og identitet, også digitalt
-
Reklame og kommunikasjon, inklusive sosiale medier
-
Planlegging, gjennomføring og evaluering av kampanjer:
- Priskampanjer, taktiske kampanjer, content marketing, pakketeringer
-
Mediaplaner og markedsinvesteringer
-
Sponsorater, barteravtaler og annet kommersielt samarbeid
-
Oppfølging av egenannonsering og promo
-
Budsjett-, personal- og resultatansvar for markedsavdelingen
Markedsavdelingen til VG består i dag av 8 personer. Stillingen rapporterer til Kommersiell Direktør. Som markedssjef vil du også jobbe tett med Direktør for Brukerbetaling.
Kvalifikasjoner
- Sterk på digital markedsføring i alle kanaler
- Dyp kompetanse på merkevarebygging
- Markedsføring som driver for verdiskapning
- God på målstyring og effekt
- Kunnskap om mediebransjen, digitale trender
- Ledererfaring er ønskelig, gjerne som markedssjef
- Høyere utdannelse fra universitet eller høyskole
Personlige egenskaper
- Fremoverlent, offensive og engasjert
- Positiv, sosial og med godt humør
- God på relasjonsbygging og samarbeid
- Sterk på gjennomføring, med høy arbeidskapasitet
- Modig, folkelig og åpen
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med fantastiske, engasjerte, dyktige og hyggelige medarbeidere.
- Spennende jobb med mulighet til å påvirke VGs posisjon i fremtiden.
- Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter i Norges ledende medieselskap.
- Konkurransedyktige betingelser.
Har du spørsmål, eller ønsker mer informasjon om stillingen, ta kontakt med rekrutterer, Silje Torgnes 960 43 903 / epost silje.torgnes@schibsted.com eller Kommersiell Direktør i VG Christian Haneborg på mobil 915 15 357 / epost christian.haneborg@vg.no.
Om bedriften
Mediehuset VG er en del av mediekonsernet Schibsted og leverer nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom papiravisen, nettavisen, mobilutgaven og VG+.
VG skal være Norges fremste leverandør av nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom døgnet. VG har som mål hver dag å sette dagsorden for både det folkelige og det offisielle nyhetsbildet i Norge. VG har den største leserdekningen av norske mediehus og når daglig rundt 2,4 millioner lesere gjennom papir-, nett- og mobilutgaven.
I mediehuset inngår også VGTV AS, VG+, E24 Dine Penger og VG Partnerstudio. Mediehuset VG omsatte i 2017 for 1,75 milliarder kroner og hadde et EBITDA-resultat på 339 millioner kroner. Antall ansatte i mediehuset VG pr. januar 2017 er i overkant av 400.
I VG er mangfold nødvendig for å lykkes! Vi mener at mennesker med ulik bakgrunn og erfaring, sammen løser oppgaver på en bedre måte. Vi vil ha et arbeidsmiljø med like muligheter for folk med ulik seksuell legning, bakgrunn, nasjonalitet, alder, kjønn og for dem med en funksjonsnedsetting. Målet vårt er at VG som arbeidsplass skal representere befolkningen vi lager produkter og innhold for. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.