Engasjerte karriereveiledere søkes
Nå søker vi 3 nye medarbeidere:
En av våre dyktige karriereveiledere går av med pensjon, så vi søker nå etter hennes arvtaker, en erfaren karriereveileder med stort engasjement for arbeidsinkludering.
En av våre karriereveiledere går ut i foreldrepermisjon og vi søker etter en vikar for henne med varighet i 1 år med oppstart snarest.
Pga økt arbeidsmengde søker vi en karriereveileder i et engasjement i første omgang ut året 2024.
Vi ser etter medarbeidere som er positive og nysgjerrige, som aktivt søker nye muligheter i samarbeid med både kollegaer, NAV, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Du må raskt kunne sette deg inn i nye utfordringer, ha høy arbeidskapasitet samt være handlekraftig og strukturert.
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være individuell veiledning, kartlegging av den enkelte deltakers muligheter i arbeidslivet, skaffe relevante praksisplasser og oppfølging av arbeidspraksis. Andre oppgaver er å dokumentere prosesser, være i dialog med NAV, bedrifter og andre aktuelle samarbeidspartnere og å utarbeide rapporter til oppdragsgiver.
Kvalifikasjoner og ferdigheter
- Det er ønskelig med høyere utdanning fra høyskole-/universitet, men relevant erfaring kan veie opp for kravet om utdanning.
- God veilederkompetanse.
- Fordel med god kunnskap til arbeidsmarkedet i Oslo og Viken.
- Kjenne til NAV og fagfeltet arbeidsinkludering er en fordel.
- God norskspråklig kommunikasjon, både skriftlig og muntlig.
- Du har gode digitale ferdigheter.
- Du har førerkort klasse B.
Personlig egnethet vil blir vektlagt og vi søker deg som
- Har et engasjement for å yte hjelp til andre mennesker.
- Ser muligheter, er målrettet og løsningsorientert.
- Har høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
- Har kunnskap om arbeidslivets spilleregler og krav.
- Er en god nettverks- og relasjonsbygger.
- Har kunnskap om flerkulturelle og jobbet med minoritetsspråklige.
- Har et samfunnsengasjement for de som faller utenfor, og har troen på at det er en plass til alle i arbeidslivet.
Vi tilbyr
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver som er utfordrende både faglig og sosialt.
- Treningsrom og bedriftsidrettslag og andre sosiale goder.
- Lønn etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, - blant annet behandlingsforsikring og 7% pensjonsordning fra første krone, uten trekk i lønn.
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid 09.00-15.00
- Bedriftskantine
Les mer om vårt samfunnsoppdrag på Arbeid og inkludering - Blå Kors (blakors.no)Søknadsfrist: snarest, vi behandler søknader fortløpende.
Om bedriften
Blå Kors arbeid og inkludering Oslo AS er en arbeidsinkluderingsbedrift som har som formål å få flest mulig arbeidssøkende mennesker i jobb. Dette gjør vi gjennom kartlegging og opplæring internt i bedriften og gjennom tett samarbeid med vårt nettverk i det ordinære arbeidsliv. NAV er vår største oppdragsgiver.
Våre produksjon- og kvalifiseringsarenaer er innen kafe, kantine og catering, malertjenester, bilpleie og verkstedtjenester, kontor og resepsjon. Disse enhetene inngår i vårt tjenestetilbud innen arbeidsmarkedstiltaket AFT (Arbeidsforberedende trening).
Vi holder til på Kalbakken i Oslo, har 35 ansatte og 123 arbeidssøkere i tiltaket AFT tilknyttet bedriften. Blå Kors arbeid og inkludering Oslo AS eies av Blå Kors. Les mer om vårt samfunnsoppdrag på Arbeid og inkludering - Blå Kors (blakors.no).