Arkivmedarbeider
Org. nr: - Stillingsident: 4468395945 Presentasjon av stillingen:
Utlysning av 70% midlertidig stilling som arkivmedarbeider i perioden fra 1. februar til 31. desember 2022.
Gjerdrum kommune søker en motivert og selvstendig medarbeider til å utføre kommunens behov for ordning, listeføring og katalogisering av papirarkiver. Stillingen rapporterer til fagleder for arkiv, og er tilknyttet HR avdelingen. HR avdelingen består av sju ansatte, som har ansvar for servicesenteret, sak, informasjon og arkiv, samt HR området.
Arbeidsoppgaver
- Primæroppgaven vil bli å sluttføre prosjekt for ordning av papirarkiver etter gjeldene struktur og organisering i kommunens fjernarkiv/arkivdepot
- Delta i det løpende arkivarbeidet innenfor daglig drift i henhold til lover, bestemmelser og arkivreglementet i arkivplanen
- Utføre registrering/journalføring, arkivbegrensning, kvalitetssikring og kontroll i fullelektronisk sak/arkivsystem i tråd med gjeldene retningslinjer og prosedyrer
- Ansvar for informasjon og brukerstøtte til saksbehandlere om gjeldende arkiv- og registreringsrutiner
Kvalifikasjoner
- Fagbrev i kontor og administrasjon og-/eller annen relevant arkivfaglig utdanning. Erfaring fra lignende arbeid kan kompensere for manglende utdanning
- Fordel med erfaring fra arkivarbeid i offentlig sektor -- både papir -- og elektronisk
- Erfaring med ordning, listeføring og katalogisering av papirarkiv
- Kjennskap til Acos Websak eller tilsvarende arkivsystem
Personlige egenskaper
- Meget god systemforståelse
- Evne til å planlegge og strukturer eget arbeid
- Evne til å arbeide selvstendig, effektivt og nøyaktig
Vi tilbyr
- Arbeidssted med sentral beliggenhet på Øvre Romerike
- Lønns- og avtalevilkår iht tariff
- Godt arbeidsmiljø med muligheter for spennende og varierte oppgaver innenfor drift etter sluttført ordning av papirarkiver
- Høyt faglig miljø med mulighet for påvirkning og videre utvikling av arkivtjenesten
Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer
meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for
bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å
trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Kathrine Holm, Fagleder Arkiv, 950 85 023
Arbeidssted
Nystuen 1
2022 Gjerdrum
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjerdrum kommune
Referansenr.:4468395945
Stillingsprosent: 70%
Engasjement
Startdato: 01.02.2022
Sluttdato: 31.12.2022
Søknadsfrist: 25.01.2022
Om bedriften
Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune - 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.
Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.