Barnevernskonsulent
Barnevernet, Tiltak 2, Oslo kommune, Bydel Grünerløkka
Marstrandgata 6, 0566 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernskonsulent
Oppstart
1. februar 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest fredag 29. november
Grünerløkka barneverntjeneste ligger sentralt midt i hjertet av Oslo, nærmere bestemt på Rodeløkka. Det er god forbindelse med buss, trikk og t-bane til våre lokaler. Vi holder til i samme bygg som NAV, Helse og Mestring, bydelsadministrasjonen og flere av bydelens øvrige tjenester. Løkkabonden driver kantinen i bygget, og tilbyr etter vår mening lunsj i verdensklasse. Det er kort vei til det meste her på Løkka, og vi håper og tror at det fører til gode og samordnede tjenester for bydelens innbyggere. De beste løsningene finner vi ofte sammen med familiene det gjelder, og i samarbeid med familiens private og offentlige nettverk.
Tjenesten har 50 ansatte. Vi er organisert etter spesialistmodellen med henholdsvis undersøkelsesteam, to tiltaksteam, omsorgsteam og mottak- og ressursteam, i tillegg til kontorfaglig team, samt controller og fagutvikler. I tillegg har vi mer enn 100 oppdragstakere som er engasjert i tjenesten. Dette er f.eks fosterhjem, støttekontakter og besøkshjem.
En av våre dyktige kontaktpersoner er lei av pendlertilværelsen og vi søker derfor etter noen som kan fylle denne rollen. Det lyses ut en fast stilling som er plassert i et av barnevernstjenestens tiltaksteam. Stillingen er ledig fra 01.02.2025. Tiltaksteamene består av til sammen 13 kontaktpersoner, som følger opp tiltak for familier med barn og ungdom i aldersgruppen 0-25 år. I tillegg har teamet to konsulenter som primært har til oppgave å følge opp ungdom og unge voksne som bor i bydelens egne leiligheter.
I forbindelse med prosjektet "et mer tilgjengelig barnevern" er kontoret bemannet på kveldstid tirsdag, onsdag og torsdag. For aktuell stilling er arbeidstiden 37,5 timer pr uke. Det er ønskelig at stillingen inngår i prosjektet med en kveldsvakt i uken, men ikke et krav. Kveldsvaktene kompenseres særskilt og arbeidstiden er da fra kl 12:30-20:00. De øvrige dager er det ordinær arbeidstid med fleksitidsordning.
Arbeidsoppgaver
- arbeidsoppgavene er forankret i lov om barnevern, med tilhørende rundskriv, forskrifter, retningslinjer og øvrige styringsdokumenter
- stillingen innebærer ordinære saksbehandlings- og forvaltningsoppgaver
- ansvar for hjelpetiltaksarbeid i familier med barn i alderen 0-18 år
- ettervernsarbeid for ungdom 18 - 25 år
- forberede og gjennomføre saker i Barneverns- og helsenemnda, samt andre rettsinstanser
- samarbeid med andre instanser
Kvalifikasjoner
- det kreves 3-årig høyskoleutdanning som barnevernspedagog/sosionom
- kandidater med master eller annen relevant videreutdanning (minimum 30 studiepoeng) vil bli foretrukket
- det er ønskelig med erfaring fra arbeid i barneverntjeneste
- erfaring med fagsystemet Modulus er en fordel
- kjennskap til Lov om barnevern, samt aktuelle forskrifter og retningslinjer for barnevernets arbeid
- norsk språk må beherskes svært godt, både muntlig og skriftlig
- referanser vil bli innhentet, og bes oppgitt i søknad eller ved eventuelt intervju
- krav om tilfredsstillende politiattest ved eventuell ansettelse
Personlige egenskaper
- personlig egnethet vektlegges særlig
- du må kunne jobbe selvstendig, samt være team- og samarbeidsorientert
- det forventes at du er allsidig, analytisk og strukturert
- du må takle høyt tempo i perioder, og har evne til å jobbe godt under press
- du må ha god rolleforståelse og særlig gode kommunikasjons- og refleksjonsevner
- du må ha evne til å tilegne deg ny kunnskap, rutiner og retningslinjer
- du må ha ønske om å samarbeide med andre instanser og aktører
Vi tilbyr
- fast stilling 100% fra 01.02.25
- gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- veiledning
- godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer som trives godt sammen
- fleksibel arbeidstid i henhold overordnede arbeidsavtaler og regelverk
- helt nye lokaler sentralt plassert i bydelen
- felles kantine med andre bydelstjenester
- for treårig bachelor gjelder lønnsramme 2209: lønnstrinn 36-45 som utgjør 606 000 - 711 100 pr år, i Oslo kommunes lønnsregulativ
- for aktuelle kandidater med godkjent master/videreutdanning vil det godgjøres ihht gjeldende avtaler.
- særskilt kompensasjon for kveldsjobbing i prosjektet "et mer tilgjengelig barnevern" (kronetillegg)
- gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
Kontaktinformasjon
Morten Uhlen, 21802180Arbeidssted
Marstrandgata 60566 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4885343468
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.02.2025
Søknadsfrist: 29.11.2024
Kontaktperson for stillingen
Morten Uhlen
21802180
Om bedriften
Bydel Grünerløkka er en sentrumsbydel med et rikt kulturliv og sosialt mangfold.
Bydelen er den største blant Oslos bydeler etter befolkningstall, med 64.000 innbyggere. Vi har store og solide fagmiljøer og tilbyr ulike tjenester rundt de viktigste rammene av innbyggernes liv. Bydel Grünerløkka legger vekt på brukermedvirkning og samhandling med innbyggere og andre offentlige og private aktører.
Vi ønsker ansatte som er ambisiøse på egne og samfunnets vegne. Våre ledere er opptatt av å legge til rette for gode utviklingsmuligheter.
Som ansatt i Bydel Grünerløkka vil du oppleve en inkluderende kultur med stor takhøyde og mye engasjement for hverandre og de vi jobber for.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2792580
- Hentet fra
talentech
- Referanse
42d59e38a8034829845b0ee952bdb6ac