Husøkonom
Om arbeidsstedet
Rypefjord sykhjem er en institusjon for personer som har behov for døgnkontinuerlig omsorg. Bygget strekker seg over 3 etasjer og har 4 avdelinger.
Sykehjemmet er hjemmet til de som har vedtak om fast plass, og vi skal derfor tilrettelegge for at den enkelte får alle sine ulike behov dekket.
Vi er en arbeidsplass med rundt 100 ansatte, der de fleste jobber i turnus. I tillegg har vi lærlinger, studenter og elever hos oss store deler av året.
Stillingsinformasjon
- Fast 60 % dagstilling (arbeid på "ukedager")
Arbeidsoppgaver
- Som husøkonom hos oss har du ansvaret for at det til en hver tid er nok tøy på institusjonen, og at det er ryddig og organisert på ulike lager
- Du har ansvar for at institusjonstøy, arbeidstøy og beboernes tøy er helt og funksjonelt
- Du bestiller de varer som ligger under ditt ansvarsområde og påser at det er nok av dette ute i avdelingen til enhver tid
- Gjennom ulike årstider og høytider bytter du gardiner og pynt i fellesarealene våre, samt har et ekstra blikk på alt av blomster, både inne og ute
- Du har dialog med vaskeriet når det er behov for det, og er ellers synlig for dine kollegaer, slik at dere har god kommunikasjon om ulike behov
Kvalifikasjonskrav
Utdanning
- Ingen særskilte krav til utdanning
- Egenskaper innenfor tekstil, som for eksempel sying/reparering av ulikt tøy, vil bli vektlagt
Ferdigheter
- Du mestrer tekstilarbeid, som stryking, sying, bretting osv.
- Du jobber selvstendig og holder det ryddig rundt deg
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter og oppsøker dine kollegaer, slik at du er en ressurs i avdelingene
- Du kan jobbe systematisk og tilegener deg god oversikt over ditt ansvarsområde
- Du vil få mange muntlige- og en del skriftlige beskjeder gjennom en arbeidsdag, så det er viktig at du har gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- Du bør ha kjennskap til bruk av data og kunne sette deg inn i ulike systemer ved opplæring
Personlige egenskaper
- Du liker å bidra til fellesskapet og vet at din jobb er viktig
- Du behersker å tilegne deg nye arbeidsmetoder for å høyne tjenesten
- Vi vil oppleve deg som en bidragsyter for å gjennomføre ulike planer og tilstelninger, og du blir glad av å glede andre
- Fleksibilitet er en egenskap vi verdsetter
- Vi ønsker deg som får eierskap til ditt arbeid og din arbeidsplass
Hammerfest kommune har
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Gode muligheter for videre- og etterutdanning
- Eget introduksjonsprogram for nyansatte
- Lønn etter avtaleverk
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.
Spesielle rekrutteringstiltak for stillingen
- Innbyggere i Finnmark tilbys nedskriving av studielån, sjekk tiltakssonen
- Opplysninger om Hammerfest finner du blant annet her Hammerfestby
Spesielt for denne stillingen
- Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til virksomhetsleder, Stine A. Bjørkly, telefon 976 83 099
Generell informasjon
I henhold til offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Søknad, CV og vedlegg sendes elektronisk. For hjelp til utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på telefon 75 54 22 20.
Om bedriften
Om Hammerfest kommune
Hammerfest kommune er en robust, livskraftig og attraktiv kommune. Vi bruker aktivt våre verdier – raus, sprek og samspilt – for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.
Vi forventer av våre ansatte at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom et samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.