Vi søker en ny systemansvarlig for arkiv
Seksjon for dokumentforvaltning, Avdeling for IT og administrasjon, Arbeidstilsynet
Prinsens gt. 1A, 7013 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Systemansvarlig arkiv
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Vi søker deg som kan være vår sentrale ressurs og pådriver for dokumentforvaltning i Arbeidstilsynet. Om du er en motivert og initiativrik person som er god på samhandling, har god systemforståelse og trives med support på hendelse- og problemhåndtering, ønsker vi at du søker.
Vi styrker vår digitale satsing og som en konsekvens av dette står arkivfaget overfor spennende utfordringer ved at informasjon skapes og brukes på nye måter. Mulighetene for å utvikle og forenkle rutiner og saksflyt, ved å legge til rette for automatisering og selvbetjente løsninger, er mange.
Vi søker derfor etter en innovativ og engasjert medarbeider med kompetanse innen organisering av arkiv, innebygd arkivering og interesse for faget.
Seksjonen består av 14 dyktige medarbeidere som alle har kontorsted sentralt i Trondheim. Vi ivaretar dokumentforvaltning for hele etaten. Systemansvarlig vil få en sentral rolle i arbeidet med å utvikle seksjonens kjerneoppgaver og arbeidsprosesser, samt sikre at seksjonen oppnår resultater i tråd med gitte føringer. Vi jobber tett med andre avdelinger og fagområder. Kompetansedeling og læring er veldig viktig for oss. Det skal være lett å spørre om hjelp og lett å dele kunnskap og ideer. Vi legger til rette for kompetanseutvikling. Vi vil at alle skal trives på jobb hos oss, vi utnytter hverandres styrker og ulikheter og jobber for at alle skal være trygge på hverandre. Vi ønsker en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Har du i perioder vært uten arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke jobb hos oss. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Arbeidsoppgaver
- hovedadministrator for sak- og arkivsystemet
- hovedadministrator for arkivets integrasjoner mot nasjonale fellesløsninger og felleskomponenter som SvarUt/SvarInn/eInnsyn
- utvikling og kvalitetssikring av dokumentforvaltningens tjenester
- være ressursperson i utviklingsprosjekter for å sikre at etatens sak- og arkivløsning understøtter arbeidsprosesser og tilfredsstiller krav til tekniske og arkivfaglige bestemmelser for offentlig sektor
- utarbeide og vedlikeholde retningslinjer og rutiner
- opplæring og brukerstøtte
Både etaten og fagfeltet er i utvikling. Du må derfor regne med endring i stillingens ansvarsområder og oppgaver.
Du må ha
- høyere utdanning på minimum bachelor-nivå - fortrinnsvis med arkivvitenskap/ IKT i fagkretsen
- flere års erfaring med dokumentforvaltning i offentlig sektor
- flere års erfaring fra systemadministrasjon av Noark-baserte sak- arkivsystem med tilhørende moduler
- digital kompetanse til å utnytte Arbeidstilsynets IKT-løsninger, se muligheter i ny teknologi og være motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Om du i tillegg har erfaring
- som administrator i digitale fellesløsninger som i eInnsyn, Altinn og SvarUt
- bruk av Elements
- med dokumentforvaltning fra flere offentlige virksomheter
- med risikostyring
vil vi gjerne at du søker.
Vi søker deg som
- liker å sette deg inn i ny teknologi og som trives både med å jobbe selvstendig og i team
- har en grunnleggende interesse for digitalisering av samfunnsdokumentasjon og arkiver
- er initiativrik, løsningsorientert, fleksibel og serviceinnstilt med meget gode samarbeids- og gjennomføringsevner
- har evne til å se muligheter i endring og nye arbeidsformer
- har høy arbeidskapasitet og trives med flere pågående prosesser
- har gode pedagogiske formidlingsevner
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan ny medarbeider kan komplettere de øvrige medarbeiderne i seksjonen.
Det er flere gode grunner til å jobbe hos oss.
Hos oss får du
- stilling og lønn som rådgiver, kode 1434 (kr 540 000 - kr 650 000) eller seniorrådgiver, kode 1364 (kr 605 000 - 750 000) i Statens lønnsregulativ. Lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk
- gunstig lån- og pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse: https://www.spk.no
- gode ordninger: https://www.arbeidstilsynet.no/om-oss/ledige-stillinger/hva-tilbyr-vi-vare-ansatte
- meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- muligheter for å medvirke og påvirke egen arbeidshverdag
- hyggelige kollegaer i et utviklende læringsmiljø
- mulighet for hjemmekontorordning
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak
Kontaktinformasjon
Birte Jonsson, Seksjonsleder, +47 92288395Arbeidssted
Prinsens gt. 1A7013 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: ArbeidstilsynetReferansenr.: 4797972522
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.05.2024
Om bedriften
Arbeidstilsynet kontrollerer at arbeidsmiljøloven følges og gir veiledning til ledere og ansatte om hvordan de kan bidra til et godt arbeidsmiljø for seg og sine kolleger. Hvert år fører vi tilsyn med arbeidsplasser over hele landet, og vi gir råd og informasjon om arbeidsmiljø på telefon, chat, e-post og på Facebook. Etaten har 750 ansatte og er underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet.
Arbeidstilsynet - for et godt arbeidsliv
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2623132
- Sist endret
13. mai 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
34bba30b7c97470f878b153fa494c641