Lyst til å bli vår nye kollega?
Os kommune
Rytrøa 14, 2550 Os i Østerdalen
Om jobben
Stillingstittel
Lønningskonsulent, vikariat i 100% - spennende mulighet i interkommunal avdeling.
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 2. januar
Nå har du muligheten til å bli med i teamet vårt og jobbe med lønnsfaget for kommunene Røros, Os og Holtålen. Har du erfaring eller kanskje nylig fullført relevant studie? Da vil vi ha deg med på laget!
Vi søker etter en omgjengelig, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider som har evne til å jobbe selvstendig og i team. Vi ønsker oss en kollega med engasjement, og som bidrar til et godt arbeidsmiljø. Positivt menneskesyn og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning.
Os kommune er vertskommune for felles lønnsavdeling for Røros, Os og Holtålen. Lønnsavdelingen er en interkommunal avdeling som hører til under kommunedirektørens stab, og er en støttefunksjon ut mot kommunenes virksomheter.
Ansvar og arbeidsoppgaver- Innrapportering av pensjon, a-meldinger, skatt og arbeidsgiveravgift
- Oppfølging av sykepenger og refusjoner
- Kontrollere og vedlikeholde lønns – og personaldata i lønnssystemet (Visma)
- Beregne og utbetale lønn i henhold til gjeldende lover og avtaler
- Avstemming av lønn
- Timegodkjenning
- Reiseregninger og utlegg
- Veilede og støtte virksomheter i kommunene innen lønnsrelaterte områder
- Svare på spørsmål og support mot ansatte
- Produserer interne og eksterne statistikker
- Bidra til kontinuerlig forbedring av prosedyrer og rutiner for lønnsområdet
- Øvrige oppgaver etter behov
- Relevant utdanning innen økonomi/administrasjon på minimum fagskolenivå, relevant erfaring kan erstatte formell kompetanse
- Erfaring fra lønnsarbeid/regnskap er ønskelig, eller erfaring fra arbeidsgiversiden i kommunal sektor.
- God formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig
- Gode IT-kunnskaper
- Førerkort klasse B
- Nøyaktig og strukturert
- Trives med faglig ansvar, rutinemessige kontroller og tidsfrister
- Sørger for å holde seg oppdatert
- Må kunne tåle stort arbeidspress i perioder
- Serviceinnstilt og har gode samarbeidsegenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig og tverrfaglig
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- En selvstendig rolle med faglig ansvar
- Varierte arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
- Godt arbeidsmiljø med god takhøyde og åpen kommunikasjon
- Opplæring og god oppfølging
- Kommunale tilsettingsvilkår og lønn etter hovedtariffavtalen
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Kantine
Annet
Vi søker mangfold, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet eller funksjonsnedsettelser. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søkknad sendes
Os kommune benytter elektronisk søknadsbehandling. vi ber derfor om at du fyller ut elektronisk søknadsskjema via funksjonen" Søk på stilling". Det er viktig at du tar deg tid til å registrere din CV samt søknadstekst.
Attester og vitnemål medbringes til intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Britt Astrid Fjærli , Leder Felles lønnsavdeling Røros, Os og Holtålen
+47 99544264
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2812401
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3436459_235829_no