Avdelingsleder for arkiv og servicekontor
Orkland kommune
Allfarveien 5, 7300 Orkanger
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder for arkiv og servicekontor
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. januar
Orkland kommune søker deg som vil være med å utvikle fremtidens arkiv- og servicefunksjon.
Du vil ha en nøkkelrolle i arbeidet med å sikre at all dokumentasjon som kommunen produserer, mottar eller behandler, blir ivaretatt, organisert og tilgjengelig. Det er avgjørende for kommunens historiske hukommelse og for at vi skal ivareta våre innbyggeres rettigheter.
Du vil også lede servicekontoret, vår førstelinje for publikumshenvendelser med ansvar for blant annet sentralbord. Dette er et knutepunkt for kontakt mellom innbyggere og kommunens ulike avdelinger, der vi skal yte profesjonell service og sørge for gode brukeropplevelser.
Avdelingen består av fem medarbeidere innen arkiv– og dokumentsenter og fire medarbeidere i servicekontor. Vi er opptatt av å levere tjenester av høy kvalitet, og ønsker oss en leder som kan utvikle våre ansvarsområder til det beste for innbyggere og ansatte i Orkland kommune.
Arbeidsoppgaver
Hva vil du jobbe med?- Delegert ansvar for daglig drift og utvikling av avdelingen
- Daglig personalansvar for ni årsverk
- Rapportere til enhetsleder på resultat og økonomi
- Ansvar for Orkland kommunes arkiv, både fysisk og digitalt
- Lede og utvikle arkivfunksjonen
- Utvikle servicekontoret, for å sikre at vi yter god service
- Samarbeid med andre enheter og leverandører for helhetlige og gode tjenester
Kvalifikasjoner (overskrift)
Hvem ser vi etter?Vi ser etter en leder som kan kombinere både struktur og innovasjon. Kanskje kan du også huke av følgende på ønskelista vår:
- Utdanning innen administrasjon, arkivfag eller tilsvarende '
- Erfaring med ledelse og personalansvar, gjerne fra servicefunksjon eller arkivarbeid
- God kjennskap til arkivloven, dokumentforvaltningsloven og andre relevante regelverk
- Erfaring fra implementering og drift av arkiv– og dokumenthåndteringssystemer
- Erfaring med utvikling av servicefunksjoner og kundebehandling
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanning. Gode norskkunnskaper og IT–ferdigheter er en forutsetning for å lykkes i stillingen.
Du vil passe godt som vår nye avdelingsleder dersom du er:
- Tålmodig og en god problemløser
- Inkluderende og opptatt av å legge til rette for et godt arbeidsmiljø
- Strukturert og nøyaktig
- God til å samarbeide med andre
Vi tilbyr
- Interessante arbeidsoppgaver der du får bryne deg på varierte og spennende problemstillinger
- Mulighet for faglig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med humor og trivsel
- Gode pensjons– og forsikringsordninger
Arbeidssted:
Orkland rådhus, Orkanger
Orkland kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Nysgjerrig på Orkland? På InOrkland finner du alt du trenger å vite om å bo, jobbe og leve her.
Kontaktinformasjon
Jakobe Olea Juul, Kommunalsjef – Kommunikasjon og digitalisering , 91140812, jakobe.juul@orkland.kommune.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Orkland kommuneReferansenr.: 4893521431
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Jakobe Olea Juul
Kommunalsjef – Kommunikasjon og digitalisering
91140812
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2806243
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b74777e9ec0145d0813e700c89b0bbf3