Helfo servicetjenester søker veiledere
Org. nr: - Stillingsident: 4243123151 Presentasjon av stillingen:
Helfo betjener publikumstjenesten "Veiledning helsenorge.no (23 32 70 00)". Til vårt kontaktsenter ringer privatpersoner for å få brukerstøtte og veiledning om tjenester som er tilgjengelig på helseportalen helsenorge.no.
Veiledning helsenorge.no er organisert i avdeling Helfo servicetjenester i Tønsberg og har for tiden 57 medarbeidere. Avdelingen søker nå ni veiledere i 100 % faste stillinger.
Arbeidsoppgaver som veileder
Hovedoppgaven er å bistå med publikumstjenester som fastlegebytter, bestilling av Europeisk helsetrygdekort, veiledning knyttet til Helfos frikort- og refusjonsordninger, samt andre tjenester tilgjengelig på helsenorge.no.
Dette innebærer å :
- skape gode brukeropplevelser for innbyggerne gjennom informasjon, veiledning og profesjonell brukerstøtte i flere kommunikasjonskanaler (som telefon, chat, e-post)
- bidra til gode resultater, godt arbeidsmiljø og utvikling av tjenestene våre
- tilpasse seg skiftende forventninger både fra brukere og oppdragsgivere
- takle høyt arbeidstempo i et pulserende kontaktsenter
Vi søker
Vi søker deg som ønsker å bli en profesjonell veileder med fokus på kvalitet og effektivitet. Du jobber selvstendig og stoler på egne avgjørelser. Du liker å jobbe i en planlagt arbeidsdag og har evne til å være 100% tilstede hver dag i hvert brukermøte. Du har gode kommunikasjonsferdigheter og tilegner deg ny fagkunnskap, samtidig som du holder deg oppdatert på regelverk og retningslinjer innenfor tjenesteområdene våre. Du har emosjonell styrke til å møte brukere i ulike livssituasjoner.
Kvalifikasjonskrav
Må ha:
- fullført bachelorgrad innenfor helse-, sosial- eller samfunnsvitenskapelige fag. Annen relevant utdanning kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring fra service- og brukermøter
- digital kompetanse og evne til å veilede brukere i selvbetjeningsløsninger
- svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
- engasjement for Helfo sitt samfunnsoppdrag
Vi ønsker at du har erfaring fra kontaktsenter.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- spennende arbeidsoppgaver i et profesjonelt veiledermiljø
- god opplæring og faglig utvikling
- 100 % stilling med fast arbeidstid fra mandag til fredag
- gode ordninger for pensjon, lån, og forsikring gjennom Statens pensjonskasse
- fleksitidsordning
- velferdsgoder, som mulighet til fysisk aktivitet i arbeidstiden
arbeidssted i moderne og lyse lokaler sentralt i Tønsberg
Endringer i ansvar og oppgaver må kunne påregnes.
Stillingene tilsettes som førstekonsulent (kode 1408), i lønnsspennet 49 - 54, eventuelt rådgiver (kode 1434) for særlig kvalifiserte søkere. Fra lønnen trekkes 2 % til pensjonsordning.
Medarbeidere i Helfo skal representere hele Norges befolkning, og vi vil ha ansatte med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn. Vi ønsker å bidra til å oppnå regjeringens målsetting om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med hull i CV eller ha nedsatt funksjonsevne. Hvis du opplyser at du har nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, kan opplysningene bli brukt til registreringsformål.
Helfo vil utarbeide offentlig søkerliste for stillingen. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om deg som søker kan bli offentliggjort selv om du ønsker å bli utelatt fra søkerlisten. Du vil i så tilfelle bli varslet om dette. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste.
Søknad og CV sender du elektronisk. Vi ønsker at du legger ved alle relevante attester og vitnemål når du søker.
Kontaktinformasjon
Marit Winther Abrahamsen, avdelingsdirektør, 48094834, Marit.Winther.Abrahamsen@helfo.no
Kristin Hjelmtvedt Holtan, seksjonssjef, 95875829, Kristin.Hjelmtvedt.Holtan@helfo.no
Arbeidssted
Kjelleveien 21
3125 Tønsberg
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Helfo
Referansenr.:4243123151
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.06.2020
Om bedriften
Helfo er Helsedirektoratets ytre etat, og forvalter årlig om lag 34 milliarder kroner. Dette omfatter oppgjør fra folketrygden til behandlere, leverandører og tjenesteytere, samt individuell refusjon av privatpersoners utgifter til blant annet legemidler, tannhelse og helsetjenester i utlandet.
Helfos hovedkanaler for informasjon er helfo.no -- for helseaktører, og helsenorge.no -- for privatpersoner. Vi gir også veiledning på telefon for brukere som ikke finner frem på nett.
Helfo kommunikasjon og servicetjenester har ansvar for informasjon om helsetjenester og selvbetjeningsløsninger i digitale kanaler for privatpersoner og helseaktører, og veiledning på telefon for de som ikke finner frem på nett.