Liker du å være sammen med eldre?
Kommunen har syv dagavdelinger plassert fra sør til nord i kommunen. Dagavdelingene er organisatorisk tilknyttet hjemmetjenesten sør.
Vårt team består av 20 dedikerte ansatte med variert fagbakgrunn, blant annet helsefagarbeidere, aktivitører, sykepleiere og ergoterapeut.
Dagavdelingene betjener hjemmeboende eldre, og samarbeider tett med hjemmetjenesten i kommunen.
Dagavdelingene driver med ulike aktiviteter som trim, sittedans, sang, musikk, bingo, brettspill, baking, håndarbeid, trearbeid, planting og kognitiv trening slik som quiz og minne-arbeid.
Kommunen prioriterer personer med demens og de med ernæringsmessige utfordringer for tildeling av dagplasser.
Vi har stor glede av frivillige organisasjoner som bidrar på ulike måter.
Den ledige stillingen er for tiden på dagavdelingen i Kopervik. Stillingen er 88% fast, med arbeid hver dag mandag til fredag.
Ved intern omrokkering kan stillingen bli ledig ved en annen dagavdeling.
Arbeidsoppgaver
Bidra med sin kompetanse om aktivitet og mestring opp mot brukere og de andre ansatte i dagavdelingene.
Delta i alt arbeidet ved avdelingen- slik som å tilrettelegge for måltider, bistå med personlige hjelpebehov, planlegge og tilrettelegge for aktivitet.
Ansvarsområder
Du yter tjenester etter vedtak fra Bestillerkontoret. Sørger for at dagoppholdet blir individuelt tilpasset den enkelte bruker.
Det er jevnlig kontakt med Bestillerkontor, hjemmetjenesten og pårørende.
Kvalifikasjoner
- Autorisert helsefagarbeider, fagbrev som barne- og ungdomsarbeider eller annen relevant utdanning som fagarbeider
- Erfaring fra arbeid med eldre, gjerne innen hjemmetjenesten eller dagavdelinger
- Erfaring i å jobbe med personer med demenssykdom er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
Personlige egenskaper
- Se ressursene til den enkelte bruker
- Tilrettelegge for mestring og tilpasset aktivitet
- Kunne motivere andre til å delta i aktivitetene som skal foregå
- Drive helhetstenkning
- Være fleksibel, nytenkende og utviklingsorientert
- God kommunikasjon og samarbeid
- Håndtere vanskelige situasjoner
- Være en lagspiller og kunne jobbe godt i team
Du må ha en positiv innstilling til alle arbeidsoppgaver
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med en god stemning
- Faglige utfordringer i ett positivt arbeidsmiljø
- Utviklingsmuligheter
- En selvstendig jobb som du selv kan være med å forme slik at en får gode tjenester til våre innbyggere
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- Generelle lønnsplasseringer i forhold til Hovedtariffavtalen
Kontaktinformasjon
Kristine Nessa, Avdelingsleder, 48214163, kba@karmoy.kommune.noArbeidssted
Karmøyvegen 9744250 Kopervik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Karmøy kommuneReferansenr.: 4789147735
Stillingsprosent: 88%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2024
Om bedriften
I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.
Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes