Avdelingsleder lønn og regnskap
Org. nr: - Stillingsident: 4191296521 Presentasjon av stillingen:
Vil du være med å utvikle Nes kommune?
Vi ønsker en utviklingsorientert og målrettet leder med høyere utdanning og erfaring fra fagområdene til å lede lønn og regnskapsavdelingen med 8 ansatte. Stillingen er en del av økonomiavdelingen med kommunalsjef som nærmeste overordnet. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse
Avdelingslederen har det faglige og overordnede ansvaret for regnskapsføringen i kommunen samt personalansvar for de ansatte på avdelingen. Du vil sammen med fagleder lønn ha et helhetlig ansvar for utviklingen av lønns- og regnskapsområdet i Nes kommune. Stillingen innebærer at du må kunne jobbe overordnet samtidig som du tar del i det operative arbeidet for fagområdene.
Avdelingen har ansvaret for lønn og regnskap for Nes kommune, Esval Miljøpark KF og Nes Kirkelige Fellesråd. Kommunen benytter i dag UBW Agresso som lønn og regnskapssystem som er felles for Øvre Romerike. Den nye avdelingslederen vil være sentral med å utvikle dagens systemer og å implementere eventuelle nye rutiner ut fra et internkontrollperspektiv.
Vi søker etter en tydelig, løsningsorientert og dyktig leder som trives i et arbeidsmiljø med tidvis høyt tempo og som oppnår resultater i samarbeid med andre. Vi ser etter deg som har solid regnskapserfaring fra kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for føring og avslutning av regnskapene (regnskap fra A-Å)
- Periodevis avstemming av balansekonti og forsystemer, mva oppgjør, avskrivninger, KOSTRA rapportering
- Systemansvar, inkludert brukeradministrasjon, for kommunens regnskapssystem i den forbindelse sikre at kommunen utnytter systemet mest mulig effektivt
- Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre god økonomisk internkontroll
- Gi råd, veiledning og opplæring i regnskapsfaglige spørsmål
- Personalansvar for avdelingens ansatte.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole på bachelor nivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes.
- Det er ønskelig med ledererfaring/lederutdanning
- Du må ha god kunnskap om, og erfaring i, regnskapsarbeid i kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet
- Det er en fordel om du også har god kjennskap til lønnsområdet.
- God kjennskap til relevant lov og avtaleverk
- God kjennskap til UBW Agresso, gjerne på systemnivå
- Gode excel kunnskaper
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Service- og endringsorientert
- Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
- God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk
- God kollega som bidrar til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Kontaktinformasjon
Gyrid Slettengen, Kommunalsjef , 951 50 815
Arbeidssted
Rådhusgata 2
2150 Årnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nes kommune
Referansenr.:4191296521
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.03.2020
Om bedriften
Nes kommune i Viken har en visjon om "det gode liv der elvene møtes". Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her