Fagleder: Lønn
Org. nr: 964 948 232 Stillingsident: 4147770788 Presentasjon av stillingen:
Vil du være med å sikre god kvalitet og høy effektivitet på lønnsarbeidet i Åsnes kommune?
Har du erfaring fra å jobbe med lønn fra A-Å?
Er du selvgående og opptatt av kvalitet?
Trives du med å etablere rutiner?
Da kan dette være jobben for deg!
Lønningsavdelingen en del av HR-avdelingen i Åsnes kommune. Avdelingen har det løpende ansvar for lønnsutbetalinger, refusjonskrav og reiseregninger med mer i kommunen. Totalt i HR-avdelingen er det 5,4 årsverk, 3,4 av disse har sine daglige oppgaver knyttet til lønnsarbeid og har ansvar for utlønning til ca 1200 lønnsmottakere i Åsnes kommune, kommunale foretak og interkommunale selskap, hver måned. Åsnes kommune benytter lønns- og personalsystemet Visma HRM. Vi jobber med å finne rett organisering for å kunne gi best mulig tjenester. Dette gjelder også stab, så det kan bli endringer i forhold til organisering og oppgaver i stillingen.
Arbeidsoppgaver
Det er den daglige driften av lønningskontoret som sammen med dine kollegaer som skal ivaretas:
- organisere og utvikle lønningskontoret
- gi råd og veiledning i bruk av avtaler og regelverk på området
- sikre oppdatert systemstøtte som møter de til enhver tid gjeldene myndighetskrav, samt å bidra til effektiv og riktig bruk av ny teknologi
- stor grad av løpende oppgaver innen lønn
- lønn, godtgjørelser og refusjoner
- skattetrekk, arbeidsgiveravgift og andre pålagte trekk rapporteres og avstemmes innen frister
- reiseregninger
- statistikker og rapporteringer
- opplæring
- utviklingsarbeid herunder innføring av web-løsninger
- årsoppgjør
Kvalifikasjoner
I denne jobben ser vi etter deg som har
- relevant høgskoleutdanning utover videregående nivå, fortrinnsvis innen økonomi
- særling relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- erfaring fra kommunal/offentlig forvaltning er en fordel
- erfaring fra lønnsarbeid og sykefraværsrefusjoner
- god regnskapsforståelse
- god kjennskap til lønnssystemer gjerne web-baserte løsninger
- kunnskap om Hovedtariffavtale og særavtaler
- gode IKT-kunnskaper og systemforståelse
- kjennskap til Visma HRM er en fordel
Personlige egenskaper
For å trives i denne stillingen må du være:
- selvstendig og inneha stor grad av arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- strukturert og nøyaktig
- trives med å jobbe i team
- serviceinnstilt
Vi tilbyr
Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et trivelig og hektisk arbeidsmiljø
Medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge der det også er mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Anita Løvbæk, Økonomisjef, 62956638, AnitaUtgaard.Lovbaek@asnes.kommune.no
Hanne Briskerud, HR-leder, 400 33 260, hanne.briskerud@asnes.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 1
2270 Flisa
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Åsnes kommune
Referansenr.:4147770788
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 14.11.2019
Om bedriften
Åsnes og Solør er Innlandets grønne lunge. Vakre kulturlandskap og mektige skogsområder preger landskapet. Finnskogen er en perle med unike muligheter både for ulike friluftsopplevelser, samt å kunne oppleve stillhet og ro. Glomma er også et viktig og mektig element i landskapet. Åsnes kommune har ca. 7200 innbyggere og med Flisa som et moderne og trivelig administrasjons- og handelssentrum. Kaffegata er både trivelig og urban. I sentrum ligger også barnehager, grunnskole, videregående skole, idretts- og svømmehall og moderne leiligheter. Kommunen har full barnehagedekning, og byr på et allsidige aktivitets- og kulturtilbud. Kommunen har varierte bomuligheter, alt fra regulerte boligområder til spredt bebyggelse. Kommunen er en trygg og god plass å bo og leve i.
Åsnes kommune er IA-bedrift.