Er du klar for å lede og videreutvikle lønnsarbeidet i Kragerø kommune?
Kragerø kommune Virksomhet HR
Rådhusgata 5 , 3772 Kragerø
Om jobben
Stillingstittel
Lønnsansvarlig
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 24. desember
2.gangs utlysning.
Kragerø kommune har ledig 100 % fast stilling som lønnsansvarlig fra 01.01.2025.
Stillingen har en sentral rolle innen HR, og du vil være en del av et godt arbeidsmiljø i et team på ni dyktige HR-medarbeidere. HR- avdelingen ligger under Kommunalområdet Støtte og utvikling som bidrar til digitalisering, innovasjon og utvikling av administrative tjenester på tvers av kommunen, og som har en viktig funksjon i å utøve arbeidsgiverrollen.
Vi søker en lønnsansvarlig som trives med å kombinere operativt lønnsarbeid med strategisk utvikling. Har du erfaring med effektivisering og automatisering av systemer og prosesser? Da ønsker vi å høre fra deg!
Dine hovedoppgaver:- Fagansvar for kommunens lønnsfunksjon, inkludert månedlig lønnsarbeid og lønnskjøring i Visma Enterprise HRM Plus.
- Systemeieransvar for Visma Enterprise HRM Plus, med ansvar for oppdatering og optimalisering av systemregistre.
- Regnskapsavstemming av lønnsregnskap mot økonomisystemet.
- Løpende kvalitetskontroll og oppfølging, ajourhold og forbedring av rutiner
- Initiere og lede arbeid knyttet til utvikling og implementering av digitale arbeidsprosesser.
- Opplæring, rådgivning og støtte til brukere i organisasjonen.
- Høyere utdanning innen økonomi, lønn eller personalforvaltning. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Dokumentert erfaring med lønnskjøring og lønnssystemer. Erfaring med Visma Enterprise HRM er en fordel.
- Gode IT-kunnskaper, med sterk systemforståelse og interesse for systemutvikling.
- Erfaring med utviklingsarbeid, særlig innen effektivisering og digitalisering.
- Erfaring med regnskapsavstemming.
- Kjennskap til offentlig forvaltning og kommunal sektor, inkludert relevant lov- og avtaleverk er et pluss.
- Systematisk, nøyaktig og ansvarsbevisst.
- Serviceinnstilt og endringsvillig.
- Selvdreven og initiativrik.
- God til å samarbeide og kommunisere.
- Glad i å bidra til et godt arbeidsmiljø.
- En utfordrende stilling med selvstendig ansvar i en kompleks organisasjon.
- Muligheten til å jobbe i et miljø med faglig interesserte kolleger.
- Arbeidssted i vakre Kragerø med nærhet til både natur og sjø, og mange fritidsmuligheter.
- Mulighet for dekning av flytteutgifter etter eget reglement.
- Lønn etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, samt bedriftshelsetjeneste. I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre - og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. I Kragerø kommune blir alle ansatte medlem av KLP/SPK med 2 % av lønnen. Vil du vite mer om pensjnsordningen ? https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2788216
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3426301_225571_no