Saksbehandler/Konsulent
FUFSR - Seksjon Felles forvaltning, Finnmark politidistrikt
Rådhussvingen 1, 9900 Kirkenes, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler/Konsulent
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. januar
Er du en person som trives med publikumskontakt, er serviceinnstilt og selvstendig, og ønsker nye utfordringer?
Finnmark politidistrikt (FUFSR) søker etter saksbehandler ved Kirkenes politistasjon for ett engasjement på 1 år. Stillingene er underlagt seksjon for felles forvaltning som har ansvaret for blant annet distriktets pass og ID-korttjenester og den sivile våpenforvaltningen, og har medarbeidere i hele Finnmark.
Hovedoppgavene til stillingene vil være mottak av søknader om pass og nasjonale ID-kort. I tillegg kommer stor grad av publikumskontakt gjennom skranketjeneste og telefon. Stillingen er også tillagt saksbehandling innen våpenforvaltningen, som vil være en viktig del av arbeidet. Andre oppgaver innen forvaltning og andre sivile arbeidsområder kan også bli tillagt.
Stillingen krever stor grad av selvstendighet, struktur og en god serviceinnstilling ovenfor publikum. Forvaltningsarbeidet representerer en viktig del av det forebyggende arbeidet politiet gjør. Det er viktig at våre medarbeidere har dette for øye i oppgaveutførelsen.
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgaver
- Ivareta funksjonen som kontrollinje for pass- og ID-kort, med blant annet å kontrollere identitet og sikre korrekt biometriopptak. Til dette tilligger også oppgaver med daglig regnskapsoppgjør og innrapportering
- Utføre ekspedisjonsoppgaver slik som publikumsmottak, behandling av hittegods, mottak av søknader etc.
- Bidra til bemanning av enhetens publikumstelefoner
- Saksbehandling av våpensøknader, og andre forfallende arbeid innen våpenforvaltningen
Øvrige oppgaver
- Bistå i løsning av andre forvaltningsoppgaver i politidistriktet
- Det kan også bli aktuelt å bistå/avlaste andre ekspedisjoner i distriktet i perioder
- Bistå i andre oppgaver innen politiets sivile gjøremål, herunder utlendingsforvaltning og namsoppgaver ved behov
- Delta i planlagt opplæring, fagsamlinger og holde seg faglig oppdatert
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Arbeidstid utenfor ordinær åpningstid i forbindelse med økt etterspørsel av pass og nasjonale ID-kort må påregnes.
Forvaltningsoppgavene er sammen med andre sivile gjøremål i politiet i endring. Man må derfor være innstilt på at visse endringer i arbeidsoppgavene vil kunne bli aktuelt.
Kvalifikasjoner
Nødvendige:
- Generell studiekompetanse/3 årig videregående skole
- Erfaring med publikumstjenester
- Gode IKT-kunnskaper
- Førerkortklasse B
- Flytende norskkunnskaper skriftlig og muntlig, samt gode engelskkunnskaper muntlig
- Må kunne etterleve kravene til sikkerhet i politiet, og kunne sikkerhetsklareres og/eller autoriseres for gjeldende nivå, jf. sikkerhetsloven
- Det kreves plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
- Høyere utdanning
- Erfaring med forvaltningsoppgaver og offentlig saksbehandling
- Erfaring med å jobbe i et større geografisk område i forhold til samarbeid
- Kunnskap om samisk språk og kultur
Personlige egenskaper
- Du har evne til å jobbe strukturert og selvstendig
- Du er serviceinnstilt da man til tider må takle en hektisk arbeidshverdag
- Du har gode samarbeidsegenskaper, og har evne til å utvikle gode relasjoner og bidra til godt
arbeidsmiljø - Du er fleksibel og løsningsorientert
- Du har god muntlig fremstillingsevne
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som konsulent (stillingskode 1065), fra kr 428 100- 502 300 brutto per år, evt. som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 495 200-584 500 avhengig av ansiennitet og kvalifikasjoner. For innplassering i SKO 1408 førstekonsulent stilles det krav om høyere utdanning eller lengre relevant arbeidserfaring.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Ellen Mari Lindkvist, Seksjonsleder Felles forvaltning, 40404421, Ellen.mari.lindkvist@politiet.noArbeidssted
Rådhussvingen 19900 Kirkenes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Finnmark politidistriktReferansenr.: 4892246702
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 05.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca. 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter, fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber.
Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca. 500 medarbeidere.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker, dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlig, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Det stilles krav om plettfri vandel, vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Før ansettelse må en legge frem utvidet og uttømmende politiattest, jf. politiregisterloven § 41 og politiloven § 18.
Elektronisk søknad sendes ved å velge Søk på stillingen. Attester og vitnemål legges ved elektronisk. Vi ber om at det oppgis minimum to referanser.
Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2812038
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8682d4d8cfc14a24924138c17949e4fd