Sosialkurator
Org. nr: - Stillingsident: 4177864705 Presentasjon av stillingen:
NAV Årstad sosialtjeneste har ledig to årsvikariat, ett i avdeling Arbeid og Kvalifisering 2 og ett i Helse og Rehabilitering 2. Ønsket tiltredingsdato er 01.04.2020.
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 40.600 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i region Bergen, har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har kontoret rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører og at hjelp skal tilpasses brukers behov.
Arbeidsoppgaver
I avdeling Arbeid og Kvalifisering 2 er det ledig et vikariat med lengde på ett år. Stillingen vil blant annet innebære oppfølging og kartlegging av brukere som er aktuelle for arbeid eller arbeidsrettet aktivitet. Arbeidsoppgavene vil være saksbehandling etter gjeldende lovverk, fokus på kartlegging og motivasjonsarbeid. Det er stort fokus på samarbeid, både eksternt og internt. Avdelingen har også oppfølging av deltakere i Kvalifiseringsprogrammet.
Det er også ledig et vikariat med samme varighet i avdeling Helse og Rehabilitering 2. Arbeid i denne avdelingen vil innebære oppfølging av personer med rusmiddleravhengighet, tvangstiltak etter Helse- og omsorgstjenesteloven og saksbehandling etter gjeldende lovverk. Avdelingen inneholder også booppfølgingstjenester.
NAV i Bergen er i endring og NAV Årstad sosialtjeneste har fra 1. januar 2020 en ny organisasjonsstruktur. Personer som blir ansatt må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver og arbeidshverdag.
Ved eventuelle interne ansettelser kan det bli ledige stillinger i andre avdelinger.
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid. Andre relevante utdannelser kan vurderes
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV / sosialtjenesten eller rusoppfølging.
- God kunnskap om og arbeidserfaring fra kartlegging, oppfølging/metodisk tilrettelagt arbeid og forvaltningsarbeid.
- God forståelse for sosialtjenestelovens mål.
- God kunnskap om relasjonsbygging.
- Det er ønskelig med kjennskap til saksbehandlersystemer NAV bruker, samt generell god kompetanse på IT.
- Gode norskkunnskaper -- muntlig og skriftlig.
- Krav om politiattest.
Personlige egenskaper
- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende tariff
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Kontaktinformasjon
Einar Krohn, Rådgiver, 40819109
Marith Hauglid Hildal, Spesialkurator, 40809883
Arbeidssted
Solheimsgaten 13
5058 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4177864705
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.04.2020
Sluttdato: 31.03.2021
Søknadsfrist: 21.02.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.