Saksbehandler midlertidig stilling avd. Oppdrag
Org. nr: - Stillingsident: 4084223795 Presentasjon av stillingen:
Ved vårt kontor i Mo i Rana har vi ledig midlertidige stillinger som saksbehandler på seksjon Tvang f.o.m.1 september 2019 t.o.m. 30 april 2020. Seksjon Tvang i avdeling Oppdrag har ansvar for tvangsinnkreving av krav på vegne av andre offentlige virksomheter og privatpersoner. Du vil jobbe med saksbehandling innenfor ulike innkrevingsoppgaver som betjenes skriftlig og på telefon. Oppgavene vi utfører skal preges av god kvalitet og høy effektivitet slik at oppdragsgivere og publikum opplever høy servicegrad.
Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdier. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Arbeidsoppgaver
- tvangsinnfordring av misligholdte krav herunder klagebehandling
- saksbehandling av henvendelser fra våre brukere, oppdragsgivere og andre samarbeidspartnere
- besvare telefonhenvendelser
- andre oppgaver kan bli pålagt etter behov
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning fortrinnsvis på bachelorgradsnivå fra økonomisk og administrativt eller juridisk fag. Internasjonalegrader må være godkjent av NOKUT
- må ha erfaring fra offentlig forvaltning
- må ha relevant innkrevingsfaglig kompetanse
- må ha god forståelse for digitale kommunikasjonsplattformer
- må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- har høy arbeidskapasitet og leveranseevne
- strukturert og har evne til å jobbe på standardiserte måter
- serviceorientert og fleksibel
- initiativrik og løsningsorientert
- jobbe selvstendig
Vi tilbyr
- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- utfordrende oppgaver og store fagmiljø
- kompetanseutvikling
- fleksitid
- trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingen lønnes som stillingsbetegnelse førstekonsulent (kode 1408), fra kr 415 100,- til kr 464 800,- avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Kontaktinformasjon
Turid Meidell, Underdirektør, 472 97 895
Hege Kristin Krokstrand, Underdirektør, 481 17 513
Arbeidssted
Terminalveien 4
8624 Mo i Rana
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Skatteetaten
Referansenr.:4084223795
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 01.09.2019
Sluttdato: 30.04.2020
Søknadsfrist: 07.06.2019
Om bedriften
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.
Divisjon innkreving har det landsdekkende ansvaret for statlig innkreving og er Norges største statlige innkrevingsmiljø med rundt 700 årsverk. Divisjonen skal sikre at skatter, avgifter og andre krav betales til rett tid og skal forvalte og utvikle den statlige innkrevingen. Divisjonen har også faglig oppfølging av de kommunale skatteoppkreverne.
Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.