Vikariat avdelingsleder
Baggerød - Bofellesskap, Horten kommune
3188 Horten, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Oppstart
1. september 2024
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Vår avdelingsleder ved Baggerød bofellesskap, skal for en periode gå inn i en prosjektstilling. Vi søker derfor etter en ny avdelingsleder som vikar for henne frem til ca. 01.09.2026.
Enhet for Voksenhabiltering i Horten Kommune, består av 10 avdelinger fordelt på 13 lokasjoner, som tilbyr tjenester til mennesker over 19 år med ulik grad av funksjonshemming. Tjenestene består av døgnbemannede boliger, punkttjenester til hjemmeboende, BPA, avlastning og dagsenter.
Baggerød bofellesskap består av 10 leiligheter. Leilighetene er permanente boenheter for personer med psykisk utviklingshemming og/eller psykiske lidelser.
Tjenestemottakerne ved avdelingen har varierende alder fra 20 til midten av 70-årene. De har ulike ressurser, og har varierende grad av behov for pleie og bistand. Vi er opptatt av å legge til rette for å imøtekomme hver enkelt tjenestemottakers individuelle behov. Enhver skal ha rett til å være "sjef" i eget liv, så langt det lar seg gjøre. Avdelingene jobber målrettet med stort fokus på utvikling av den enkelte tjenestemottakers ferdigheter/ressurser, og med høy grad av selvbestemmelse/brukermedvirkning. Viktige verdier er selvbestemmelse og mestring. Vi ønsker å knytte til oss en avdelingsleder som deler disse verdiene, og som vil være med på å gi den enkelte tjenestemottaker en meningsfull og trygg hverdag.
Vi er en engasjert og tverrfaglig ansattgruppe som har fokus på å gi de beste tjenestene. Avdelingen arbeider systematiske med gode strukturer og faglig utvikling. Det er egen ressursperson i avdelingen som har ansvaret for kapittel 9, avdelingen har to ressurspersoner i Vergeteknikk, i tillegg er det egen fagutviklingssykepleier som har frigitt tid til oppfølging og utvikling.
Arbeidsmiljø vektes tungt, og vi er opptatt av å skape et klima der alle er inkluderte. Vi tenker også at godt humør og latter er smittsomt og skaper et enda bedre miljø og høy kvalitet på tjenestene våre.
Dagene på Baggerød handler i all hovedsak om å skape gode hverdager for våre tjenestemottakere.
Teamet du vil jobbe sammen med består av dyktige og dedikerte ansatte med ulike kompetanse og erfaringer: fagsykepleier, miljøterapeuter, helsefagarbeidere, assistenter og miljøarbeidere.
Vi søker en fremoverlent og engasjert person med erfaring og hjerte for brukergruppen vår. Baggerød har gjennomgått store endringer de siste årene med stort fokus på kvalitet, systematisering, fagutvikling og arbeidsmiljø. Vi ser etter en person som kan videreføre dette arbeidet.
Vi vil at du skal være utdannet sykepleier grunnet avdelingens kompleksitet. De viktigste egenskaper og ferdigheter vi er på jakt etter er: at du er tydelig, løsnings fokusert og fremoverlent. At du har evne til å lede personell i målrettede arbeidesprosser, så vel som at du evner å møte medarbeidere, tjenestemottakere og deres pårørende på en respektfull måte i ulike situasjoner.
Som avdelingsleder vil du ha faglig og administrativt ansvar for avdelingen med både det økonomiske og det formelle personalansvaret.
Du vil bli del av enhets ledergruppe og vi ønsker at du bidrar aktivt til videreutvikling og strategisk tenkning for å nå enhetens målsetninger.
Arbeidsoppgaver
Stillingen innebærer:
- Daglig ansvar for tjenestetilbudet til tjenestemottakerne ved avdelingen.
- Ansvar for å sikre forsvarlig opplæring, oppfølging og veiledning av tjenesteytere.
- Sikre kvalitet og forsvarlige tjenester ved at ansvar og roller tydeliggjøres
- Etablere og vedlikeholde rutiner og systemer for kjernevirksomhet.
- Følge opp rutiner og systemer for egenkontroll/ internkontroll
- Ansvar for oppfølging og rapportering på økonomi og HMS ved avdelingen.
- Ansvar for økonomi i henhold til avdelingens budsjett.
- Personalansvar
Kvalifikasjoner
Krav:
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- God skriftlig og muntlig fremstillings-evne
- Kjennskap til turnusarbeid
- Kjennskap til målrettet miljøarbeid
- Kjennskap til Helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9.
- Erfaring med brukergruppen
Personlige egenskaper
Ønsker:
- Erfaring med ledelse
- Trygg på egen kompetanse og ferdigheter
- Evne til fleksibilitet
- Løsningorientert og nytenkende
- Positiv grunnholdning
- Klar og tydelig ledelse med god gjennomføringsevne
- God arbeidskapasitet
- God samarbeidsevne
- Interesse og engasjement for å utvikle gode kommunale tjenester
- Tillitsskapende lederstil
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Vi tilbyr:
- Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- Bedriftshelsetjeneste
- Rabatt på treningssenter
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Eline Frivik, Enhetsleder, 97550119, eline.frivik@horten.kommune.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Horten kommuneReferansenr.: 4844522310
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.09.2024
Sluttdato: 01.09.2026
Søknadsfrist: 27.08.2024
Om bedriften
Horten kommune – et godt sted å arbeide, bo og leve.
Horten er en liten, idyllisk kommune med ca 27.500 innbyggere - vakkert beliggende og sentralt plassert på vestsiden av Oslofjorden.
Alle som bor i Horten lever nær naturen enten det er i Horten by, på Borre, Skoppum, Nykirke eller i småbyen Åsgårdstrand. Kommunen har en lang og vakker sjøfront med mange fine strender, parker og turveier. Universitetet i Sørøst-Norge ligger her og vi har mange spennende bedrifter. Bli bedre kjent med oss gjennom vår presentasjonsfilm.
Vi ønsker et mangfold på arbeidsplassene våre, som i størst mulig grad speiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle - uansett etnisk bakgrunn, alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering eller religion - om å søke utlyste stillinger - dersom de er kvalifiserte.
Horten kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at det utarbeides offentlig søkerliste for alle stillinger. Søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra denne. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.
Mer om Horten Kommune
Alle våre stillinger er å finne på våre nettsider.
Våre søkere vil alltid bli kontaktet via telefon
eller fra en e-post-adresse som slutter med @horten.kommune.no.
Våre søkere vil aldri bli krevet for noen form for
betaling eller kopi av ID i noe steg av en ansettelsesprosess.
Horten kommune aksepterer kun søknader sendt inn via WebCruiter
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2717460
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e543624b635c44e6a6fcb768d23413f3