Avdelingsleder på korttidsavdelingen
Hjemmetjenester og rehabilitering, Grimstad kommune
Bark Silas vei 8, 4876 Grimstad
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder på Korttidsavdeling
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Vil du være med å videreutvikle fremtidens tjenester på korttidsavdelingen?
Avdelingsleder på korttidsavdelingen går over i nyopprettet stilling som avdelingsleder i hjemmebaserte tjenester, og vi søker derfor etter ny leder i en spennende avdeling.
Kommunens korttidsavdeling består av 28 plasser. Avdelingen arbeider meg flere innovative utviklingsprosjekter og har etter nyttår innført ny organisering etter oppgavedeling. Avdelingen samarbeider tett med sykehjemsleger, fysioterapeuter, ergoterapeuter, tjenestekontor og hjemmetjenesten.
Det må tenkes nytt for å kunne møte de store utfordringene samfunnet står overfor. I det pågående endringsarbeidet har avdelingsleder et sentralt ansvar sammen med enhetsleder. Et viktig område er helseteknologi, rehabilitering og mestring som bidrar til at innbyggere kan bo lengst mulig hjemme.
Stillingen organisert i enhet hjemmetjenester og rehabilitering sammen med hjemmebaserte tjenester og Mestring og rehabilitering. Virksomheten har i dag 29 årsverk.
Avdelingsledere i helse- og omsorgssektoren har fullt ansvar for personell, økonomi, fag og informasjon. Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder.
Fellesnevneren og nøkkelen for å lykkes er menneskene i organisasjonen.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for personal, økonomi, fag og informasjon i egen avdeling
- Sikre gjennomføring kommunens overordne mål og strategi via enhetens virksomhetsplan bruke virksomhetsstyring som et aktivt ledelses-, styrings- og rapporteringsverktøy
- Tjenesteutvikling og innovasjonsarbeid, økt innføringstakt når det gjelder digitalisering og jobbe fram nye løsninger på gamle utfordringer. Samarbeide eksternt med aktuelle samarbeidsparter, forskningsinstitusjoner mv.
- Ansvar for at innbyggere med behov tjenester innenfor fagområdene får et tilfredsstillende tjenestetilbud innenfor gitte økonomiske rammer
- Bidra til å forvalte og videreutvikle avdelingen og enheten slik at overordne målsettinger blir gjennomført og at innbyggernes interesser og rettigheter blir ivaretatt, samt sikre god dialog med pårørende
- Ansvar for å følge opp egen ansattgruppe, videreutvikle den enkelte ansatte og tilrettelegge for et godt samarbeidsklima
- Sikre at tjenestene som leveres er i overenstemmelse med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer, herunder sikre godt partsamarbeid
- Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeider
- HMS ansvar og oppfølging av ledelse og kvalitetsforbedring innenfor egen avdeling.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå, med tilleggsutdanning innen ledelse
- Dokumentert ledererfaring innen kommunal/offentlig sektor
- Erfaring med personal, rekruttering og administrative oppgaver
- Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
- Ha god rolle, - system- og organisasjonsforståelse
- Ha god kjennskap til relevante lov- og avtaleverk
- Ha kompetanse på økonomistyring og økonomiforståelse
- Ha kompetanse på digitale verktøy og digital forståelse
- Ledererfaring fra arbeid som inngår i virksomhetens fagområder
- Ha gode kommunikasjons- og formidlingsevne både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Ha gjennomføringsevne og et strategisk blikk som tar utgangspunkt i tillit, mestring og endring
- Ha evne til å bygge gode relasjoner og være en nærværende og aktiv kulturbygger der psykologisk trygghet er en sentral del av lederskapet
- Ha gode samarbeidsevne inn mot egen virksomhet, øvrige virksomheter og enhetene i sektoren samt mot øvrige sektorer i kommunen
- Ha evne til å jobbe selvstendig samtidig som det skapes gode resultater sammen med tjenesteleder, virksomhetens medarbeidere og i god dialog med tillitsvalgte
- Ha evne til å motivere andre og gi retning og evner til å skape en god lagånd og godt samarbeid
- Ha gode delegasjonsevner
- Ha evne til å se muligheter fremfor begrensninger
- Ha evne til å håndtere både strategisk og operativ drift og gjøre riktige prioriteringer underveis
- Ha kompetanse til å gjennomføre og implementere innovasjon og endringer
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Mulighet til å påvirke utviklingen i et sentralt satsingsområde for kommunen
- En avdeling/virksomhet i en rivende utvikling, blant annet stort fokus på oppgaveorganisering, digitalisering og innovasjon.
- En enhet som jobber systematisk med etikk, tjeneste- og kompetanseutvikling
- Et positivt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kolleger som ønsker å gjøre hverandre gode
- Bedriftsidrettslag og leasing av el-sykkel
- Konkurransedyktig lønn
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
Kontaktinformasjon
Eva Irene Ødegård, Enhetsleder, +4791108442Arbeidssted
Bark Silas vei 84876 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grimstad kommuneReferansenr.: 4817132718
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.09.2024
Kontaktperson for stillingen
Eva Irene Ødegård
Enhetsleder
+4791108442
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2664483
- Sist endret
12. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b0a384f7de5943528646564c8c0aeb45