Saksbehandler miljøsaker og spredt avløp (vikariat)
Jevnaker er en kommune i vekst og utvikling, strategisk plassert nær Hønefoss, Oslo og Gardermoen. Ny E16 og Ringeriksbanen er planlagt. Jevnaker er vertskommune for kunst -- og kulturinstitusjonene Hadeland Glassverk og Kistefos-Museet, og har et rikt og aktivt kultur-, fritids- og idrettsliv. Veien er kort til Nordmarka, Ringkollen og Norefjell. Sentrum i Jevnaker er Nesbakken, helt i sørenden av Randsfjorden. Kommunen har 6850 innbyggere, full barnehagedekning og et godt skoletilbud. Våre verdier er: Nytenkende -- Åpen -- Redelig.
Vi har ledig vikariat som saksbehandler miljøsaker og spredt avløp (100% stilling) og søker en engasjert og dyktig medarbeider for snarlig tiltredelse. Vikariatets varighet er fram til 31.03.2021 med mulighet for forlengelse/fast stilling. Stillingen ligger innenfor kommunalsjefområdet Plan og Samfunn som pr. i dag innbefatter områdene: Plan, næring- og samfunnsutvikling, byggesak, delesak, oppmåling, miljø, brann- og beredskap, vei, vann- og avløp samt eiendomsdrift og forvaltning. Stillingen rapporterer til kommunalsjef.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling etter Forurensningsloven, Vannressursloven, Plan- og bygningsloven og annen relevant lovgivning samt anvendelse av andre offentlige registre
- Tilsyn i spredt avløp
- Saksbehandling utslippssaker
- Pålegg om tilknytning til offentlig vann- og avløpsnett
- Miljøsaker
- Bruk av geodata/temakart
- Deltakelse i relevante samarbeidsfora
- Andre arbeidsoppgaver må kunne påregnes.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning (tilsvarende bachelor eller høyere)
- Ønskelig med minimum 3-5 års relevant arbeidserfaring
- God kjennskap til relevant lovgivning og juridisk forståelse
- Erfaring fra offentlig forvaltning er ønskelig
- Gode digitale ferdigheter, kunne beherske bruk av geodata og saksbehandlingsverktøy
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B.
Vi søker en medarbeider som:
- Er positivt innstilt med god gjennomføringsevne
- Har godt overblikk, er systematisk og strukturert
- Kan jobbe selvstendig og ta ansvar for egne vurderinger og avgjørelser
- Har gode samarbeidsevner
- Er engasjert, fleksibel og løsningsorientert
- Har god kunnskap om offentlig forvaltning og forståelse for kommunens rolle som myndighetsutøver og samfunnsutvikler
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr :
- En spennende og selvstendig jobb i et faglig og trivelig arbeidsmiljø
- Være med på å utvikle en kommune i vekst
- Dyktige og engasjerte medarbeidere
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Tariffestet pensjons- og forsikringsordning
Søknadsfrist: 31.05 2020.
Vil du vite mer om stillingen, ta kontakt med konstituert kommunalsjef Gry B. Munkerud
tlf 92 69 83 76, grm@jevnaker.kommune.no eller konst. virksomhetsleder Terje Orebråten, teor@jevnaker.kommune.no, telefon 97 83 52 80/47 64 20 95.
Alle søknader gjøres elektronisk via kommunens hjemmeside www.jevnaker.kommune.no
Vi gjør oppmerksom på at etter offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søkeren bli offentlige selv om søkeren har ønsket å ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søker bil i så fall bli kontaktet i forkant.